Karjalan lennosto I/13...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 24, 2012 03:41
Karjalan lennosto I/13...
Olisi armeijaan lähtö edessä...
Tänne ajattelin jotain topicin tynkää päivitellä, aina kun on jotain päivitettävää..
Hyvillä mielin kuitenkin ollaan lähöillään ja tavote ois jos kuskiksi pääsisi...
Tänne ajattelin jotain topicin tynkää päivitellä, aina kun on jotain päivitettävää..
Hyvillä mielin kuitenkin ollaan lähöillään ja tavote ois jos kuskiksi pääsisi...
Re: Karjalan lennosto I/13...
Aamuja vaan, se eka aamuherätys on sitten ikimuistoinen.. Tetsaaminen ja pakkiruokailu o helemee, varsinkin tässä Suomen leudossa talvessa..
Kannattaa sitten tarkoin miettiä tuota koulutusvalintaa, kuskin nakki kun on vuoden keissi niin sitä ei heti ensimmäisenä päivänä kannata kiveen hakata, vuosi on kuitenkin pitkä aika niin kannattaa sitä tuossa P-kaudella miettiä tarkasti. Sitten jos on pohjalla sakkoja sun muuta liikennetörttöilyä niin saa melkein unohtaa nuo kuskin hommat. Saattaa pian käydä niin, että pistävät AUK:iin kun oot halukas olemaan vuoden mutta liikennerikkeiden takia ei voida ottaa kuskiks..
Sen kun muistat että jätät aivot sinne porttien ulkopuolelle, sillä pärjää yllättävän pitkälle
Jos vaan terveys kestää niin ei tuo intti nyt niin paha rasti ole, mut sitten jos oikeasti on jotain niin veksin/tervaksen nk. hoitajien ja lääkärien kanssa saat kyllä taistella aika kauan ennenkuin sieltä oikeasti irtoaa kunnon hoitoa tai aletaan miettimään palveluskelpoisuutta.
Toki jos on hyvä puhumaan niin joskus kannattaa vähän movettaa jos on esim. suojelukoulutusta
Varusmiehen parhaat nelikirjaimiset ystävät ovat ja VMTL
Kannattaa sitten tarkoin miettiä tuota koulutusvalintaa, kuskin nakki kun on vuoden keissi niin sitä ei heti ensimmäisenä päivänä kannata kiveen hakata, vuosi on kuitenkin pitkä aika niin kannattaa sitä tuossa P-kaudella miettiä tarkasti. Sitten jos on pohjalla sakkoja sun muuta liikennetörttöilyä niin saa melkein unohtaa nuo kuskin hommat. Saattaa pian käydä niin, että pistävät AUK:iin kun oot halukas olemaan vuoden mutta liikennerikkeiden takia ei voida ottaa kuskiks..
Sen kun muistat että jätät aivot sinne porttien ulkopuolelle, sillä pärjää yllättävän pitkälle
Jos vaan terveys kestää niin ei tuo intti nyt niin paha rasti ole, mut sitten jos oikeasti on jotain niin veksin/tervaksen nk. hoitajien ja lääkärien kanssa saat kyllä taistella aika kauan ennenkuin sieltä oikeasti irtoaa kunnon hoitoa tai aletaan miettimään palveluskelpoisuutta.
Toki jos on hyvä puhumaan niin joskus kannattaa vähän movettaa jos on esim. suojelukoulutusta
Varusmiehen parhaat nelikirjaimiset ystävät ovat ja VMTL
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Karjalan lennosto I/13...
Ja 9kk hommissa lämärinä säästyi paljolta
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Karjalan lennosto I/13...
Ilman muuta kuskin hommiin, mikäli kaikki natsaa kohdalleen. Se oli melkoinen nautinto alokas ajan jälkeen katsella pakkasella Masin lämpöisestä hytistä webasto päällä, kun muut tetsasivat ja juoksivat kasarmille Tai jos väsähti toisten ryynäämisen katsomiseen niin kädet ristiin kasvaneen mahan ympärille ja pikku päivänokoset siihen paikkaan
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Karjalan lennosto I/13...
Asiallinen kommentti TTH:lta, itse kävin vapaaehtoisena 8kk ja kertauksiin... ei ole toista kertaa pyydetty. Nuorempana kävi pois alta, jos olisi vanhempana mennyt, olisi täytynyt ottaa "huvin ja urheilun kannalta" koko homma
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 24, 2012 03:41
Re: Karjalan lennosto I/13...
Selkä ongelman takia E-miehenä pois...
Re: Karjalan lennosto I/13...
Voisin sanoa että elämäni turhimmat 6kk tuli vietettyä intissä. Ei tosiaan oo ihan tältä vuosituhannelta se touhu. Mutta movettamalla pääsee helpommalla, varsinkin jos osaa näytellä niin aika helposti saa vapautuksia
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Karjalan lennosto I/13...
Mielenkiintoisia näkökantoja ja keskustelua nuorilla miehillä!
On siitä aikaa, kun 3/65 astuin vapaaehtoisena Tikkakoskella Ilmavoimien viestipaljoonaan varusmiespalvelukseen. Loppupeleissä tuo aika oli kyllä oikein mukavaa aikaa. Siellä sai tutustua uusiin kavereihin eripuolelta Suomea. Erityisen mielenkiintoista oli tutustua erilaisilla taustoilla sinne tulleisiin poikiin. Monista tuli elinikäisiä kavereita.
Palveluksen edetessä huomasin olevani Hennalassa lääkintäaliupseerikoulussa. Se oli palvelusajan paras paikka. Sieltä sai koko työelämäni ajaksi erinomaisia taitoja, joista sain todellakin nauttia koko työurani ajan.
Näin jälkeenpäin muisteluna tuo nuoruuden jakso oli todella hienoa aikaa ja mieheksi kasvamisessa mukavaa aikaa toisten samanikäisten kanssa.
Terveisin
Ps. Mukavia muistoja on myös varusmiesajaoilta mukana olo Jyväskylän suurajojen järjestelyissä. Siemen saabistiksikin syntymiselle taisi syntyä rin-tin-tin äänienkin kuulumisesta pikiksillä
On siitä aikaa, kun 3/65 astuin vapaaehtoisena Tikkakoskella Ilmavoimien viestipaljoonaan varusmiespalvelukseen. Loppupeleissä tuo aika oli kyllä oikein mukavaa aikaa. Siellä sai tutustua uusiin kavereihin eripuolelta Suomea. Erityisen mielenkiintoista oli tutustua erilaisilla taustoilla sinne tulleisiin poikiin. Monista tuli elinikäisiä kavereita.
Palveluksen edetessä huomasin olevani Hennalassa lääkintäaliupseerikoulussa. Se oli palvelusajan paras paikka. Sieltä sai koko työelämäni ajaksi erinomaisia taitoja, joista sain todellakin nauttia koko työurani ajan.
Näin jälkeenpäin muisteluna tuo nuoruuden jakso oli todella hienoa aikaa ja mieheksi kasvamisessa mukavaa aikaa toisten samanikäisten kanssa.
Terveisin
Ps. Mukavia muistoja on myös varusmiesajaoilta mukana olo Jyväskylän suurajojen järjestelyissä. Siemen saabistiksikin syntymiselle taisi syntyä rin-tin-tin äänienkin kuulumisesta pikiksillä
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Karjalan lennosto I/13...
Niin ja täysperä yhdistelmäkortti tuli samalla armeija reissulla ihan ilmatteeksi. Näytti tuossa välillä jo ettei sille tulekkaan käyttöä ollenkaan, mutta nyt sitten tuli 24-vuoden kuluttua alan vaihto sattuneesta syystä ajankohtaiseksi ja paluu autopuolelle oli itsestään selvä asia, kun oli se korttikin valmiiksi taskussa. Eikä ole tarvinnut vielä katua
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Karjalan lennosto I/13...
Sen verran monelta kaverilta on kuullut täsmälleen vastaavan lausunnon et ei harmita yhtään että päätin jo aikaa sitten että joo ei, en ollu menossa.99 GL kirjoitti:Voisin sanoa että elämäni turhimmat 6kk tuli vietettyä intissä. Ei tosiaan oo ihan tältä vuosituhannelta se touhu. Mutta movettamalla pääsee helpommalla, varsinkin jos osaa näytellä niin aika helposti saa vapautuksia
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Karjalan lennosto I/13...
Asenteiden ollessa tälläiset voisi vanhanmallin varusmiespalvelus piiskata asennevammat pois ja miehen esille. Nykysäännöillä varusmiespalveluksessa ei kuitenkaan mukavuuden haluisista äidin pikku mussukoista pystytä miehiä tekemään, joten kaikkien kannalta lienee parasta että asennerajoitteiset pysyvät poissa pilaamasta muiden koulutusta.vmt kirjoitti:Sen verran monelta kaverilta on kuullut täsmälleen vastaavan lausunnon et ei harmita yhtään että päätin jo aikaa sitten että joo ei, en ollu menossa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 24, 2012 03:41
Re: Karjalan lennosto I/13...
Omalta kohalta ei ole kyse asenteesta, vaan yksinkertaisesti siitä, kun selkä ei vain kestä...
En kärsi nostamaan kunnolla mitään vähänkään painavampaa...
En kärsi nostamaan kunnolla mitään vähänkään painavampaa...
Re: Karjalan lennosto I/13...
ilmoittelepa sitten että onko Karvo vielä talon palkkalistoilla? Itse olin 2/03 siellä.Savolaene69 kirjoitti:Olisi armeijaan lähtö edessä...
Tänne ajattelin jotain topicin tynkää päivitellä, aina kun on jotain päivitettävää..
Hyvillä mielin kuitenkin ollaan lähöillään ja tavote ois jos kuskiksi pääsisi...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 24, 2012 03:41
Re: Karjalan lennosto I/13...
Karvo on vielä talossa, itselläni selän takia loppui armeijan käynti..
Luithan aikaisemmat vastaukset?
Luithan aikaisemmat vastaukset?
Re: Karjalan lennosto I/13...
Jos paikat ei kestä, niin on parempi tulla E-miehenä pois sotalaitoksesta, kuin olla suurin osa palvelusajasta epämääräisillä vapautuksilla kituuttamassa.
Sulla on vuoden tai kahden kuluttua uudet kutsunnat, toivottavasti saat selän tutkittua ja kuntoon ennen sitä, sitten vaikka B-miehenä kevyempiin hommiin palvelukseen, kyllä tuosta laitoksesta löytyy yleensä mielekästä puuhaa ainakin puoleksi vuodeksi.
Mun kokemuksen mukaan kaikken ankein palvelusaika tulee niille, jotka ovat koko ajan hankkimassa itselleen sairaan statusta ilman todellista syytä, mitä enemmän viettää aikaansa vastaanotolla ja palveluksesta vapautettuna, sitä hitaammin aika kuluu...
Sulla on vuoden tai kahden kuluttua uudet kutsunnat, toivottavasti saat selän tutkittua ja kuntoon ennen sitä, sitten vaikka B-miehenä kevyempiin hommiin palvelukseen, kyllä tuosta laitoksesta löytyy yleensä mielekästä puuhaa ainakin puoleksi vuodeksi.
Mun kokemuksen mukaan kaikken ankein palvelusaika tulee niille, jotka ovat koko ajan hankkimassa itselleen sairaan statusta ilman todellista syytä, mitä enemmän viettää aikaansa vastaanotolla ja palveluksesta vapautettuna, sitä hitaammin aika kuluu...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02