V.J.S kirjoitti:
Vielä parempaa, Almera vm. 2002 1,5 litrasella isolohkolla
Peukkuja
Tänään sitten myin ekaa kertaa ikinä Nissanin.
Viime viikon perjantaina hain leiman ja laitoin ilmon nettiautoon, eli ehti olla viisi päivää myynnissä. Kolme todellista ostajaehdokasta ilmaantui eilen tiistaina + viikonloppuna tuli pari randomia yhteydenottoa (raviharrastukseen kalleellaan olevan vähemmistön edustaja joka ei vastannut pyytämäänsä sähköpostiin ja joku koitti vaihtaa datsunin läppäriin). Eli laatuautoille on kyllä ottajia kun on hinta kohdillaan ja tuore leima.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kävelin kokonaan itse omistamallani maalla. Toukokuussa tuli perittyä pieni maatila, eikä tullut tätä ennen käytyä katsomassa että missä kunnossa paikka on. Edellisen kerran kävin joskus vuosi sitten kun paikka oli vielä isoäidin omistuksessa. Hiemanhan tuo on metsittynyt, kiinteistöllä asuttu viimeksi yli 40 vuotta sitten. Pellot on onneksi vuokralla, eli itselläni murheena vain puskainen piha jossa neljä purkukuntoista rakennusta.
Ensimmäistä kertaa eläessäni ajoin ruosteita pois jarrulevyn keskiöistä fosforihappoliuoksella (Dinitrolin Annitrolia) eilen ja tänään. Mielestäni onnistuin tässä vähintäänkin kohtuullisesti. Sitten sinkki- ja pintamaalit. Jotensakin kohtuullista jälkeä. Pakko oli opetella happokäsittelyt, kun ei ole vielä uutta kompuraa ja puhallusvehkeitä. Vanha kompura meni rikki ja vaimo lupasi synttärilahjaksi uuden. Täytyy katsella eri vaihtoehtoja. Saisi tosiaan olla riittävä paineilmalaitteille, mutta silti valovirtalaite - onkohan tuo kombinaatio edes mahdollinen?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Tein katoksen lankusta ja laudasta, jossa voi säilyttää kelekkaa ja mopoa. Eilen alotin ja tänään sain valmiiksi kun kävin lisää materiaalia ostamassa.
Sinällää huvittava kun matalampi sivu on tuettu ja pultattu varaosa-saabin katolle
Seki oli vaa alottamista vaille valamis. Ei ollu ku tehä. Enkä mittää mittoja käyttäny tai vatupassia. Kuitenkin pitää purkaa pois, jos löydetään oma talo jostakin joskus.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
tere
raahasin hevoskoppia perässä n.900km joista puolet matkasta heppa kyydissä.
yllättävän raskasta raahata perässä...dieseliä vei 9.5l/100km
ku 500 artic l solifer tuloo perässä vaivattomammin ku vie vaan 8l/100km
Purin Xsara Picasson takalasinpyyhkijän moottorin ja putsasin ja kasasin uusilla rasvoilla. Kas kummaa, alkoi toimimaan ja pätkiminen loppui. Ennen pysähtyi minne sattui.
Eipä tuo ihme ollut, kun otti moottorin auki. Vanhan vaseliinin ja veden sekamelska oli about valtaisa. Mielenkiintoista oli, että moottori oli niiteillä takaluukussa kiinni. Tietysti niin isoilla, että eipä semmoisia kotosalla ollut, laitoin M12 pulteilla, niin ainakin pysyy .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Kokeilin ensi kertaa facessa paikallista myyntiryhmää ja laitoin sinne canonin järkkärin myyntiin, sehän meni samantien vaikka itse kuvittelin et tuskinpa se noin vaan onnistuu.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003