Ihmisillä saa olla mielipiteitä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Ihmisillä saa olla mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

#1730
500whp.net member
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

nojoo..

Viesti Kirjoittaja marg3 »

..tuskinpa ihan puolueeton toi koeajaja oli :lol:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

En kyllä menis kehumaan ääneen tota v*lvon t4:sta. :P
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hmm... :roll: No pähkäilköön voorti pojat siellä ihan omissa oloissaan :D
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Omakohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta mikäli nyt tulkitsen oikein eri lähteistä saamaani informaatiota, niin 9-5 airossa ja uudessa 9-3SS:ssä kiihtyvyyttä ei oikein muualta huomaa kuin mittarista. Eli kaikenlainen esim. omassa tonnarissa (ja voort kosvortissa??) läsnä oleva turbopotku puuttuu, ja tämä sitten tulkitaan suorituskyvyn puutteeksi...Mielestäni ei pitäisi lähteä kommentoimaan ennen kuin on faktaa (kellotuksia yms) pohjalla...

Muutenkin laitetun ja "pakasta vedetyn" auton vertailu on...noh, turhaa. Eipä siinä, kyllä tommoinen aito Cosworth on varmasti hieno peli ja jättää Saappaan kuin Saappaan miltei seisomaan, mutta kyseessä nyt kuitenkin on melkolailla puhdas urheiluauto eikä hienostuneen matkustusmukavuuden, turvallisuuden ja urheilullisuuden yhdistävä paketti, kuten Saab.

-Ville
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

V.J.S kirjoitti:Omakohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta mikäli nyt tulkitsen oikein eri lähteistä saamaani informaatiota, niin 9-5 airossa ja uudessa 9-3SS:ssä kiihtyvyyttä ei oikein muualta huomaa kuin mittarista.
Mitä sanot pätee milestäni kyllä hyvin 9-5 aeroon muttei SS:ään. Itse olen ajanut SS aerolla kahdesti ja mielestäni kiihtyvyyttä ei näy edes mittarissa. Suurin pettymys on mielestäni ohituskiihtyvyyden heikkous, verrattuna esim. edeltäjäänsä 9-3 aeroon. SS on mielestäni muuten onnistunut, mutta moottoriin olisi voinut panostaa hieman enemmän.
Makuasioitahan nämä ovat, mutta itse arvostan ominaisuuksista eniten moottoria.
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

V.J.S kirjoitti: Eipä siinä, kyllä tommoinen aito Cosworth on varmasti hieno peli ja jättää Saappaan kuin Saappaan miltei seisomaan, mutta kyseessä nyt kuitenkin on melkolailla puhdas urheiluauto eikä hienostuneen matkustusmukavuuden, turvallisuuden ja urheilullisuuden yhdistävä paketti, kuten Saab.

-Ville
Kaverillani on tuollainen chipattu kossu, dynotettu 280hv. Ja omakohtainen perstuntuma siitä versus uusi 9-5 aero, niin perstuntumalta eroa ei kiihtyvyydessä huomaa. Puhumattakaan jos Aeron chippaa... tai puhumattakaan siitä että se kossu on voorti, vaikka voissa paistaisi. Aivan kaamea paska, siis muuten kuin suorituskyvyltään. Ruma kuin mikä, nitisee ja natisee jne.. jos ilmaiseksi saisin, kävisin vaihtamassa sen vaikka hyvään uisteluveneeseen... 8)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vigge kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Omakohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta mikäli nyt tulkitsen oikein eri lähteistä saamaani informaatiota, niin 9-5 airossa ja uudessa 9-3SS:ssä kiihtyvyyttä ei oikein muualta huomaa kuin mittarista.
Mitä sanot pätee milestäni kyllä hyvin 9-5 aeroon muttei SS:ään. Itse olen ajanut SS aerolla kahdesti ja mielestäni kiihtyvyyttä ei näy edes mittarissa. Suurin pettymys on mielestäni ohituskiihtyvyyden heikkous, verrattuna esim. edeltäjäänsä 9-3 aeroon....
No reilun tunnin verran olen koeajanut 9-3SS:ää, mutta kyseessä oli mallimerkinnällä 1.8t oleva yksilö, eli ei todellakaan mikään raketti...Mutta oli kyllä erinomaisen mukava ajella mutkatietä. Siksi en tehokkuutta tai sen puutetta tarkemmin kommentoinut, kun en ole Aero-mallia päässyt kokeilemaan.

Ja mitä voordin laatuun tulee...Töissä samassa sermivälikössä istuva miekkonen omistaa n. vuoden vanhan työsuhde-mondeon. Toistaiseksi mittarivalaistusta on uusittu pariin otteseen ja muutakin pikkuvikaa tuntuu olevan vähintäänkin "riittävästi".

-Ville
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Just olin äsken kaverin T4:n kyydissä ja se ei kyllä mun mielestä menny oikeen mihinkään.. 9-5 turbo saabia oon ajanu automaattina ja se jäi uudelle 1.6 astralle..

Saabeista pomppii vaihteet pois päältä uutenakin, eli se niistä kiihtyvyyslukemista.

:mrgreen:
Aikamoisia satusetiä noi voortti-pojat :lol:

Arvoitus: edellisistä voortti-pojujen väitteistä yksi pitää paikkansa, mikä :?: :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mutta Ford-poikien persdyno on tarkkaan kalibroitu :D
Ja yleensä lastutettua autoa ei kannata vertailla vakioon, paitsi jos sillä lastulla vasta saadaan ne luvatut tehot :roll: On aikalailla dynamiitti.com/suomi24-tasoinen threadi. Toi s/v40/mitsu carismahan on aika heikko esitys Volvoks, kuten oli 440/460 aikoinaan, halpiksia. Kyllähän tommonene Cossusierra on aika herkkä hajoon, onhan niillä ikääkin mutta silti ei kuulemma pysy kasas puolta vuotta jos vähääkään viritelty.
BMW 320dA Coupe LCI
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

93t sport kirjoitti:Just olin äsken kaverin T4:n kyydissä
Toi :?: :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

AC kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Just olin äsken kaverin T4:n kyydissä
Toi :?: :wink:
Oikein! :lol:
Oikealla vastauksella vältyit matkasta Hki-Kuusamo-Hki vimpanpäälle viritetyssä kossussa neljän 19v pitkäletin kanssa jotka kuuntelee BUM BUM musaa, vetää keskiketterää ja polttaa tupakkia ikkunat kiinni :wink:

PS. Jos täällä on kuvauksen mukaisia saapisteja niin sorry... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

93t sport kirjoitti:Oikein! :lol:
Oikealla vastauksella vältyit matkasta Hki-Kuusamo-Hki vimpanpäälle viritetyssä kossussa neljän 19v pitkäletin kanssa jotka kuuntelee BUM BUM musaa, vetää keskiketterää ja polttaa tupakkia ikkunat kiinni :wink:

PS. Jos täällä on kuvauksen mukaisia saapisteja niin sorry... :wink:
Voi kiitti, mulla on yks kaveri millä on Sierra, et en täysin oo siltäkään välttyny. Mut käy sekin joskus auton korvikkeena. On muuten hiukan törkee auto sisältä (ulkoa myös).
Saanko mä ny ottaa bonuskierroksen?

PS. Eihän täällä voi olla tollasia saabisteja :?:
BMW 320dA Coupe LCI
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

AC kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Oikein! :lol:
Oikealla vastauksella vältyit matkasta Hki-Kuusamo-Hki vimpanpäälle viritetyssä kossussa neljän 19v pitkäletin kanssa jotka kuuntelee BUM BUM musaa, vetää keskiketterää ja polttaa tupakkia ikkunat kiinni :wink:

PS. Jos täällä on kuvauksen mukaisia saapisteja niin sorry... :wink:
Voi kiitti, mulla on yks kaveri millä on Sierra, et en täysin oo siltäkään välttyny.
Heh, samoin, eli mutsilla on Sierra 2.0 is vm. -93, sitä ennen oli 2.0is vm. 91 jolla tapoin hirvieläimen -> lunastukseen, ja sitä ennen Sierra 2.0 Laser vm. -86 josta tuli aikanaan mun auto, eli sierrailtu on kyllästymiseen asti sillä on aikasta p*ska auto ajaa toi sierra. :cry:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tuolla oli joku myös kommentoinu et Saabit on kalliita. Mihinkähän niitä on vertailtu, ei ainakaan Fordeihin kannattais?
Olihan Mersu pistäny pahan Volvolle kun se vertas karvalakki 180K-mallia ja S60:stä. Volvoon raksit listalta kaikkiin kohtiin mitä Mersus vakiona ja hinta pompsahti 500e yli Mersun. Ei mun tarttis tos kauaa pähkäillä kumma ottasin :) (ottasin mersun ja siitä saamilla rahoilla ostasin Saabin, tietty).
Sama homma Volvon ja Saabin välillä. Onhan siitä jollakin saitilla ihan faktaakin, ei vaan tuu osote mieleen.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin