Hankin tatuointilahjakortin omaan nahkaan, alkuvuodesta nakutellaan.
Ei kyllä ensimmäisenä ideana itselle tulisi mieleen ottaa lahjakorttia omaan nahkaan, mutta olen mä ehkä pahempiakin tatskoja nähnyt No joo, perjantai-illan tahalliset väärinymmärrykset sikseen.
Vaihdoin Primeraan tulpat. Nelospytyn puola nousi hyvin ylös ja tulppa tuli vaihdetuksi, mutta kolmosen puolasta jäikin sitten kansi käteen ja putki sisään, alkoi kiroilututtaa ja puskea tuskan hikeä. Vaihdin sitten 1 ja 2 pytyn tulpat välillä ja pistin kolmosen puolan paikalleen ja kokeilin käyntiin ja kävi ihan normaalisti. Sitten vielä kolmosen kimppuun ja sain vedettyä pelkän putken ylös ja uuden tulpan paikalle. Ei sitten tarvinne uusia vielä kolmosen puolaa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Juhlin tallissa talvi(nasta)renkaiden 10-vuotisjuhlaa paistettu 4011. Pintaa on vielä reilusti ja nastat tallessa. Siirsin ne siitä toiseen enemmän pysyväisvarastoon, kun alla on nyt kitkat toistaiseksi.
Vaihdoin dieselin polttoainesuodattimen. Samalla tuli tehtyä varmaan eka öljynvaihto 10 vuoteen, kun en vaihtanut samassa rytäkässä tulppia. Dieselin etuja.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Laitoin etupään pohjamuovit takaisin paikalleen omalla nostimella - tuntui yhtä hyvältä kuin auton alla makaaminen lämmitetyllä tasaisella lattialla 20 v sitten. Vaikea käsittää, miksi hankin sen vasta nyt ??
Tuostapa taasen heräsi mielenkiinto (taas) autonostimeen.
Jos talliin laittaisi pilarinostimen, minusta (täysin amatöörinä) ehkä paras olisi 2-pilari joka vie vähiten klaatiatilaa ja myös peittää vähiten auton paljasta pohjaa jos sielä jotain ranettaa tarvisi. 4-pilari ja ajosillat on kovin ankean näköinen, toki varmaan nopeampi käyttää kun ei tarvitse niitä varsia asetella.
Toinen ajatus asiaan on nostaa talviaikaan lämpimässä tallissa ”yläkerrokseen”_hus_pois_tieltä avo. Korkeutta tallissa on reilusti 3m ja tuplaovet, eli tilaa on. Alla voisi sitten parkittaa talviautoa. Mites tuon pysyvyyden kanssa? Eikö noissa ole jonkunsortin mekaaniset lukot että kuorma pysyy ylhäällä?
Katselin tuossa jotain pikaisesti että 2K€ saa jo jotain 3,5k€ saa jo 5tn nostimen. Mitä/mikä on huomioitavaa tuollaista laittaessa?
Miten asennuspuoli, tarviiko jotain ammattilaista ja meneekö vain tyyliin poralla reikää klaatiaan ja pultilla kiinni? Sähköt ja avot?
Matalanostin ja siirrettävä on tietysti pop sekin. Varsinkin ahtaassa tilassa.
Kävin juuri mittailemassa. Vapaa korkeus 280, eli menisi suoppi juuri ylös ja alle ”normaali” auto. Jos laittaisi nosturin ihan perälle (ja siirtää pajan sivulle) niin saisi jopa maatila-auton (kork 2m) mahtumaan limisin samaan aikaan ylhäällä olevan auton kanssa.
Hinta, mitä katsoin niin ei nyt valtavaa eroa ole matala/2,5tn pilari. Funtsin tuota isoa, koska samaan talliin tarvii toisinaan saada traktori sulamaan. 5tn on siinä ja siinä (ja korkeus) että sitä mihinkään nostellaan. 3m läpiajo olisi parempi myös traktorin osalta.
Hinta vielä, oletus että tuo on +10v sijoitus, niin satku-pari sinnetänne ei ole merkittävä.
Kato sit et on epäsymmetriset tassut. Tai ainaki tarpeeks lyhkäset. Isällä on kiinakamaa (Launch tec tms kymmenen vuotta sitte ostettuna) ja se on kyllä toimiva, mutta noi tassut on ärsyttävät kun kaikki Hiacea pienemmät pitää sentilleen ajaa sekä leveys- että pituussuunnassa, jotta tassut saa tolkullisesti alle. Siihen aikaan ainaki mainostettiin joissain noita epäsymmetrisiä tassuja, mutta eihän noviisi tajunnut mitä sen hienon myyntitermin todellisena ajatuksena oli kun piti viimenen satanen säästää. Toki pärjää tollaki, mutta kun mainitsit, ettei se hinta niin justiinsa ole...
Lisäks jos ei tartte säästää, niin osta ne kierretangoilla nostavat. Jos et oo kuuloas jo pilannu, niin noilla naks naks naks nostimilla pitää olla kuulosuojaimet nostaes. Sen verran kovaa lukko hakkaa siihen korvan vieres olevaan pilariin...