Ihan siistei on, mut tota tota 1000hv vähän epäilen et ei tuu onaamaan. Meinaan Bugattiki yrittää rakentaa 1000hv ja niilläki on ongelmii ja niil on pikkaasen paremmat resursit ku noil. Eihän tos ollu ku 2l 8valve lohko 16valve kannella ja yks turbo. siin bugatis on sentään muistaakseni v12 kone ja 4 turboo.
jsuomi kirjoitti:Ihan siistei on, mut tota tota 1000hv vähän epäilen et ei tuu onaamaan. Meinaan Bugattiki yrittää rakentaa 1000hv ja niilläki on ongelmii ja niil on pikkaasen paremmat resursit ku noil. Eihän tos ollu ku 2l 8valve lohko 16valve kannella ja yks turbo. siin bugatis on sentään muistaakseni v12 kone ja 4 turboo.
Kyllähän vaikka mopon moottorin saa viritettyä ties kuinka koville tehoille, pistetäänn ahtoa "riittävästi", annetaan koneen kiertää "riittävästi" jne. Turbo viive muodostuu suhteellisen kohtuuttomaksi, ja kestävyys on todennäköisesti luokkaa olematon. Mutta eiköhän noilla tehoilla golffi liikahda
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Jos ei V12 koneesta neljällä ahtimella saa tuhatta hepoo irti niin varmaan autoa tehään sit kestämäänkin. Onhan sitä noissa skylineis tuhatta hepoa ja se on joku 2,7l suora kutonen yhdellä turbolla...
Niin kyllähän voi saada, mutta iaka paljon työtä siin on. Bugatti on ehkä aatellu et se laite kestäis hetken, ni sitä rakennetaan huolellisesti. Volswagen johtaja sano et se on melkein valmis vain sopivat jarrut ja ohjaus on rakentamatta.
Cruor kirjoitti:Jos ei V12 koneesta neljällä ahtimella saa tuhatta hepoo irti niin varmaan autoa tehään sit kestämäänkin. Onhan sitä noissa skylineis tuhatta hepoa ja se on joku 2,7l suora kutonen yhdellä turbolla...
Jos viittaat R32 tai R33 malleihin (ne tunnetuimmat) niistä löytyy 2.6L ja tupla turbot (garret T28 X 2) siis vakiona ja ainakin jaappanin poijaat on noista sellaisia nelinumeroisia teho lukemia saaneet pihalle.
Mutta eikös tuolla nopeehedelmä foorumissa ollut jokin aikaa sitten tuollanen keskustelu käynnissä jossa oli täällä rakennettu 4 syl golffi jossa oli tuollaiset ~1000hp?
Mutta kyllä täytyy olla paikat kohillaan että nelkku kestää tommosen repäsyn ja vielä niin että sen saa jotenkin tienpintaan välitettyä. Tommosella hiukan alle 500hp takavetosella ajaneena jossa alusta on kohtuullinen, ei ollut helppo nakki saada vehje tekemään muutakin ku sutimaan No juu surkee kuski tietty... mutta kuitenkin.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jsuomi kirjoitti:Ihan siistei on, mut tota tota 1000hv vähän epäilen et ei tuu onaamaan. Meinaan Bugattiki yrittää rakentaa 1000hv ja niilläki on ongelmii ja niil on pikkaasen paremmat resursit ku noil. Eihän tos ollu ku 2l 8valve lohko 16valve kannella ja yks turbo. siin bugatis on sentään muistaakseni v12 kone ja 4 turboo.
Varmaan tarkota sitä bugatin 16EB4 mallia tai joku tommonen. kuitenkin siinä on 1001heppaa ja 72venttiilinen V16 kone neljällä turbolla.
Mut olihan bugatilla joku V18 mallikin joka oli vapari ja vaan 555heppaa.
Ja Ferrarilla oli (jo sillon kun ensimmäiset 900aerot tuli) 1000heppanen evo malli jossa oli 4.9litranen 12 sylinterinen turbo kone.