hajamielisyyskommellukset
hajamielisyyskommellukset
Joku on sanonut minua hajamieliseksi, en ymmärrä miksi.
*****
tein yksi aamu johtovirityksiä siniseen tuplaysiini. minulta jäi täynnä abigoita oleva muovirasia, aukinaisena moottoritilaan lämppärinpuhaltimen alle. kävin samalla autolla töissä (100km edestakaisin), rasia oli illalla vielä täsmälleen samassa paikassa liittimineen siinä, vakaata menoa saabilla. myös abigopihdit löytyi reissun jälkeen konehuoneesta.
*****
yksi ilta autoa korjatessa, unohdin toisen tuplaysini kuskin oven ja takaluukun selällään, koko yöksi. ja autohan seisoi kerrostalon parkkipaikalla. koko yön klo 22.30-06.30 oli kabiinissa valo, "avoimet ovet" ja takaluukusta tarjolla ohikävelijöille koko työkalu- ja teotoranttiarsenaalini. Mikään ei kelvannut. Luonto yritti vähän suojata ja ripoteli sentin lumikerroksen tavaroiden päälle. valitettavasti myös kuskin istuimelle. pikkuisen tuli aamulla kiire kun katsoin ikkunasta, josta oli näköyhteys autolleni, ulos.
*****
muistan reilun 10 vuoden takaa kun hukkasin autostani öljyntäyttöaukon korkin. käytin monta viikkoa korkin tilalla pesusientä. seuraavalla korjaamokeikalla korjaaja löysi hukassa olleen öljjyntäyttökorkin autoni akun päältä.
*****
muutama vuosi sitten oltiin kaverin kanssa helsingissä ravitsemusliikkeessä. ajelin silloin komialla työsuhdeautolla jossa oli sähkölasit. auto oli parkissa esplanadilla koko yön, kuskin oven lasi täysin auki. klo 22-04. kun tultiin autolle, eräs kohtelias nainen päivysti auton vieressä ettei kukaan varastaisi. en kysynyt kauanko hän oli seissyt siinä...
*****
samaisella autolla oltiin joskus juhannusreissulla. jätin auto kahdeksi yöksi hotellin parkkipaikalle, jälleen samainen ikkuna täysin auki. golfissa oli kyllä hieno ominaisuus, että sähköikkunan sai kelattua ylös jos piti avainta käännettynä oven lukossa. olisin toivonut sellaista lisäominaisuutta että piippaa edes keran jos lukitsee oven ikkunoiden ollessa auki.
*****
vuosi sitten asennutin lohkolämmittimen siniseen tuplaysiini. Heti ekan käyttökerran jälkeen lähdin ajamaan johto kiinni tolpassa, ja asentajan komiasti puskurin alle ruuvaama töpseli lähti huitsin nevadaan. onneksi tolpan töpseli säilyi ehjänä.
*****
kerran tein toisella autolla saman tempun. tällä kerralla johto irtosi tolpasta, mutta ei autosta. Olin lähtenyt töistä kotiin. ihmettelin moottoritiellä että mikä riivatun kolina käy auton pohjassa. no lohkolämppärin johtohan se siellä sätki!
*****
tein yksi aamu johtovirityksiä siniseen tuplaysiini. minulta jäi täynnä abigoita oleva muovirasia, aukinaisena moottoritilaan lämppärinpuhaltimen alle. kävin samalla autolla töissä (100km edestakaisin), rasia oli illalla vielä täsmälleen samassa paikassa liittimineen siinä, vakaata menoa saabilla. myös abigopihdit löytyi reissun jälkeen konehuoneesta.
*****
yksi ilta autoa korjatessa, unohdin toisen tuplaysini kuskin oven ja takaluukun selällään, koko yöksi. ja autohan seisoi kerrostalon parkkipaikalla. koko yön klo 22.30-06.30 oli kabiinissa valo, "avoimet ovet" ja takaluukusta tarjolla ohikävelijöille koko työkalu- ja teotoranttiarsenaalini. Mikään ei kelvannut. Luonto yritti vähän suojata ja ripoteli sentin lumikerroksen tavaroiden päälle. valitettavasti myös kuskin istuimelle. pikkuisen tuli aamulla kiire kun katsoin ikkunasta, josta oli näköyhteys autolleni, ulos.
*****
muistan reilun 10 vuoden takaa kun hukkasin autostani öljyntäyttöaukon korkin. käytin monta viikkoa korkin tilalla pesusientä. seuraavalla korjaamokeikalla korjaaja löysi hukassa olleen öljjyntäyttökorkin autoni akun päältä.
*****
muutama vuosi sitten oltiin kaverin kanssa helsingissä ravitsemusliikkeessä. ajelin silloin komialla työsuhdeautolla jossa oli sähkölasit. auto oli parkissa esplanadilla koko yön, kuskin oven lasi täysin auki. klo 22-04. kun tultiin autolle, eräs kohtelias nainen päivysti auton vieressä ettei kukaan varastaisi. en kysynyt kauanko hän oli seissyt siinä...
*****
samaisella autolla oltiin joskus juhannusreissulla. jätin auto kahdeksi yöksi hotellin parkkipaikalle, jälleen samainen ikkuna täysin auki. golfissa oli kyllä hieno ominaisuus, että sähköikkunan sai kelattua ylös jos piti avainta käännettynä oven lukossa. olisin toivonut sellaista lisäominaisuutta että piippaa edes keran jos lukitsee oven ikkunoiden ollessa auki.
*****
vuosi sitten asennutin lohkolämmittimen siniseen tuplaysiini. Heti ekan käyttökerran jälkeen lähdin ajamaan johto kiinni tolpassa, ja asentajan komiasti puskurin alle ruuvaama töpseli lähti huitsin nevadaan. onneksi tolpan töpseli säilyi ehjänä.
*****
kerran tein toisella autolla saman tempun. tällä kerralla johto irtosi tolpasta, mutta ei autosta. Olin lähtenyt töistä kotiin. ihmettelin moottoritiellä että mikä riivatun kolina käy auton pohjassa. no lohkolämppärin johtohan se siellä sätki!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Pistetäämpäs omiakin, mitä nyt tulee heti mieleen..
Moottorin kasaamisen jälkeen akku oli heikossa vedossa, enkä saanut starttaamalla öljynpaineita ylös. No ei kun varovasti hinaamaan vaihde silmässä. Parin-kolmen sadan metrin päässä öljynpaineet olivat turvallisesti nousseet ja ajattelin höräyttää auton käymään ja ajaa takaisin. Hinausköysi irroitettiin ja hinaava auto lähti takaisin kotipihalle. Siinä vaiheessa hoksasin, että en löydä bensapumpun relettä, sehän täytyy olla unohtunut talliin! No, autohan tuupattiin kahden miehen lievään ylämäkeen takaisin kotipihalle(todella raskas homma..). Ja mistäkö rele sitten löytyi? No sulakerasian päältä tietenkin, n.10cm oikeasta paikastaan. Ei kovin turhaa hikoilua.
*****
Toisella kerralla moottorin kasaamisen jälkeen kone lähti kyllä käymään, ja venttiilinnostimet tietenkin naputtivat ankarasti pitkään seistyään. Tai niin siinä vaiheessa ajattelin.. Ei kun pari tonnia kiekkaa koneeseen, kyllä ne siitä vaimenee. Hetken päästä kunnon pamaus ja kone pysähtyi kerralla. Joku oli unohtanut pakopuolen nokka-akselin rattaan kiristämättä, kiila murtui ja jako sekaisin -> nelospytyn venttiilit solmuun. Kallista hajamielisyyttä. Liian kiire oli baanalle.
*****
Kerran on tutkittu tuntikausia, miksi kone ei käynnisty remontin jälkeen. No eihän se ilman puolanjohtoa käynnisty.
*****
13mm lenkkiavain löytyi kätevästi kajakin konetilasta parin viikon ajelun jälkeen, kun ajattelin säätää sytytystä uudelleen. Samoin kärkipihdit on kätevä säilyttää maskin ja syylärin väliin kiilattuna.
*****
Mökki-illan jälkeen lähdin iltapäivällä käymään paikallisella huoltoasemalla kahvilla ja tupakkia ostamassa. Matkalla kun on liikenneympyrä niin ajattelin ottaa sen vauhdilla... Renkaiden ulinan lisäksi kuului valtava kilinä ja räksähdys. Suuressa viisaudessani olin laittanut pari pussillista tyhjiä olutpulloja saabin takaluukkuun, että saan käydä palauttamassa ne seuraavana päivänä. Pussin suut eivät olleet sidottuja...
Moottorin kasaamisen jälkeen akku oli heikossa vedossa, enkä saanut starttaamalla öljynpaineita ylös. No ei kun varovasti hinaamaan vaihde silmässä. Parin-kolmen sadan metrin päässä öljynpaineet olivat turvallisesti nousseet ja ajattelin höräyttää auton käymään ja ajaa takaisin. Hinausköysi irroitettiin ja hinaava auto lähti takaisin kotipihalle. Siinä vaiheessa hoksasin, että en löydä bensapumpun relettä, sehän täytyy olla unohtunut talliin! No, autohan tuupattiin kahden miehen lievään ylämäkeen takaisin kotipihalle(todella raskas homma..). Ja mistäkö rele sitten löytyi? No sulakerasian päältä tietenkin, n.10cm oikeasta paikastaan. Ei kovin turhaa hikoilua.
*****
Toisella kerralla moottorin kasaamisen jälkeen kone lähti kyllä käymään, ja venttiilinnostimet tietenkin naputtivat ankarasti pitkään seistyään. Tai niin siinä vaiheessa ajattelin.. Ei kun pari tonnia kiekkaa koneeseen, kyllä ne siitä vaimenee. Hetken päästä kunnon pamaus ja kone pysähtyi kerralla. Joku oli unohtanut pakopuolen nokka-akselin rattaan kiristämättä, kiila murtui ja jako sekaisin -> nelospytyn venttiilit solmuun. Kallista hajamielisyyttä. Liian kiire oli baanalle.
*****
Kerran on tutkittu tuntikausia, miksi kone ei käynnisty remontin jälkeen. No eihän se ilman puolanjohtoa käynnisty.
*****
13mm lenkkiavain löytyi kätevästi kajakin konetilasta parin viikon ajelun jälkeen, kun ajattelin säätää sytytystä uudelleen. Samoin kärkipihdit on kätevä säilyttää maskin ja syylärin väliin kiilattuna.
*****
Mökki-illan jälkeen lähdin iltapäivällä käymään paikallisella huoltoasemalla kahvilla ja tupakkia ostamassa. Matkalla kun on liikenneympyrä niin ajattelin ottaa sen vauhdilla... Renkaiden ulinan lisäksi kuului valtava kilinä ja räksähdys. Suuressa viisaudessani olin laittanut pari pussillista tyhjiä olutpulloja saabin takaluukkuun, että saan käydä palauttamassa ne seuraavana päivänä. Pussin suut eivät olleet sidottuja...
Aki Peltola #1132
Aksu900 kirjoitti: Mökki-illan jälkeen lähdin iltapäivällä käymään paikallisella huoltoasemalla kahvilla ja tupakkia ostamassa. Matkalla kun on liikenneympyrä niin ajattelin ottaa sen vauhdilla... Renkaiden ulinan lisäksi kuului valtava kilinä ja räksähdys. Suuressa viisaudessani olin laittanut pari pussillista tyhjiä olutpulloja saabin takaluukkuun, että saan käydä palauttamassa ne seuraavana päivänä. Pussin suut eivät olleet sidottuja...
kerran mentiin poikien kanssa mikroautoilemaan käpylän karting-centeriin. poikkesin matkalla alepassa joka oli n. kilsan ennen ko. karting mestaa. Karting paikassa huomasin lompakkoni kadonneen. Sitä etsittiin kissojen ja koirien kanssa alepoista ja muualta. lopulta löytyi karting paikan pihalta. olin alepasta tullessani laittanut lompakon auton katolle, ja se oli matkustanut katolla karting-paikan pihalle jossa luultavasti täysympyrän tehdessäni oli tippunut maahan.
***********
myös 99:n isot kumipuskurit on hyviä paikkoja jättää tavaroita. Ihan joku päivä sitten olin etupuskurin päällä kuljettanut jotain työkalua kaupunkireissulla. Siinä ajovalon kohdalla kun on se kumilenksu vielä "pöydänjatkeena" niin tavara nojaa mukavasti auton keulaan ja pysyy siinä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla yleisin tilanne lienee se, että tulee laitettua avaimet väärään taskuun, jonka jälkeen haravoidaan ja käännetään ylösalaisin 100m:n säteellä kaikki muistellen tarkasti viimeaikaisia tapahtumia.
Mystisin konerempan jälkeinen käynnistyongelma lienee se, kun unohdin virranjakajasta pyöriän pois. Oli lähellä, etten ruvennut jo suunnilleen kantta irroittelemaan kunnes hoksasin pyöriän syyläripalkin päällä.
Kerran unohdin trailerista pyöränpultit sormitiukkuuteen. Olin auto kyydissä liikenteessä ja ihmettelin kummallista kilahtelua. Onneksi en kerinnyt vauhtiin kunnolla, kun älysin mistä on kyse. Kypsytti vaan juosta puoli kilometriä hakemaan ristikkoavainta tallilta.
Mystisin konerempan jälkeinen käynnistyongelma lienee se, kun unohdin virranjakajasta pyöriän pois. Oli lähellä, etten ruvennut jo suunnilleen kantta irroittelemaan kunnes hoksasin pyöriän syyläripalkin päällä.
Kerran unohdin trailerista pyöränpultit sormitiukkuuteen. Olin auto kyydissä liikenteessä ja ihmettelin kummallista kilahtelua. Onneksi en kerinnyt vauhtiin kunnolla, kun älysin mistä on kyse. Kypsytti vaan juosta puoli kilometriä hakemaan ristikkoavainta tallilta.
900C -86
Itse olen ajellut kaupungilla jo pariin otteeseen kombi satkun takaluukku auki. Se vaan jotenkin unohtui . Molemmilla kerroilla kontti on mennyt kiinni ensimmäisessä kovemmassa jarrutuksessa. Aika kovasti se jysähdys vaan säikäyttää. Ensimmäisellä kerralla oli vielä extra noloa, että peruuttin pois ruudustani enkä silti huomannu asiaa. Ihmettelin vaan kovasti, kun naapurin isäntä tuijottaa niin pitkään, mutta jatkoin tyytyväisenä matkaa. Onneksi kontissa olleet tavarat ei putoilleet ympäri kaupunkia.
Ysikympisen takapuiskurille jätetty kännykkä pysyi muutaman kilometrin ennen kuin levisi osiksi ympäri tietä risteyksessä. Onneksi oli kesä ja ikkuna auki, muuten en olisi kuullut tippuvaa kännykkää. Piti kiireellä kerätä puhelinta akkua ja kahta sim-korttia lähestyvän kuorma-auton alta. Toimihan se vielä onneksi senkin jälkeen.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kerran ex-muijan ja kaverin ja sen emännän kans lähettiin mökkeileen viikonlopuksi.Tottakai matkalla emännät halus käydä vessassa helpotuksella.Kaverin kans jäätiin autoon oottaan,ja hetken kuluttua ex hyppäski jo kyytiin,katoin takapenkille et kaikki on mukana ja kaasutin meneen.Kilometrin päästä kaveri hoksas et hänen emäntä jäi sinne asemalle!Ei s***ana,äkkiä takas.Kaverin emäntä seiso aseman pihalla melko punasena ku kurvasin viereen.Aivan ku ois ollu liikennevalot.Melkonen huuto kuulu ku se hyppäs autoon.Ei tarvinu ratioa pitää päällä ollenkaan.Aika kauan meni et kaverikin hokas emäntänsä puuttuvan.Eivät seurustele enää.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tämä sattui silloin kun olin vielä ihan pieni nassikka, oltiin mummolassa
ja vietin aikaani rannassa venevajan lähellä, no siinä leikkiessäni löysin
bensiini kanisterin ja ajattelin lavastaa Pearl Harbourin taistelun siihen rantaan.
No tuumasta toimeen, kaadoin bensiiniä järveen ja tulta perään, hienolta näytti komeat roihut, mutta taisi mennä hiukan liikaa bensiiniä, no sammutanpa sen vedellä....!!!!!
Jaahas tästä tulikin sitten toinen maailmansota...älyttömät roihut oli rannassa, pappa ryntää sammuttamaan, tätä en jäänyt seuraamaan vaan otin ritolat, vasta illalla uskalsin näyttää taas naamani ( ja takapuoleni ) kyllä teki kipeää.
Tähän tapaukseen loppuikin sitten lavastemiehen urani.
ja vietin aikaani rannassa venevajan lähellä, no siinä leikkiessäni löysin
bensiini kanisterin ja ajattelin lavastaa Pearl Harbourin taistelun siihen rantaan.
No tuumasta toimeen, kaadoin bensiiniä järveen ja tulta perään, hienolta näytti komeat roihut, mutta taisi mennä hiukan liikaa bensiiniä, no sammutanpa sen vedellä....!!!!!
Jaahas tästä tulikin sitten toinen maailmansota...älyttömät roihut oli rannassa, pappa ryntää sammuttamaan, tätä en jäänyt seuraamaan vaan otin ritolat, vasta illalla uskalsin näyttää taas naamani ( ja takapuoleni ) kyllä teki kipeää.
Tähän tapaukseen loppuikin sitten lavastemiehen urani.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
pitääkö minunkin nyt paljastaa ihan kaikki...kaveri opetti viikko sitten mua hitsaamaan. olin kyykyssä auton alla, kyseisessä hallissa kun ei autoa saa kovin korkealle nostettua. otin pillin käteen ja kun ekat roiskasut tuli pillistä, aloin tuntemaan kantapäässäni suurta vihlovaa kipua. taputin hanskalla siihen ja yritin jatkaa hitsaamista mutta kipu vaan jatkui. ajattelin että mitä perk... nostin suojalasit pois, katsoin jalkaani, stockmannin merkkisukkaan oli palanut ammottava reikä, nahka punoitti kirkkaanpunaisena, joku ihme klunssi oli vielä siellä ihossa jonka jouduin kaivamaan pois. Perhana! Ens kerralla pitkävartiset jalkaan...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Juuh
Mulla jäi vanhassa 99:ssä joka ikinen kerta tankatessa bensatankin korkki katolle. Sitten kun polkasin kaasua niin kuulin kuinka korkki rämisi paksin kautta maahan Ei se mitään jos tää olis tosiaan tapahtunu vaan kerran, mutta joka kerta
Toinen juttu oli sitten tossa muutama kuukausi sitten kun laittelin pyöräkoteloita kuntoon, vähän kiveniskusuojaa sinne ja oli niiiiiin hienot. No, päätin sitten samalla tsekata takapaksinkin ja hups, molemmilta puolita ruuvimeisseli läpi pyöräkoteloon... loppujen lopuksi molemmilla puolilla oli rotan kokoset reijät ja niitä paikkailtiin yömyöhään..
Ajelin myös yhden päivän sakkolappu tuulilasissa kun en vaan nähnyt sitä siinä
Toinen juttu oli sitten tossa muutama kuukausi sitten kun laittelin pyöräkoteloita kuntoon, vähän kiveniskusuojaa sinne ja oli niiiiiin hienot. No, päätin sitten samalla tsekata takapaksinkin ja hups, molemmilta puolita ruuvimeisseli läpi pyöräkoteloon... loppujen lopuksi molemmilla puolilla oli rotan kokoset reijät ja niitä paikkailtiin yömyöhään..
Ajelin myös yhden päivän sakkolappu tuulilasissa kun en vaan nähnyt sitä siinä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuli ajettua jokunen vuosi sitten maastopyörä katolla autokatokseen -> auton katto oikasuun ja maalaukseen. Että mä olin tyytyväinen itseeni ja saavutukseeni. Fillari sentään säästy pahimmilta naarmuilta. Ei se ollut niin paha se sisään meno, mutta kun pitii ajaa uloskin jotta sain fillarin pois
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Työkaluja nyt on eräänkin kerran unohtunut konehuoneeseen mutta kerran hieman huonompaan paikkaan, nimittäin hylsy räikkine päivineen kampiakselin päässä olevan hihnapyörän pulttiin. Oli muuten melekoinen rämäys kun starttasin..
Stereokajarit on jääneet kerran katolle, toinen putosi pehmeästi heinikkoon, toinen saakelin syvään ojaan jossa oli tietty vettä.
Puhelin on matkannut kertaalleen 80km matkan takaspoikan päällä ja kertaalleen muutaman kilometrin kattoluukun reunalla.. jälkimmäisen huomasin siitä kun se putosi m*nille jarruttaessa.. auts.
Kertaalleen on tullut rikottua lisävalo kulkineesta kun avasin autotallin kippioven vaudilla ja kulkine olikin sen 10cm liian lähellä ovea.. ja tämä oli tietenkin juuri se ehjä lisävalo, toisesta oli lasi halki kun keksin pestä sitä lumella.
Tässä nyt muutama ensialkuun.. kertoillaan lisää jos tulee mieleen.
Stereokajarit on jääneet kerran katolle, toinen putosi pehmeästi heinikkoon, toinen saakelin syvään ojaan jossa oli tietty vettä.
Puhelin on matkannut kertaalleen 80km matkan takaspoikan päällä ja kertaalleen muutaman kilometrin kattoluukun reunalla.. jälkimmäisen huomasin siitä kun se putosi m*nille jarruttaessa.. auts.
Kertaalleen on tullut rikottua lisävalo kulkineesta kun avasin autotallin kippioven vaudilla ja kulkine olikin sen 10cm liian lähellä ovea.. ja tämä oli tietenkin juuri se ehjä lisävalo, toisesta oli lasi halki kun keksin pestä sitä lumella.
Tässä nyt muutama ensialkuun.. kertoillaan lisää jos tulee mieleen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
säätelin aikoinaan af2 daatsunin syttyä, unohtu avain siihen hihnapyörän päähän---> startin jälkeen jenkaa ja konepeltiin patti.
2. joskus tullu määrätietoisesti naputeltua varasalla osaa jonka viimeinen pultti on kiini
3. 142 volvon peräkontissa oli 127 fiiun loota, unohdin sen kurvatessa... muistin kun kuului hirvee pamaus.
4. unohdin mennä töihin, asian korjatakseni menin sitten parinviikon päästä töihin vapaa päivänä joka taas johtui jus siitä kun aamulla heräsin ja katoin kelloo että eeeiii vitjatti taas mie oon myöhässä, poljin fillarilla 7km että silleen
2. joskus tullu määrätietoisesti naputeltua varasalla osaa jonka viimeinen pultti on kiini
3. 142 volvon peräkontissa oli 127 fiiun loota, unohdin sen kurvatessa... muistin kun kuului hirvee pamaus.
4. unohdin mennä töihin, asian korjatakseni menin sitten parinviikon päästä töihin vapaa päivänä joka taas johtui jus siitä kun aamulla heräsin ja katoin kelloo että eeeiii vitjatti taas mie oon myöhässä, poljin fillarilla 7km että silleen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Vuosi takaperin jouduin lainaamaan mutsin polkupyörää, kun auto oli rikki. Poikkesin kaupungilla kaupassa ostoksilla. Kaveri soitti silloin, että lähtisin kahvilla käymään. Hän lupasi vieläpä ottaa minut kyytiin, kun oli juuri sopivasti lähistöllä. Käytiin kahvilla ja minä kämpille nukkumaan.
Useampi viikko myöhemmin mutsi soittaa ja herättää minut aamukahdeksalta ja kysyy missäs hänen pyöränsä on. Sitten vain selittämään että mistäs vitusta minä sen tietäisin. Ai jaa, että lainasin. Öö, minneköhän minä sen sitten olisin jättänyt. Onni onettomuudessa, että pyörä löytyi kaupan pihalta lukossa ja ehjänä, vaikka olikin seissyt siinä lähemmäs kuukauden.
Useampi viikko myöhemmin mutsi soittaa ja herättää minut aamukahdeksalta ja kysyy missäs hänen pyöränsä on. Sitten vain selittämään että mistäs vitusta minä sen tietäisin. Ai jaa, että lainasin. Öö, minneköhän minä sen sitten olisin jättänyt. Onni onettomuudessa, että pyörä löytyi kaupan pihalta lukossa ja ehjänä, vaikka olikin seissyt siinä lähemmäs kuukauden.
Aika hauskoja tarinoita kaikilla
*****
Joskus kymmenen vuotta sitten oltiin lähdössä laskettelemaan ja auto oli pakattuna. Päätin ottaa paksun toppatakin pois ajomatkan ajaksi. Taskusta kännykkä pois ja tungin sen toisen lasketteluhanskan sisälle. Ja hanskat laitoin loogisesti auton katolle...
Reilun kymmenen kilometrin jälkeen alkoi päähän tulla ajatus. Öööö.... missäs kännykkä on? Ei per**le. Se jäi katolle. U-käännös ja takaisin kotiin. Kotoa soittamaan operaattorille, että puhelin kadonnut. He kehoittivat vielä soittamaan poliisille.
Kului kaksi tuntia, niin paikallisen tielaitoksen kaveri soitti, että onko kännykkä hävinnyt. Oli löytynyt keskeltä Turku-Helsinki tietä hanskan sisältä ja puhelin palautui täysin toimivana.
*****
Auton katolle unohtunut Zippo-sytkäri matkasi vanhan Mitsun sadevesikourussa n.40km matkan.
*****
Kortti oli ollut taskussa muutaman kuukauden ja asuin silloin vanhempieni luona. Talon piha oli aavistuksen ylämäkeen ja kerran kotiin tultuani puhelin soi vartin kuluttua: -Juu se on tämä naapurin ämmä tässä terve. Sulla taitaa olla auto meidän ojassa....
Kaveri oli silloin meillä ja nauroi tietenkin vedet silmissä, kun "ammattikuski" oli unohtanut käsijarrun.
Meni kuukauden verran ja sama kaveri oli taas meillä. Puhelin soi: -Juu se on tämä naapurin ämmä tässä terve. Nyt täällä meidän ojassa on tällainen sininen Mitsu (kaverin auto)....
*****
Joskus kymmenen vuotta sitten oltiin lähdössä laskettelemaan ja auto oli pakattuna. Päätin ottaa paksun toppatakin pois ajomatkan ajaksi. Taskusta kännykkä pois ja tungin sen toisen lasketteluhanskan sisälle. Ja hanskat laitoin loogisesti auton katolle...
Reilun kymmenen kilometrin jälkeen alkoi päähän tulla ajatus. Öööö.... missäs kännykkä on? Ei per**le. Se jäi katolle. U-käännös ja takaisin kotiin. Kotoa soittamaan operaattorille, että puhelin kadonnut. He kehoittivat vielä soittamaan poliisille.
Kului kaksi tuntia, niin paikallisen tielaitoksen kaveri soitti, että onko kännykkä hävinnyt. Oli löytynyt keskeltä Turku-Helsinki tietä hanskan sisältä ja puhelin palautui täysin toimivana.
*****
Auton katolle unohtunut Zippo-sytkäri matkasi vanhan Mitsun sadevesikourussa n.40km matkan.
*****
Kortti oli ollut taskussa muutaman kuukauden ja asuin silloin vanhempieni luona. Talon piha oli aavistuksen ylämäkeen ja kerran kotiin tultuani puhelin soi vartin kuluttua: -Juu se on tämä naapurin ämmä tässä terve. Sulla taitaa olla auto meidän ojassa....
Kaveri oli silloin meillä ja nauroi tietenkin vedet silmissä, kun "ammattikuski" oli unohtanut käsijarrun.
Meni kuukauden verran ja sama kaveri oli taas meillä. Puhelin soi: -Juu se on tämä naapurin ämmä tässä terve. Nyt täällä meidän ojassa on tällainen sininen Mitsu (kaverin auto)....
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.