PayPal

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

PayPal

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

kertokaa käyttökokemuksia PayPal maksuvälineestä nettiostoksissa? Mä olen aina olut kovin skeptinen noitten erilaisten viritysten kanssa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Erittäin käytännöllinen ja minulla on toiminut hyvin. Paljon ennemmin tuota käytän kuin jakelen luottokortin numeroa ympäriinsä. Nopeuttaa myös kaupankäyntiä, sillä myyjä saa rahat heti, pankkisiirroissa menee päiväkausia aikaa.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Toimii ja on huomattavasti edullisempi esim varjoen siirrossa kuin pankit. Olen hoidellut kaverini bisneksiä ulkomaille ja maksut menee aina PayPalin kautta ...tai siis tulee. Rahaa tililtä saa nopsteuksi näppäräsiti omalle tilille....tai siis kaverin tilille ;)
# 419 Vesa Pohjalainen
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Paypal on hyvä renki, mutta huono isäntä.

Älkää pitäkö suuria määriä rahaa siellä, paypal saattaa sulkea tilisi ilman ennakkovaroitusta, eikä rahoihin enää kovin helposti pääsekään.

Tarvitaan yksi kuspiä jossain jenkeissä tai muualla tekemään fraud report (olkoonkin perätön) ja hopsista keikkaa, tili suljetaan.

Itsekin käytän Paypalia maksuihin silloin tällöin ja hyvin on toiminut, mutta en hirveitä summia uskaltaisi siellä säilöä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

On tullu käytettyä paypalliakin, hyvin toimii.

Jope: mitä tarkoitat rahan säilömisellä?

Mun ostoksissa paypal on käytännössä hoitanut vain visan vingutusosuuden tilauksessa. Joten rahaa en siellä säilö.

Yleensäkin nettikaupoista on tähän saakka (useita vuosia) ollut vain positiivisia kokemuksia. mm. dvd-leffoja tulee välillä tilailtua netistä, näillä on sitten yleensä omat tilausjärjestelmänsä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Juu eli mantereen valloitus käynnissä, eli innostuin huutamaan tavaraa briteistä. Vasta jälkeenpäin rupesin tuumailemaan maksupuolta, ja sitä että minkä pankkikortin tämä paypalli vaatii toimiakseen. Yritin jo saada omaa visa electroniani sinne, mutta turhaan. Täytyykö siis hommata joku "oikea kortti" vai kelpaako "leikki kortti", vai missä vika. Auttakaa tymää.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hyvää kokemusta on tosin vain yhdestä casesta. Pari kuukautta takaperin huusin Briteistä tuulisuojan Saabiin (oli muuten tasan 250 eur halvempi kuin Suomen Saabilla). Maksu meni Visalta ja jotenkin PayPal oli siinä mukana. En tosin tiedä miten. Maksu piti vain hoitaa PayPalin kautta = maksa visalla tms.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Visalla olen hoidellut maksuja, jotenkin paypal taisi liittyä.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

NG900T kirjoitti:Jope: mitä tarkoitat rahan säilömisellä?
Jos teet oikein Paypal-tunnarin, niin voit myös vastaanottaa ja säilöä rahaa sinne. Jos et tätä featurea tarvi, melkein kannattaa jättää tunnarit tekemättä.

Itselläni tuo tunnus on, maksaminen on ihan kätevää kun kaikki tiedot löytyy loginin takaa maksaessa (ei tarvi erikseen naputella siis), mutta ainahan se hirvittää kun on taas yksi tietokanta, johon oma luottokortinnumero taltioituu. ;-) (luulitteko, ettei ne taltioidu mihinkään kun maksatte?)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

PayPal

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Noin kahden vuoden kokemuksesta voin suositella!
PayPalin tiliä en juuri ole käyttänyt, paitsi parissa palutuksessa. Normaalisti maksu liikkuu sähköpostitunnuksilla ja vain PayPal tietää VISA-numeroni, jonka rekisteröityessäni annoin. PayPal sitten laskuttaa VISAani. Riskihän on vain siinä, että joku pääsee urkkimaan PayPalin rekisteristä tunnukseni.
Muuten toimii hienosti ja varsinkin Euroalueen ulkopuolella harvoja suojattuja maksutapoja, joissa ei tarvitse joka kerta lähettää luottokorttinumereoita. PayPalin kulut maksaa normaalisti myyjä!
Euroalueellahln voi nykyisin maksaa suoraan tililtä tilille, eikä ainakaan Suomen päässä maksa ylimääräistä. Vastaanottavan tilin kansainväliset tunnukset vain täytyy saada, pelkkä tilinumero ei riitä. (IBAN- ja BIC-koodit)

PS. Hankalinta ja kalleinta lienee tällä hetkellä maksaa Ruosiin ilman PayPalia; maksoit euroina tai kruunuina, niin ainakin Ruotsin päässä pankki ottaa omansa!

eBay+PayPal, kaikkea Saabeihin USA:sta!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jope kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Jope: mitä tarkoitat rahan säilömisellä?
Jos teet oikein Paypal-tunnarin, niin voit myös vastaanottaa ja säilöä rahaa sinne. Jos et tätä featurea tarvi, melkein kannattaa jättää tunnarit tekemättä.
Joo tunnus löytyy ja käytettykin on, niin toihan on tavallaan vaan "välityspalvelu" meillä luottokunnan ja nettikaupan välillä. Kätevä siinä mielessä, koska luottokorttitietoja ei tarvii hajauttaa eri weppikauppojen tietokantoihin, vaan on vain tuo yksi paypal joka riittää jos vaan weppipuljut paypallia "tukee"..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Mun ostoksissa paypal on käytännössä hoitanut vain visan vingutusosuuden tilauksessa. Joten rahaa en siellä säilö.

Yleensäkin nettikaupoista on tähän saakka (useita vuosia) ollut vain positiivisia kokemuksia. mm. dvd-leffoja tulee välillä tilailtua netistä, näillä on sitten yleensä omat tilausjärjestelmänsä.
Sama juttu meikäläisellä. Itse olen tosin tilannut musa-DVD:eitä. Hyvin on toiminut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse olen tilannut Ebayn kautta PayPalilla Jenkeistä yhden tontun ajotietokoneen, autostereon kaukosäätimen ja Pinnacle Studion (väärään TV-formattiin :( ) sekä Englannista kopioidun Mitchellin OnDeman korjausoppaan.
Maksamisessa ei sinänsä mitään ongelmaa. Ebayssä saa sovittua myös pakettiin ilmoitettavan tavaran arvon -> ei tullia :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Mites tuo homma menee?

Siis riittääkö pelkkä visakortin numero??? Sehän jää kauppaan, ravintolaan jne. muistiin jolloin monet pystyvät visakortinkin numeron itselleen haalimaan. Eikö henkilöllisyyttä varmenneta?
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Riittää pelkkä Visan numero + voimassaoloaika + Varmennenumero kortin takaa.
Tuo kortin takana oleva varmennenumero EI JÄÄ kauppaan.
Jos joku myyjä alkaa kirjoittamaan sitä ylös, on syytä asiaan puuttua.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin