AC kirjoitti:Eikös ihan virallisestikin noissa kiihdytyskisoissa alle 0.5s reaktiot ole varaslähtöjä? Näin ainakin muistelisin, kun sitä televisiosta joskus tuli.
En tiedä autoista, mutta pikajuoksussa varaslähdöksi katsotaan alle 0,1s reaktiot. Yleensä taitavat olla luokkaa 0,13-0,17s arvokisafinaaleissa. Tuossakaan ennätyksellä ei ole paljon merkitystä, vaan kun nappaat 10 peräkkäin ja katsot, kuinka monta menee alle 520. Tuon kirjoitettuani otin ja kokeilin ihan spontaanisti ja 3 kertaa 500-520 väliin kymmenestä, 5 varaslähtöä. Pistäkää paremmaksi ja olkaa rehellisiä
Sikäli kun minä tiedän käytetään kiihdytysajoissa 0.5s kuusta joka meinaa sitä että kaikkien stage-valojen sytyttyä syttyvät varsinaiset lähtövalot 0.5s välein. Reaktioaikaa aletaan mittaamaan siitä kun viimeinen keltainen syttyy eli 0.5s ennen kuin vihreä syttyy. Eli jos reaktio on alle 0.5 niin punavalo tulee. Kiihdytyksissähän ei koskaan odoteta vihreän syttymistä, sanotaanhan sitä että jos näet vihreän syttyvän olet hävinnyt... Eli lähtö "aavistetaan" aina ja lähdetään jo keltaisella. Varaslähtölinjan ja viimeisen stage-kennon väli oli vissiin 6 tuumaa vai oliko, joku viisaampi korjatkoon
kiihdyttelyssä 0,5sec lasketaan parhaaksi mahdolliseksi ja 0,49 varastamiseksi.
Poikkeuksen tekee ns ammattilaisryhmät eli bensakoneiden kuninkuusluokka Pro-Stock ja sitäkin nopeammat Alcohol ja Top-fuel luokat. Niissä raja on 0,40sec.