Sähkölaatikon tunnistamista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuvan mukainen kaappi löytyy teollisuushallin teknisestä tilasta. Ei reagoi nappuloiden painalluksiin, oli laatikosta tuleva johto pistorasiassa taikka ei. Verkkojohdon lisäksi laatikosta lähtee kaksi johtoa jonnekin rakennuksen syövereihin. Laatikossa on kaksi lukkoa, joista abloy-avaimellinen lukko hämärästi saranapuolen alakulmassa. Kumpaankaan mulla ei ole avainta, eli en ole päässyt laatikkoa avaamaan.

Erikoisesti silmiin pisti nuo neljä värillistä nappulaa boksissa. Onko kellään hajua mikä tämä voisi olla?

Kiinteistössä on kai joskus aikaisemmin ollut jonkinsortin valomainos ehkäpä neonvaloilla. Voiko liittyä siihen?

Kuva
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1470
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ei mitään hajua laitteen tarkoituksesta, mutta saranapuolen lukkoa veikkaisin avaimella käytettäväksi katkaisijaksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Onko noi vaatekoukkuja tossa kannessa? :D Mahtaako noi kaksi harmaata piuhaa olla hituvirtakaapeleita?
M97CSB234EFM57001 RE85
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja AZP »

On joo vaatekoukkuja. Ei liittyne laatikon toimintaan :lol:

Kaapeleita en ole tarkemmin tutkinut, mutta ei ne mitään MMJ-kaapeleita ainakaan ole. Ennemminkin jotain ohjaukseen liittyviä hituvirtakaapeleita, Virtakaapelikin tuohon boksiin on tollanen ohut joku 2x0,75 mm2, eli ei tuolla mitään isoja virtoja liiku.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kuinka pitkälle olet "naruja" seuraillut? Näkyykö ulkoseinillä mitään purkkeja, mihin mahdollisten mainosvalojen jäämiä olisi tulpattu?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja AZP »

En ole tuota teknistä tilaa pidemmälle seurannut noita johtoja. Ne menevät seinän sisään eikä mitään hajua mistä putkahtavat ulos. Sulaketaulussa (hallin puolella, ei teknisessä tilassa) on tyhjät sulakepaikat (3 vaihetta) nimellä "valomainos" ja siellä on myös joku mötikkä (ehkä rele tai vastaava) missä lukee "neon". Tästä päättelin että ulkona on voinut olla neonvalomainos.

Ulkona hallin kadun puoleisella seinällä, melko ylhäällä lähes räystään korkeudella on turvakytkin, josta ei mene johtoa minnekään. Turvakytkimelle taasen tulee seinän sisältä johto. Olettaisin, että tämä voisi olla vanhan valomainoksen turvakytkin ja johto siis sen syöttö, mutta en ole asiaa testannut.

Asia hämääntyy vielä lisää siitä, että hallin toisella seinällä on tänäkin päivänä loisteputkilla toimiva taustavalaistu valomainos, mutta se on kytketty muiden ulkovalojen kytkimen taakse, eikä siis liity ainakaan nykyisellä kytkennällä mitenkään noihin sulaketaulun "ulkovalo" -sulakkeisiin.

Eniten ihmetystä aiheuttaa siis nuo värikkäät nappulat. Niistä saa kuvan, että niillä voisi säätää jotain värejä. Mutta mitä värejä? Lähinnä tulee mieleen peruskoulun juhlasalin esiintymislavan huipputekniset valaisimet, jossa pystyi pyörittämään kiekkoa, jossa oli erivärisiä kalvoja valon värin vaihtamiseksi :lol:

Tuo avain alakulmassa tosiaan on todennäköisesti virtakytkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Voisiko tuo liittyä kulunvalvontaan..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tietääkseni hallissa ei ole eikä ole ollut mitään kulunvalvontaa. Ei sähkölukkoja, ei häläreitä tai jälkiä hälärien sensoreista tms.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minkäs laista toimintaa hallissa on ollut aiemmin.?
Jos siitä sais vinkkiä laatikon tarkoituksesta..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vähän kaikenlaista. 90-luvun alussa joku rakennus/julkisivuasennusfirma on koko hallin itselleen rakentanut. Sen jälkeen ollut ainakin yksi maustefirma, ja joku kalafirma hallin toisessa päässä. 2000-luvulle tultaessa elintarvikkeiden maahantuonti- ja myyntiyhtiö. Viimeisimpänä tässä hallitilassa autokorjaamo, joka ei ainakaan liity mitenkään tuohon boksiin. Itse olen näitä käyttäjiä pohtinut myös, mutta mitään linkkiä tällaisiin laitteisiin en ole keksinyt.

Hallissa ei muutenkaan mitään erikoista talotekniikkaa. Tiloissa on poisto-IV-koneet ja muuten ihan normaalit jutut. Ei mitään hienouksia. Hallin toisessa päässä on vanhat kylmäkoneet ilmeisesti kalafirman jäljiltä, eli niillä on pidetty yksi 175 neliön hallitila kylmänä. Kylmäkoneiden ohjaus ja sähkönsyöttö on kuitenkin kyseisessä tilassa, eikä tämä tekninen tila jossa mysteeriboksi sijaitsee, oikein liity siihen kylmähalliin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sähkölaatikon tunnistamista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vähän kyllä näyttää sellaisilta kuittauspainikkeilta.
Oven aukaisu..?
Mutta jos ei ole sähkölukkoja..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin