Draama ratkeaa useimmiten kaupan purkamisella. Möin kerran kymppitonnin auton. Muutaman päivän päästä ostaja soitti ja kertoi löytäneensä autosta vikaa. Sanoin että puretaan sitten kauppa jos se noin kauheasti kyrsii, niin keskustelu loppui siihen. Eli kun ostaja hoksasi, että ei onnistukaan ratkaisu, jossa hän voi sekä pitää auton että saa minulta euroja, niin reklamointi-into lopahti.
Tästä tapauksesta nyt ei voi tietää kaikkea kun ei ole kaikkia ostajan ja myyjän välisiä keskusteluja päässyt todistamaan, mutta ei voi oikeasti viidenkympin osasta syntyä tällaista parkua. Käytettyä osaa kun ostaa, niin on selvää että myyjä ei voi tietää jokaista osan nyanssia ja sopivuusasiaa. Kaupasta ostaessa on myyjällä jonkinnäköinen vastuu selvittää osan sopivuutta ja ottaa osa takaisin jos se ei ostajan ajopeliin sovi, mutta näissä kaupoissa ja näillä hinnoilla pitää ostajan joko osata ottaa selvää sen ilmoitetun osanumeron perusteella (osanumeron kaivaminen ilmoon on jo iso plussa myyjälle) osan sopivuus omaan autoon taikka ottaa se riski, että osa ei välttämättä omana autoon sovi.
Kun nyt osan ostaja edustaa mm. Autotarvetetta Suomessa ja kuuluu jossain määrin NEVSin sisäpiiriin, niin voisi olettaa ostajan olevan keskimääräistä tietoisempi Saabin osien sopivuudesta eri malleihin.