Mitä onkaan NICien takana???

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Mitä onkaan NICien takana???

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Aiemmin tällä on esiintynyt listaa Saabien lempinimistä mallikohtaisesti, mutta avautuvatko itse Saabistit omien niciensä takaa :?: :?:
Arvattavissa on ,mitä kätkeytyy nimimerkin "saab900" taakse, mutta entäs eksoottisemmat (edellistäkään väheksymättä, historia on niistäkin hauska tietää, koska ja miten nimimerkki syntyi...)

Itsellä on tuo "dartsiartsi". Avaudunpa hieman ja kerron, että aikanaan nuorena ylikessuna 85-86 oli tapana käydä varuskuntakerholla perjantai-iltaisin heittämässä tikkaa, pelinä oli leipäpuu ja kyseessä joukkuekilpailu.

Vaimon, silloisen tyttöystävän kanssa oltiin joukkue, ja pärjättiin "aika hyvin". Säännöissä oli kuitenkin tasoituskikka, jolla loppuillasta häviöllä oleva joukkue veti kaulaa kiinni, nimittäin joka kierroksen jälkeen hävinnyt joukkue tarjosi voittajille kierroksen olutta(pintti nelosta)... tasoittuihan se lopulta illan mittaan (6-7 kierroksen jälkeen :lol: )
Sittemmin tuli heitettyä kolmeatikkaa enemmänkin, josta lempinimi.
(24 gr Eric Bristow oli ja on edelleen tikkamerkkini, jolla heitän)

501:stä inhoan! Ja täytyyhän tuokin mainita, 6 kertaa on 180 tullut heitettyä todistajien läsnäollessa...

Asia alkoi kiinnostaa heti kun liityin palstalle, ja huomasin nimimerkkejä kuten "potkuhousu" ja "mimmi" (jonka edelleenkin oletan kuuluvan miespuoliselle henkilölle juttujen perusteella :wink: )

Juttua voi jatkaa klubin sisäisellä palstalla, jos joku ei uskalla avautua näin yleisesti. Itse oon ruksaillu Saabisti-lehden sivuille "matcheja" todellisten henkilöiden ja nimimerkkien kesken, eihän sitä tiiä, koska apua tarttee tuolla tien päällä. Uusin Saabisti kulkee 9-5:n selkätaskussa aina 8)

Olisi hauskaa, että valottaisitte hieman taustoja. Sehän varmaan onnistuu myös tuomatta liikaa henkilökohtaisia piirteitä itsestänne, jos sitä pelkäätte.

Ja allekirjoituksestani klubilaiset voivat tarkistaa, kuka onkaan toistaiseksi haastamaton :wink: tikkamies #1927. Ja pelinä tietysti Leipäpuu :!:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Firges9000 nikki tulee omistamastani tonnarista, joka on Firges-Tuningpajan rakentama yksilö.

Itse olen Jaakko Kuusisto , mieshenkilö Vantaalta

jk. Mimmi on todella mies, kertokoon itse lisää :roll:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Plääh... tää on tylsä leikki, kun nicci on mitä on. Ei mitään mediaseksikästä, mutta seurailin palstaa hetken, ennen kuin kirjauduin ja katsoin olevani puhtaalla sydämmellä ja vilpittömästi leikissä tosissaan mukana, joten tukeuduin omaan nimeeni. Ajattelin kai, ettei minua kuitenkaan kukaan koskaan tule tuntemaan, että tämä on vain hetken höyrähdys, että ihan sama mikä niciksi...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No niin tulihan tälläinen topicci viimeinkin 8)

Itse olen "ottanut" tuon nickin Saab 900 Turbo16 -nimestä ja koska T16 nickki oli varattu, tyydyin tähän.. enpä sillä hetkellä keksinyt "parempaakaan"..

Ja jäsennumeron perusteellahan tuo antaa nimeksi
Matti Mustamäki, täältä Turun kupeestahan minä olen.

EDIT: Eipä kestä, Mäksä :wink:
Viimeksi muokannut Turbo16, La Tammi 15, 2005 01:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mäksä on joku kavereiden keksimä lempinimi sukunimestäni Mäkinen.

aluksi siitä en pitänyt mutta kun netin joskus aikoinaan hommasin aloin sitä käytämään ja se on edelleen jokapaikassa, et kiitos vaan kaverit :lol:
BMW 525iA Touring Executive
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Viesti Kirjoittaja aero »

NIC tulee sanoista Network Interface Card eli verkkokortti. Siis näin verkkomaailmassa. Nick taas tulee mistä milloinkin ;). Sinänsä vissiin hupaisaa, että olin Aero jo ennenkö olin saabisti, tullee (jep, en minä tuota silloin joskus itse keksinyt) ilmeisesti kieroutuneesti nimestäni (Eero Ahonen). Lisäinfoa webistä, osoitteesta (kuten nerokkaimmat jo arvasivat) http://www.zbxt.net
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

lempinimihän toi vaan on. :roll: oishan sitä voinut jotain oikein näppärääkin keksiä...
oikea nimi: juho pykäläinen
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Nimimerkin keksin aikoinani yhden bändin (Fundamentals) kautta.. nimimerkki kertoo myös jossain määrin luonteestani ;)

Oikea nimi: Ilkka Porttikivi

Ikää: 25v

Syntyperäinen tamperelainen, mutta olen asunut myös Joensuussa (3,5v) ja Harjavallassa (2v).
Viimeksi muokannut Fundamental, La Tammi 15, 2005 02:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Turbo16 kirjoitti:, täältä Turun kupeestahan minä olen.
Juu, Tarvasjoki on tiedossa, varaava Tiileri-takkamme, mikähän Jussi tai Lauri olikaan, tuli sieltä ja se on KODIN SYDÄN !
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

dartsiartsi kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:, täältä Turun kupeestahan minä olen.
Juu, Tarvasjoki on tiedossa, varaava Tiileri-takkamme, mikähän Jussi tai Lauri olikaan, tuli sieltä ja se on KODIN SYDÄN !

Hieno homma sitten, toinen Tarvasjoen "kuuluisuus" on Solupak, joka toimittaa styroksia, joka puolelle Suomea
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vetää pahasti itäauto puolelle tuo oma "nikki"... Kaikki alkoi siitä, kun tulin puoli vahingossa ostaneeksi itselleni vm 82 priimakuntoisen Moskvitsh Elite 1500 SL:n. Lapseni ristivät moisen vempeleen vanhan venäläisen kansansadun mukaan Ivan Ikiturmaksi... Samoihin aikoihin eksyin myös netissä Lada-kerhon forumille ja sinne piti joku "nikki" keksiä. Ajattelin käyttää autooni yhdistettävää "nikkiä", joten päädyin aloittamaan muokkaustyön nimestä Ivan. Noh, venäläisillähän on tunnetusti lähes joka nimestä ns. hellitelynimi (=lempinimi) ja Vanja on Ivan'in hellittelynimi, josta ei ollutkaan enää pitkä matka yhdistää Vanja Dostojevskin yleisesti tunnettuun klassikkoon Vanja-eno. Joten minusta tuli ensin siellä Lada-foorumin puolella sitten Vanja-eno. Tänne eksyin viime syksynä, kun puolivahingossa syliini tupsahti priima kuuppa. Tuumin, että helpointa lienee olisi, jos käyttäisi samaa "nikkiä" kuin Lada-puolellakin (ja sittemmin myös Skoda-forumilla)...

Oikeassa elämässä olen nimeltäni Markku Ijas, 40 v. postimies Keravalta.

P.S Loppujen lopuksi, olisi kai ollut alkaa käyttämään ensiksi keksimäänsä "nikkiä", joka on "Fordhomo" (vaikka tunnustaudun kyllä kuitenkin ihan heteroksi :wink: ). Tällä nimellä olen kirjautunut Usacarclub.net'in ylläpitämään Overdrive-forumiin, joka on Suomen suurin jenkkiautoharrastajien keskustelupalsta
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oma nikki on peruja omasta musiikkimausta ja kiinnostuksesta erään reppufirman tuotteisiin. Elikkäs 1998 ammattikorkeakoulun alkaessa aloin käyttämään internetissä itsestäni lempinimeä dimebak, joka muodostui siis sanoista Dimebag ja Eastpak. Alunperin se oli muodossa dimebak_17, jossa 17 ei ollut ikä eikä Jari Kurrin pelinumero, vaan syntymäpäivä. Jossain vaiheessa jätin tuon 17 pois "laskuista".

Aiemmin käyttämäni nikki oli hieman viroonpäinmenevä, erkinool. Sain sen ammattikoulussa 1995 luokkatoverilta kesken "tsettipelin" (taietaan tuntea paremmin paskahousuna). Erkinool oli sitten käytössä koko ammattikouluajan ja osan välivuotta jonka pidin "amitsun" jälkeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Oma nicki on saanut alkunsa noin kuusi vuotta sitten kun kavereiden kanssa tuli jotain autopeliä verkossa ajeltua. Alunperin nimi oli Luopio mutta sitten se melkein heti muuttui Iskariotiksi joka tunnetusti oli luopio :)
Myöhemmin vasta tulin ajatelleeksi että onhan tuon nickin keskellä myös oma oikea etunimikin...
Samaa nimimerkkiä tulee käytettyä kaikkialla verkossa.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Rekisteröityessäni laitoin nickikseni nykyisen ajopelini, eli Saab900i -89
Vastaa Viestiin