Tein täysrempan koneeseen ja koneistamossa kiillotettiin myös kampiakseli. Kiilan sain mukaani tuolta eli alkuperäinen kevytmetalli kiila. Aluksi ihmettelin, kun ei moottori lähde käyntiin vaikka kipinä tulee ja bensaa saa. No, tutkin asiaa ja huomasin, että joo, kiila antanut periksi eli halki. No, uusi kiila tilalle ja kasaus, moottori lähti hienosti käyntiin.
No, sitten meni starttimoottorin päästä hammasratas, joka on muovia. Näytti se hammaskehä niin kuluneelta ja jopa yksi hammas puuttui niin ajattelin, että vaihdanpa uuden kehän ja hammasrattaan startin päähän. Tämän tein ja uudella orkkis kiilalla kasaan. No, sama juttu, ampuu pakoputkeen ja ei käynnisty. Siitä sitten suivaantuneena lähdin etsimään kovemmasta materiaalista olevaa kiila-aihiota, suoraan samanlaista en onnistunut löytämään. Takas kotiin ja vauhtipyörää irroittamaan. Ei sitten millään! tein ulosvetäjän vielä järeämmästä tavarasta ja kierretangosta tehdyt ruuvit vaihdoin kovempaan tavaraan, 10*50 lattaraudasta oleva ulosvetäjä vaan taipuu mutta vauhtipyörä ei liikahdakaan!
Olen sitä käyttänyt nyt tosi pätevällä "kyläsepällä" sekä myös pienkoneita elämänsä korjanneella, jo eläkkeellä olevalla remonttireiskalla, mutta molemmat ovat antautuneet tuon edessä.
Mikä ihme neuvoksi, että tuon vauhtipyörän saa irti? Tuo on siis sellainen vauhtipyörä, jossa ei ole tuuletinkehikkoa erikseen vaan vauhtipyörässä on ne "tuuletusrivat".
Akselin molemmin puolin on ruuvinreiät, johon saa ulosvetäjän, ulkopuolista ulosvetäjää mä en ainakaan saa mitenkään mahtumaan.
Nyt on kikat vähissä...auttakaa miestä mäen alla.

Tämä viimeinen remonttireiska meinasi, että voi olla että joutuu hajottamalla ottamaan irti. Eli rälläkällä pienestämään ensin vauhtipyörää jonka jälkeen ulosvetäjä kiinni ja lämmittää sitä vauhtipyörän loppua ja sitten toivoa kovasti, että irtoaa. Tuolloin täytyisi löytää myös uusi vauhtipyörä ja mahdollisesti laturi sekä stefa.
Mitenköhän siinä muuten käy kun lämmittää vauhtipyörää? Kärsiikö koneesta loput?
Kiitos vastaajille!