Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.
Olisi ehkä auton vaihto edessä, tätä kokeilin ja jostakin syystä viehätti hirveästi. Oli kiihdyttäessä huomattavan äänekäs ja jäykkä taka-akseli pomppi "mukavasti".
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/6177393
Onko arvon saabisteilla kokemuksia kyseisestä mallista. Kalajoella alkaa olla niin kuoppaiset tiet, että alkaa jo ärsyttämään tämä "linttaliitereillä" mutkittelu. Jeeppi myös näyttää räyhäkkäämmältä, kuin "perus pajerot". Kone on ilmeisesti italialainen VM.
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/6177393
Onko arvon saabisteilla kokemuksia kyseisestä mallista. Kalajoella alkaa olla niin kuoppaiset tiet, että alkaa jo ärsyttämään tämä "linttaliitereillä" mutkittelu. Jeeppi myös näyttää räyhäkkäämmältä, kuin "perus pajerot". Kone on ilmeisesti italialainen VM.
Viimeksi muokannut Olli Kinaret, Su Tammi 17, 2016 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Jeepistä ei ole kokemuksia, mutta koska maasturit yleensä niin laitetaan vähän omia-ajatuksia
"perus pajerot" on käyttötarkoitukseensa varsin soveltuvia. Ootko kattonu vastaavan ikäistä pajeroa? V60 korimallia?
Tuollaisesta V60 Pajerosta on kokemusta ja varsin pätevä laite ajaa myös pidempää matkaa.
"perus pajerot" on käyttötarkoitukseensa varsin soveltuvia. Ootko kattonu vastaavan ikäistä pajeroa? V60 korimallia?
Tuollaisesta V60 Pajerosta on kokemusta ja varsin pätevä laite ajaa myös pidempää matkaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Ex-pomolla oli 2kpl, tosin Grand Cherokeetä, vanhempi 3,1l VM-motorilla ja uudempi 2,7l mesen koneella. Sivustakatsoneena en koskisi vm-motorin koneiseen pitkällä tikullakaan, mutta mesekoneisen kanssa ei ollut ongelmia. Makuasioita nää kuitenkin on ja laadusta ei oikein voi minkään nykyauton kohdalla puhua, niin räikeitä yksilöeroja tullut esiin. Jos itseä miellyttää, niin eikö se ole kuitenkin tärkeintä? Ongelmistahan autojen kanssa selviää useimmiten rahalla...
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Painavalla autolla vasta kuopat jysähtääki et kannattaa koeajol joku tuttu reikäpätkä ajaa läpi.
Onkohan tuos Jeepis sama kone kuin syslerin tila-autos?
Siinä tuon ikäinen diisseli on jo ihan ok, 90-lukuiset vm-koneet tosiaan aika epäluotettavia.
Tuo on varmaan jakohihnal, ainakin tila-autoon vaihto on suht kallis.
Äänekäs ja juopoks tota uudempaaki on sanottu.
Jos kortissa riittää kirjaimii niin kevytkuorma-autoista löytyy mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan. Äänimaailma rupee oleen oikeesti miehekäs ja verot ei oo juur mitään. 80-rajoitus tietty voi ruveta tympiin.
edit: vein tuossa yhet maasturin renkaat aluvanteineen matkikseen ja vaaka pysähty lukemaan 133kg. Toki kokoa 265/75-16 et jousittamatonta massaa riittää. Mökkitietä körötellessä toki tuollaset menee kuopista hienosti.
Onkohan tuos Jeepis sama kone kuin syslerin tila-autos?
Siinä tuon ikäinen diisseli on jo ihan ok, 90-lukuiset vm-koneet tosiaan aika epäluotettavia.
Tuo on varmaan jakohihnal, ainakin tila-autoon vaihto on suht kallis.
Äänekäs ja juopoks tota uudempaaki on sanottu.
Jos kortissa riittää kirjaimii niin kevytkuorma-autoista löytyy mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan. Äänimaailma rupee oleen oikeesti miehekäs ja verot ei oo juur mitään. 80-rajoitus tietty voi ruveta tympiin.
edit: vein tuossa yhet maasturin renkaat aluvanteineen matkikseen ja vaaka pysähty lukemaan 133kg. Toki kokoa 265/75-16 et jousittamatonta massaa riittää. Mökkitietä körötellessä toki tuollaset menee kuopista hienosti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
No ei se jysähtely haittaa, mutta se haittaa, kun esim. tuossa mun satkussa on ottanut pohjapanssari pari kertaa maahan. Silloin on jo kadut aika huonoja.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Tuolta voi tuota konetta arpoo
http://www.jamant.fi/tunnista-jeepin-ko ... -i-14.html
http://www.jamant.fi/tunnista-jeepin-ko ... -i-14.html
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
mitens tuo hyandai santa fe, 2006 eteenpäin 2.7 v6 4wd, 189 hv, hyandait ovat kestäviä autoja.
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Kyllä kait Jeepit on ihan maastokelpoisia, mutta uudehkojen jeeppien laatu ei kahvipöytäkeskustelujen perusteella ole oikein vakuuttanut, toki joku 90-luvun lopun Cherokee/Grand Cherokee on ymmärtääkseni aika kova rauta bensapadalla. Eniten hämmennystä herättää sähköviat joita on ymmärtääkseni uudehkoissa Jeepeissä ollut aika paljon.
Santa Fen sijaan katselisin melkein Kia Sorentoa, nettiautossa näkyy aika montakin paljon ajettua joten ihan sysihuonosta laitteesta ei voi olla kyse.
En lähde suosittelemaan, mutta esimerkiksi tässä on aika hyvällä varustelulla liikkeessä: http://www.nettiauto.com/kia/sorento/6149264
Santa Fen sijaan katselisin melkein Kia Sorentoa, nettiautossa näkyy aika montakin paljon ajettua joten ihan sysihuonosta laitteesta ei voi olla kyse.
En lähde suosittelemaan, mutta esimerkiksi tässä on aika hyvällä varustelulla liikkeessä: http://www.nettiauto.com/kia/sorento/6149264
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Sorento näytti ihan hyvältä, mutta liian kaukkana. Hyundai on liian ruma. Näyttää tässä, että kallistun kumminkin tavan henkilöauton kannalle. Taitaa se tuommonen maasturi kumminkin olla aika kallis ylläpidettävä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
En ole ajanut kuin 2.4 neloskoneella, ja se on tosi tervainen kulkemaan vaikka manuaalia kokeilinkin.
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Itse jos jeeppiä ostaisin, niin ostaisin cherokeen 90 luvun alusta 4.0l bensapadalla. Hintaluokka on alhainen ja melkosen luotettavia pelejä.
Ei ole olemassakaan "uusia" autoja missä ei vikoja olisi, mutta vanhemmassa vara parempi kunhan ei ruoste ole päässyt nakertamaan.
Enitenhän sitä haluaisi ihan perus blazeria 5,7 bensakoneella ja manuaalilootalla, mutta nythän onkin kyse jeepeistä
Ei ole olemassakaan "uusia" autoja missä ei vikoja olisi, mutta vanhemmassa vara parempi kunhan ei ruoste ole päässyt nakertamaan.
Enitenhän sitä haluaisi ihan perus blazeria 5,7 bensakoneella ja manuaalilootalla, mutta nythän onkin kyse jeepeistä
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Näillä näkymin taitaa tulla -08 C5 Sitikka, nestejousilla luonnollisesti. Sillähän ne kuopat tasoittuu.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Fixu veto.Olli Kinaret kirjoitti:Näillä näkymin taitaa tulla -08 C5 Sitikka, nestejousilla luonnollisesti. Sillähän ne kuopat tasoittuu.
Itse vaihdoin 93 Saabin -10 malliseen Sitikkaan ja en ole katunut.
Ville K
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Se kaasunestejousitus on joissain tilanteissa ihan uskomaton. Sopivat montut, kallistukset ja heitot tiessä muuttuu ihan huomaamattomiksi.Olli Kinaret kirjoitti:Näillä näkymin taitaa tulla -08 C5 Sitikka, nestejousilla luonnollisesti. Sillähän ne kuopat tasoittuu.
Pari kertaa tullut myös naurettua ihan ääneen moisille vekottimille. Noille sitikoille on mm. ihan normaalia seistä jossain epätasaisessa paikassa yksi rengas ilmassa.
Toinen mieleen tuleva juttu on meidän jääradalta, kun eräs BX Van kierteli sitä ja vauhti kasvoi kierros kierrokselta siten, että meni pääsuoran päästä penkan yli aika toivottoman näköisesti hankeen. No ovet ei auenneet, vaan sitikka meni ensin vähän matalaksi ja sitten nousi ylös varpailleen ja peruutti pois. Oli jokseenkin koominen näky, mutta sai lopulta katsojakunnan arvostuksen vaivattomuudellaan.
900C -86
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä
Ihan vilpittömästi uskon että tuo kaasunestesysteemi on jousitusratkaisuna parempi kuin perinteinen malli, vaikken ole ikinä moisella varustettua Citikkaa ajanutkaan (vain Jumperia ja Dyanea ), istunut vain muutaman kilometrin C5:n tasaisessa kyydissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22