Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4912
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Perheessä oli aikanaan 3 BXää putkeen ja kyllä se kaasujousitus oli ylivoimainen mukavuudeltaan isän sanoin. Ihan sama ajoitko yksin vai 5 henkeä tavaroineen hiihtolomareissulla. Eikä alustan hoitokustannukset olleet normaalia jousiratkaisua kalliimmat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 995
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Sitikka tuli ja meikäläistä hymyilyttää, on siinä vaan makiat kyydit. Ja kuskin penkissäkin hieronta ja kaikki. 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06

Ville K
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Olli Kinaret kirjoitti:Sitikka tuli ja meikäläistä hymyilyttää, on siinä vaan makiat kyydit. Ja kuskin penkissäkin hieronta ja kaikki. 8)
Onnea hyvästä valinnasta. Minkä koneen autoon valitsit?
Ville K
ilman autoa.....
Ex. JEEP Grand Cherokee 3,0 -14, Citroen C5 Tourer exclusive 1,6 THP -10, 93 SC TTID A -08, BMW 520i Touring -02,
900 turboS -93, 900 turbo -87, Mini 1000 -78

Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 995
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No eipä ole käytetyissä hirveästi valinnanvaraa moottoreiden suhteen. 2.0HDI 138 kulkee kyllä ihan kivasti tehoisekseen. Kummasti tiet tasoittui. :)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06

Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Hatunnosto valinnasta. Mulla on ollut 2kpl Xantioita ja mukavampaa autoa en tiedä. Viimeisimmässä tosin tuli "kiva" remppa eteen just kun autosta oli jo kaupat sovittu; lämppärin kenno alkoi vuotaa. Ihan koko kojelauta pois ja ei oo mikään og-satkun tyylinen purettava, vaan meni kaks kokonaista työpäivää ja parit hermot. Jatkossakin tulen sitikan hankkimaan, tosin se edellyttää että lompsa on siinä kunnossa, että rempat voi teettää pajalla ainaisen itse nyppimisen sijasta..
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower stage 1
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11 stage 1

Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 995
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jaahas alkaa olemaan 2 vuotta ja 40tkm takana C5:llä. Kustannukset 0,43€/km. Osaako joku sanoa onko tuo edes paha, ainakaan Sitikaksi? Nyt näky tallin lattialla öljyläikkä toisen etutolpan kohdalla, että taitaa touhutonnille olla kohta kysyntää. Mutta noin muuten on kyllä ollu ihan auto, siinä missä muutkin omistamani läjät.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep Cherokee -03 / maasturit yleensä

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Olli Kinaret kirjoitti:Jaahas alkaa olemaan 2 vuotta ja 40tkm takana C5:llä. Kustannukset 0,43€/km. Osaako joku sanoa onko tuo edes paha, ainakaan Sitikaksi? Nyt näky tallin lattialla öljyläikkä toisen etutolpan kohdalla, että taitaa touhutonnille olla kohta kysyntää. Mutta noin muuten on kyllä ollu ihan auto, siinä missä muutkin omistamani läjät.
Kilsahintoihin en ota kantaa, mutta ei tuota jousisylinterin uusimista pidä pelätä kuin Veholle mennessä, siellä kyllä varmaan menee helposti se touhutonni ja vievät vielä vuoretkin lompakosta, todennäköisesti auto tulee myös kuntoon vasta kolmannella kerralla, jos silloinkaan.

Jousisylinterin vaihtohan ei ole sen kummempi kuin iskarin vaihto, olikohan ohjeaika työlle korjaamolla tunnin paikkeilla, eli ei pitäisi kauheasti päälle satkua maksaa ja täältä esim. uusi alkuperäinen sylinteri edullisesti:
http://www.original-genuine-spare-parts ... troen).htm
Tomppa & BMW X5 3.0ds -08 & Saab 9-5 2.0T Aero -11

Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 995
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No höh! Eihän nuo ole yhtään pahoja hintoja. Ylivieskan marmoritiskillä olis lähteny 500€ kappale, kun kävin kyselemässä ennakoivasti tuossa kesällä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06

molokki
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja molokki »

Voi hittolainen.Näinkö tässä käy.Saabistit löytää uuden harrastuksen Citroen keräilijöinä.(jostaan syystähän citikan omistajilla on pihat täynnä vanhoja citikoita) :) (kuten monella saabistillakin).Ite oon aina salaa kans tykänny isoista citikoista vaikka ovat olleet vähän oudon näkösiä.Se kai niissä sit viehättää ja se tasanen kyyyti.Mutta Saabistani en luovu.Täytyy kai rakentaa sille joku oma talli sit joskus kun se citikka tulee taloon jos on tullakseen. :)
9.3 SS TURBO X.Ex:9.3SS tid-08
K.orean
I.nvestigation
A.gency Cerato 2.0 EX(clusiveluxus)automaatti.

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2556
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja ristos »

.
Viimeksi muokannut ristos, Pe Helmi 05, 2016 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja vmt »

^ Juuri näin. C5 on meikäläistäkin kiinnostanut jo pidemmän aikaa, pääosin juuri sen takia että samalla tavalla kuin Saab, sekin on jotain muuta kuin japsit tai vaggineet.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588

duuduu
"Hirsch"
Viestit: 761
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Molemmat aivan käsittämättömän pas.... persoonallisia
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2556
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja ristos »

.
Viimeksi muokannut ristos, Pe Helmi 05, 2016 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1941
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja Cona »

Näitten pas.. eiku persoonallisten mallien hyvä puoli on, että yleensä käytettyinä saa rahalla aika paljon autoa.

Se on vaan harmi, että Sitikka ja Rellu jne. omistajien kiinnostus huollattaa autoa loppuu yleensä n. 100tkm jälkeen, joten tarjolla on monenlaisia pommeja. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6440
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Citroen C5 2.0hdi automaatti, empiirinen koe.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Mutu-tuntumalla sanoisin että tuo on eritoten Renaultin ongelma, koska sitä ostavat ne autoista kaikkein vähiten ymmärtävät ja kiinnostuneet (muuten ostaisivat todennäköisesti jotain ihan muuta :mrgreen: ). Kun selailin joku aika sitten Nettiautoa, käytetyissä C5:sissa oli paljonkin ajettujen joukossa sisältä ja ulkoa aivan uudenveroisen näköisiä yksilöitä, luulisin että tämä korreloi myös tekniikan puolelle. Kaikki luonnollisesti aivan pilkkahintaan (siis hintaluokka 2-3 kertaa allekirjoituksen tonnari, vaikka puhutaan alle kymmenvuotiaista, hyvin varustelluista isoista autoista).

Pienemmissä malleissa, eritoten Xsara-aikakauden autoissa, tilanne tosin lienee vahvasti toisenlainen...
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

Vastaa Viestiin