http://chevyhiperformance.com/techartic ... 502_turbo/
Jenkit ratkaisseet turbon sijoitus- jäähdytysongelmat!
Jenkit ratkaisseet turbon sijoitus- jäähdytysongelmat!
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Joo, lisää samasta aiheesta hieman toisin sanoin:
Since these systems are uniquely designed to function at the rear of the vehicle, it operates without any noticeable lag and will produce full boost below 3,000 rpm. This is because the intake-tubing volume is about the same size as most traditional turbos that are front-mounted with an intercooler.
Eli intercooler puuttu ja putkien tilavuusa on samaa luokkaa kuin intercoolerin tilavuus. Virtaavuus varmaan putkissa ihan hyvä ja kehuvat, että putki toimii hyvin intercoolerina semminkin kun auton ulkolämpötila on pienempi kuin konehuoneessa.
Since these systems are uniquely designed to function at the rear of the vehicle, it operates without any noticeable lag and will produce full boost below 3,000 rpm. This is because the intake-tubing volume is about the same size as most traditional turbos that are front-mounted with an intercooler.
Eli intercooler puuttu ja putkien tilavuusa on samaa luokkaa kuin intercoolerin tilavuus. Virtaavuus varmaan putkissa ihan hyvä ja kehuvat, että putki toimii hyvin intercoolerina semminkin kun auton ulkolämpötila on pienempi kuin konehuoneessa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jatoihan on kaikkein puhtain paikka ottaa ilmaa koneeseen ja kuivin 
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ei hyvänen aika. Saattaa tuo viive olla samanlainen ku 99 Turbossa aikoinaan, että 3000rpm menee ku ruisku ja sitten potkaisee. Ainakin mulle tuli sellainen käsitys, että tuo turbo ahtaa tuon imuputken 0,05 sekunnissa täyteen, mutta kuinka kauan menee siihen, että pakokaasut alkaa ihan tosissaan pyörittään ahdinta, kun kaasua painetaan.
Toinen syy miksi ahdin on iso on varmasti siinä, että noinkin takana pakokaasut on jo viilenneet siinä määrin, että siitä saatava (kineettinen) hyöty on jo paljon pienempi kuin esim. pakokaasuissa pakosarjan kohdalla.
Ja muutenkin tuo turbon lämpötilan pienuus ei ole mikään etu verrattuna normaaleihin turbomoottoreihin. Kuuma ahdinhan vaatii parempi laatuisen öljyn voiteluun ja ahtimen aihettaman ahtoilman lämpötilan voi pudottaa tarpeeksi isolla välijäähdyttimellä.
Ja ku potkiskin tuossa ylhäällä mainitsi niin on tosi puhdas ja ennen kaikkea kuiva paikka ottaa ilmaa
Mitenkähän toimii Suomen oloissa
No, on sitä tullu nähtyä kaverin ottamista valokuvista Roverin V8 Minin keulassa ja silloin luuli nähneensä kaiken...
Toinen syy miksi ahdin on iso on varmasti siinä, että noinkin takana pakokaasut on jo viilenneet siinä määrin, että siitä saatava (kineettinen) hyöty on jo paljon pienempi kuin esim. pakokaasuissa pakosarjan kohdalla.
Ja muutenkin tuo turbon lämpötilan pienuus ei ole mikään etu verrattuna normaaleihin turbomoottoreihin. Kuuma ahdinhan vaatii parempi laatuisen öljyn voiteluun ja ahtimen aihettaman ahtoilman lämpötilan voi pudottaa tarpeeksi isolla välijäähdyttimellä.
Ja ku potkiskin tuossa ylhäällä mainitsi niin on tosi puhdas ja ennen kaikkea kuiva paikka ottaa ilmaa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tuossa asennuksessa on se vitsi, että esim. kaliforniassa on kielletty moottoriin koskeminen muutosmielessä aina katalysaattoriin asti. Jenkit kiertävät tätä ongelmaa asentamalla turbon katalysaattorin jälkeen, ja helpoiten se näköjään käy siis noin.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
mahtaa noissa kaseissa tulla hilippa enemmän rojua sieltä putkesta... että sikäli se saattaa toimia tuollakin paremmin kuin nelosessa, mutta ei nyt sentään...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.