Tuli taas pitkästä aikaa eilen käytettyä paineilmakompuraa autotallissa ja homman päätteeksi jäin miettimään että mikä olisi järkevin tyyli kompuraa käyttää paineiden "seisotuksen" kannalta. Eli tähän asti olen tuota kompuraa tottunut käyttämään siten että hommien lopettamisen jälkeen olen laskenut paineet pois säiliöstä ja jättänyt pohjaropun auki. Mutta onko tuo säiliön tyhjentäminen välttämätöntä? Voiko kompuraa seisottaa paineet säiliössä pitempiä aikoja. Haittoja laitteelle?
Minkälaisia käyttötottumuksia muilla tästä aiheesta kotikompuroiden kanssa?
Paineilmakompurasta...
Re: Paineilmakompurasta...
Jos ei mikään parempi kompura ole, niin kyllä itsellä ainakin jostain liittimen välistä pikku hiljaa valuu paineet hukkaan, jos pidempään on käyttämättä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Paineilmakompurasta...
Omassa kompurassa on painesäiliön pohjassa ruuvi/tyhjennysnippa josta päästän töiden loputtua aina paineet pois ja ilman lämpötilasta riippuen mahdollisesti kondensoitunut vesi poistuu myös eikä jää makaamaan säiliöön / ruostuttamaan sitä.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)