SaabiAnti/Autoanti

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

Kysyin tuolta Saabiantilta jarrutehostimen vaihtoa, ja vastasivat että käytetty tehostin töineen 190€. Vastasin että ei käytettyä ja vastasivat takaisin että uusi osa 700€ ja toimitusaika 3vko?
No sitä ihmettelen että kun Virosta saa alkuperäisen ATE:n tehostimen 200€:lla (Spareto.ee) niin miksi Saabianti tilaa sen tuolla hinnalla jostain muualta...?
Sitä oikeaa etsiessä...
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Eikö sitä kannata kysyä heiltä itseltään? Varmasti osaavat vastata paremmin kuin kukaan täällä...
#3834
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

siiseli kirjoitti:Eikö sitä kannata kysyä heiltä itseltään? Varmasti osaavat vastata paremmin kuin kukaan täällä...
Jos osaat lukea niin varmaan tajusit että en kysynyt mitään... 8O
Sitä oikeaa etsiessä...
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja siiseli »

jupasaab kirjoitti:
siiseli kirjoitti:Eikö sitä kannata kysyä heiltä itseltään? Varmasti osaavat vastata paremmin kuin kukaan täällä...
Jos osaat lukea niin varmaan tajusit että en kysynyt mitään... 8O
No kyllä osaan lukea, ja tiedän mitä "?" merkki tarkoittaa...
#3834
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

siiseli kirjoitti:
jupasaab kirjoitti:
siiseli kirjoitti:Eikö sitä kannata kysyä heiltä itseltään? Varmasti osaavat vastata paremmin kuin kukaan täällä...
Jos osaat lukea niin varmaan tajusit että en kysynyt mitään... 8O
No kyllä osaan lukea, ja tiedän mitä "?" merkki tarkoittaa...
No sitä ihmettelen että kun Virosta saa alkuperäisen ATE:n tehostimen 200€:lla (Spareto.ee) niin miksi Saabianti tilaa sen tuolla hinnalla jostain muualta...?
Sitä oikeaa etsiessä...
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kannattaisiko lopettaa ihmettely ja kysyä SaabiAntilta itseltään?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Käyttääkös se SaabiAnti pääsääntöisesti jonkun purkamon käytettyjä osia vai saakos sieltä sitten yleensäkään "edullisia" uusia osia? Ja onkos ne tarvike- vai alkuperäisosia?

Hintahan se kai lienee pääasiallinen syy viedä Saabbi tuonne Viroon? Joten jollainhan niiden pitää se kate tehdä elääkseen, eli olisiko sitten käytetyt purkamo-osat ja tietysti työnhinta on halvempi.

Eikös ne kuitenkin veloita kalliimman tuntityöhinnan jos tuo omat (uudet) osat mukanaan? Eli jostain syystä katsovat hieman nyrpeästi vissiin jos niiden omat hankintakanavat sielläpäin ohitetaan?

Olen kyllä harkinnut itsekin että jos tarvetta tulee niin kysyisi tuolta Virosta tarjouksen. Se vaan että jos osat on käytettyjä, niin saako sitä halvalla riittävän hyvää!?! Maksaa se laivareissu Tallinnaan ja takaisin ainakin 100 euroa. Todennäköisesti ainakin yksi hotelliyö perillä, ruoat, juomat jne. Ei vissiin ihan öljynvaihtohuoltoon kannata lähteä ajelemaan Viroon asti???

(Niin, en aio soittaa Saabi Antille ja kysyä noita kysymyksiä vaikka joku sitä varmaan ehdottaakin. :D )
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

Raser kirjoitti:Käyttääkös se SaabiAnti pääsääntöisesti jonkun purkamon käytettyjä osia vai saakos sieltä sitten yleensäkään "edullisia" uusia osia? Ja onkos ne tarvike- vai alkuperäisosia?

Hintahan se kai lienee pääasiallinen syy viedä Saabbi tuonne Viroon? Joten jollainhan niiden pitää se kate tehdä elääkseen, eli olisiko sitten käytetyt purkamo-osat ja tietysti työnhinta on halvempi.

Eikös ne kuitenkin veloita kalliimman tuntityöhinnan jos tuo omat (uudet) osat mukanaan? Eli jostain syystä katsovat hieman nyrpeästi vissiin jos niiden omat hankintakanavat sielläpäin ohitetaan?

Olen kyllä harkinnut itsekin että jos tarvetta tulee niin kysyisi tuolta Virosta tarjouksen. Se vaan että jos osat on käytettyjä, niin saako sitä halvalla riittävän hyvää!?! Maksaa se laivareissu Tallinnaan ja takaisin ainakin 100 euroa. Todennäköisesti ainakin yksi hotelliyö perillä, ruoat, juomat jne. Ei vissiin ihan öljynvaihtohuoltoon kannata lähteä ajelemaan Viroon asti???

(Niin, en aio soittaa Saabi Antille ja kysyä noita kysymyksiä vaikka joku sitä varmaan ehdottaakin. :D )
Hyvä Raser, olit ensimmäinen joka ymmärsi mitä tarkoitin viestillä, etkä ruvennut saivartelemaan kuten muut.
Sitä oikeaa etsiessä...
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Ei kyllä ollut tarkoitus saivarrella, vaan tuolta Saabiantilta saa kyllä nopeasti vastauksen jos joku arveluttaa. Ja kyllähän heidän edustajansa välillä täällä foorumillakin on kysymyksiin vastaillut.
#3834
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5628
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja tturku »

Anti välillä itse tänne kirjoittelee, käy myös suomessa tapahtumissa. Kysymällähän se selviää, mutta luultavasti sama on tilaus kanava kuin marmorillakin, eli alkuperäiset osat taidetaan tilataan Oriolta. Kyllä ne asentaa varmaan tarvikkeitakin jos niin pyytää. Jos joku muu pulju myy samaa osaa halvemmalla niin saattaisivat sieltä hankkiakin jos tietäisivät. Tuskin heillä on mielenkiintoa alkaa itse soittelemaan jokaista varaosapuljua läpi josko jostain saisi halvemmalla. Sen voit tehdä itse jos heidän tarjoaman osan hinta ei miellytä. Ja eivät todellakaan nirsoile jos viet omat osat mukana. Ei tainnut edes tuntihinta olla eri tuotuja osia asennettaessa. Tämäkin selviää soittamalla ja kysymällä. Tai sitten sähköpostilla, vastaavat todella nopeasti yleensä. Aero tuli tänään sinne kiikutettua korjattavaksi. Mulla pelkkiä positiivisia kokemuksia kyseisestä huollosta ja parempaa palvelua en ole vielä kotimaisista huolloista saanut. Ja jos se laivahinta kirpaisee niin kontti täyteen juotavaa niin ei niin paljoa enää harmita. Oma vaivahan siinä on roudata auto sinne mutta jokainen päättää itse kannattaako käydä siellä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: SaabiAnti/Autoanti

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

tturku kirjoitti:Anti välillä itse tänne kirjoittelee, käy myös suomessa tapahtumissa. Kysymällähän se selviää, mutta luultavasti sama on tilaus kanava kuin marmorillakin, eli alkuperäiset osat taidetaan tilataan Oriolta. Kyllä ne asentaa varmaan tarvikkeitakin jos niin pyytää. Jos joku muu pulju myy samaa osaa halvemmalla niin saattaisivat sieltä hankkiakin jos tietäisivät. Tuskin heillä on mielenkiintoa alkaa itse soittelemaan jokaista varaosapuljua läpi josko jostain saisi halvemmalla. Sen voit tehdä itse jos heidän tarjoaman osan hinta ei miellytä. Ja eivät todellakaan nirsoile jos viet omat osat mukana. Ei tainnut edes tuntihinta olla eri tuotuja osia asennettaessa. Tämäkin selviää soittamalla ja kysymällä. Tai sitten sähköpostilla, vastaavat todella nopeasti yleensä. Aero tuli tänään sinne kiikutettua korjattavaksi. Mulla pelkkiä positiivisia kokemuksia kyseisestä huollosta ja parempaa palvelua en ole vielä kotimaisista huolloista saanut. Ja jos se laivahinta kirpaisee niin kontti täyteen juotavaa niin ei niin paljoa enää harmita. Oma vaivahan siinä on roudata auto sinne mutta jokainen päättää itse kannattaako käydä siellä.
Hei.

Omilla varaosilla on meillä tuntiveloitus 48€ tunti. Tehostimen vaihto olisi sitten 144€ ( 3 tuntia ).
Meidän suositus on se että jarrutehostin täytyy osta alkuperäinen ei tarvikeosa.

Eli tuossahan se tuli jo selväksi. Ja kiitos tiedoistra mutta en ole viemässä autoa viroon.
Sitä oikeaa etsiessä...
Vastaa Viestiin