Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189 Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland
Viesti
Kirjoittaja AZP » Su Loka 05, 2014 15:30
Risto kirjoitti: suora kuutonen (kaksi kolmepyttyistä vierekkäin) ja sähkömoottori.
Suora kutonen löytyy Saab Monsterin lisäksi 9-7x:stä. Sähkömoottori löytyy 9-3 EV:n lisäksi muutamasta konseptista tai protosta.
Ursaabissa oli suora kakkonen, ei taida muista löytyä?
Edit: muistin väärin, 92:ssahan oli myös suora kakonen..
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798 Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti
Kirjoittaja Rattivaihde » Su Loka 05, 2014 15:47
Ja mää en muistanu tuota Monsteria, ajattelin että 9-7X:n suorasta kutosesta ei kovin moni tiedä (kun en tiennyt itsekään ennen kuin varmuusgoogletin ja muutin kysymyksenasettelua).
Ainoat oikeat vastaukset lienevät siis bokserinelonen ja -kuutonen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253 Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tobbana » Su Loka 05, 2014 16:07
Mites SVC, elikkäs muuttuvapuristeinen suora vitonen? Oliko niitä muiden kuin femman keulalla?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533 Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping
Viesti
Kirjoittaja core2 » Ma Loka 06, 2014 08:31
Moro luin tätä vitjaa ja huomasin, että Saab 60 puuttui listoilta, no joo tätähän ei saab trolli valmistanut vaan eräs englantilainen maahantuoja, hän jopa asensi takaluukkuun numerot 60 jotka hän lainasi porschesta.
Näistä kuuskymppisistä tiedän, että niitä pitäisi olla vain yksi hengissä valmistus määrä oli 59 kpl.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189 Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland
Viesti
Kirjoittaja AZP » Ma Loka 06, 2014 10:21
^tarkennuksena, että Saab kyllä valmisti nämä ysikuutoset, jotka maahantuoja tuunasi mm. vaihtamalla vaihdelaatikon, modaamalla moottoria tehokkaammaksi ja asentamalla ne "60"-lätkät. Vaikea tietty sanoa voiko tätä pitää omana Saab-mallinaan.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533 Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping
Viesti
Kirjoittaja core2 » Ma Loka 06, 2014 11:10
Juuri noin ja sen takia mainitsinkin jotta muutokset teki maahantuoja enkuissa autohan oli saab 96:n vuosimallia 1962 kun se sweduista lähti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 8667 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13
Viesti
Kirjoittaja aero » Su Loka 26, 2014 23:04
Herätetääs moottoripohdinnoista, mutta pysytään lähellä. Mikä on Saabin ensimmäinen malli, jossa on takareunastaan saranoitu konepelti?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ma Loka 27, 2014 06:00
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 8667 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13
Viesti
Kirjoittaja aero » Ma Loka 27, 2014 08:19
Eipähän tuosta vanhempaa taida ihan helpolla löytyä (tähdennetään varuiksi, että autopuolella, muuten joku kaivaa esiin jonkun iciwanhan lentsikan), eli sehän se.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ma Loka 27, 2014 09:00
Ja sitten tulee helppo kysymys.
Mitä yhteistä on og satkulla,fiat 124:llä, ja ladalla..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 8667 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13
Viesti
Kirjoittaja aero » Ma Loka 27, 2014 10:16
Taitaa tuo kolmikko olla ursaabiin nähden juuri päinvastainen, eli konepelti on saranoitu etureunastaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ma Loka 27, 2014 11:33
Eipä haettu tätä vastausta.
Ja tuohon kategoriaan sopii moni muukin malli.
Laitetaas vähän helpotusta hommaan...
http://www.ricambio.co.uk/image/cache/d ... x850_0.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189 Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland
Viesti
Kirjoittaja AZP » Ti Marras 11, 2014 18:00
Öh.. kaikissa on kolmiotukivarret ja kierrejouset edessä
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Su Marras 16, 2014 10:41
Poikittainen kaksoiskolmio tuenta.
AZP jatkakoon..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189 Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland
Viesti
Kirjoittaja AZP » Ma Marras 17, 2014 01:28
Minkä niminen oli Saabin proto, jolla tutkittiin vesiruiskun käyttöä siviiliauton turbokoneessa?