Sakkokertymä 2015
Re: Sakkokertymä 2015
90 € pari vuotta sitten kun tonnarissa oli jälkiasennusxenonit.....muuten menty sakoitta Saabilla vuodesta 2003.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sakkokertymä 2015
Viimeeks just kortin saaneena ylinopeussakot ja nyt reilun parinkymmenen vuoden jälkeen taas.
Tolppaan 78@60, koomisinta kun en muista reissuu et olisin noin rauhas ajellu ku tuolloin. Toiki Cruise päällä huomaamatta rajoituksen muuttumista.
Positiivista oli että tapahtui viime kuussa eikä tässä niin ei tullu ku 115e parin huntin sijaan
Tolppaan 78@60, koomisinta kun en muista reissuu et olisin noin rauhas ajellu ku tuolloin. Toiki Cruise päällä huomaamatta rajoituksen muuttumista.
Positiivista oli että tapahtui viime kuussa eikä tässä niin ei tullu ku 115e parin huntin sijaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sakkokertymä 2015
Kokonaiskertymä siis 1443 + 115 = 1558€ tällä hetkellä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Sakkokertymä 2015
Yllättävän monet ovat samoilla linjoilla kuin minäkin. Kesällä tuli 20 vuotta autoilua kasaan. Noin 20 vuotta sitten sain kaksi kertaa armahduksen, kun poliisit päästivät huomautuksella. Sakotusperusteena olisi voinut olla puuttuva kasikympin lätkä ja kumin polttaminen
Vältän sekä yli- että alinopeuksia. Toki 20 vuoden aikana nuorempana tuli mm. tyhjällä motarilla kokeiltua paljon isin uusi Saappi kulkee, mutta näitä kertoja ei montaa ole. Ohitustilanteissa joskus nopeudet nousee turhan isoiksi, mutta kuten sanottu. Olen mielestäni melko säntillinen kuljettaja. Toki ajattelu ja ammattikin ohjaa turvallisuuskriittiseen toimintaan.
1673 + 0 = 1673
Edit. Korjattu virhe yhteenlaskussa
Vältän sekä yli- että alinopeuksia. Toki 20 vuoden aikana nuorempana tuli mm. tyhjällä motarilla kokeiltua paljon isin uusi Saappi kulkee, mutta näitä kertoja ei montaa ole. Ohitustilanteissa joskus nopeudet nousee turhan isoiksi, mutta kuten sanottu. Olen mielestäni melko säntillinen kuljettaja. Toki ajattelu ja ammattikin ohjaa turvallisuuskriittiseen toimintaan.
1673 + 0 = 1673
Edit. Korjattu virhe yhteenlaskussa
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Sakkokertymä 2015
Ihan mielenkiinnosta, onko liikenne rauhoittunut?
Tuntuu kuin 'rajoitus+20' ajajien määrä olisi vähentynyt ja näinollen voimme miettiä miten verokertymä muuttuu kun kulutus vähenee. Verojen korotuspaine kasvaa...
Tuntuu kuin 'rajoitus+20' ajajien määrä olisi vähentynyt ja näinollen voimme miettiä miten verokertymä muuttuu kun kulutus vähenee. Verojen korotuspaine kasvaa...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Sakkokertymä 2015
Mielestäni on. Itse ainakin olen jo pyrkinyt pysymään rikesakon puolella. Päiväsakot ahistaa jo sen verran...
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Sakkokertymä 2015
Oma näppituntuma on että isot ylinopeudet ovat vähentyneet, mutta muu perseily lisääntynyt, esim. punaisia päin ajaminen, kaistoilla poukkoilu, toisten autoilijoiden "kouluttaminen"...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Sakkokertymä 2015
Tulot kasvaneet liikaa kun ei uskalla kovaa ajaa
Turun ja Kaarinan rajalla Hämeentiellä laski muutama viikko sitten iäisyyden voimassa ollut 70 km/h rajoitus kuutenkymppiin. Täysin naurettavaa sanon minä, kun kyseessä on nelikaistainen keskellä peltoja kulkeva tie, jossa on kunnon leveä viherkaista vielä keskellä, ja tuolla pätkällä on vain kaksi risteystä, joista toisessa on valot ja toinen on T-risteys. Ilman noita risteyksiä tuo voisi olla vaikka moottoritietä.
No, kun itse ajelen tuota tietä päivittäin, usein jopa monta kertaa päivässä, on ollut hauska huomata miten liikennekäyttäytyminen on muuttunut. Sanoisin että pääasiassa ei mitenkään. Edelleen suuri osa ajelee kuuttakymppiä kuten ennenkin. Itse ajelen melko tarkkaan rajoitus +0-5 km/h todellista nopeutta, ja aikaisemmin sillä vauhdilla sai ohitella parin kilsan matkalla aika paljon porukkaa. Nyt voin ajella aika kiltisti muiden tahdissa.
Ja sitten on edelleenkin olemassa se osa autoilijoita, jotka tuntuvat miettivän "miks nää kaikki pösilöt ajaa näin hiljaa" ja päästelevät surutta jotain 80+ -nopeutta ja roikkuvat hitaammin ajavien persuksissa. Heidän vauhtinsa ei ole kasvanut eikä hiljentynyt.
Aikaisemmin rajoitus muuttui kaupunkiinpäin tullessa 70->60 Halistentien risteyksen kohdalla. Nyt rajoitus on siis sama 60 km/h aina Ravattulasta Nummen Puistokadun risteykseen saakka. Aiemmin piti hidastaa vauhtia tuossa Halistentien kohdalla, mutta nykyisin ei. Miten nykyisin toimitaan suurin osa nostaa jalkaa kaasulta ja hidastaa edelleen vauhtia samassa vanhassa paikassa
Old habits die hard.
Turun ja Kaarinan rajalla Hämeentiellä laski muutama viikko sitten iäisyyden voimassa ollut 70 km/h rajoitus kuutenkymppiin. Täysin naurettavaa sanon minä, kun kyseessä on nelikaistainen keskellä peltoja kulkeva tie, jossa on kunnon leveä viherkaista vielä keskellä, ja tuolla pätkällä on vain kaksi risteystä, joista toisessa on valot ja toinen on T-risteys. Ilman noita risteyksiä tuo voisi olla vaikka moottoritietä.
No, kun itse ajelen tuota tietä päivittäin, usein jopa monta kertaa päivässä, on ollut hauska huomata miten liikennekäyttäytyminen on muuttunut. Sanoisin että pääasiassa ei mitenkään. Edelleen suuri osa ajelee kuuttakymppiä kuten ennenkin. Itse ajelen melko tarkkaan rajoitus +0-5 km/h todellista nopeutta, ja aikaisemmin sillä vauhdilla sai ohitella parin kilsan matkalla aika paljon porukkaa. Nyt voin ajella aika kiltisti muiden tahdissa.
Ja sitten on edelleenkin olemassa se osa autoilijoita, jotka tuntuvat miettivän "miks nää kaikki pösilöt ajaa näin hiljaa" ja päästelevät surutta jotain 80+ -nopeutta ja roikkuvat hitaammin ajavien persuksissa. Heidän vauhtinsa ei ole kasvanut eikä hiljentynyt.
Aikaisemmin rajoitus muuttui kaupunkiinpäin tullessa 70->60 Halistentien risteyksen kohdalla. Nyt rajoitus on siis sama 60 km/h aina Ravattulasta Nummen Puistokadun risteykseen saakka. Aiemmin piti hidastaa vauhtia tuossa Halistentien kohdalla, mutta nykyisin ei. Miten nykyisin toimitaan suurin osa nostaa jalkaa kaasulta ja hidastaa edelleen vauhtia samassa vanhassa paikassa
Old habits die hard.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sakkokertymä 2015
^tuossa paikassa huomaa kyllä hyvin miten ihmiset ajelevat lähinnä mutulla, eivätkä varsinaisesti seuraa liikennemerkkejä ollenkaan jos tie on muuten tuttu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Sakkokertymä 2015
Kyllä ei muuten ole rauhoittunut liikenne
Ainakin tää Oulun liikenne on aikamoista kaaosta, mitä viileämpi ja liukkaampi keli, sitä kovemmat nopeudet: Talvella 120km/h motarilla, kesällä 100km/h molemmilla kaistoilla. Liikennevaloihin vaan ronskimmin vauhtia että kerkeää niillä sekunnin vanhoilla keltasilla. Limingasta kun lähtee Ouluun päin niin 130km/h vauhdissa porukkaa lappaa ohi aika paljon..
Eilen oli taas hieno esimerkki: Ramppi ei vedä kunnolla, solution: Jotkut peruuttaa auton takaisin motarille(!!!), kyllä nuo tuolta tulevat väistää vasemmalle kaistalle vissiin..
Eräs meinasi ohittaa edellään ajaneen peruuttajan, meinas jo vähän sykkiä että perkele, siitä 40km/h vauhdista meinaat sitten työntää eteen kun itsellä ihan maantielle soveltuva vauhti.
Liminka -Jyväskylä väli: Turvallisen välin ohituksiin ei uskalleta lähteä kun auto tulee kaukana vastaan, sama auto sitten paukkaa sokeaan mutkaan ohi..
Saas nähdä miten tänä talvena: Liminka-Pulkkila välillä on 80km/h rajoitus, Pulkkila-Pihtipudas 100km/h. Viime talvena kun siinä ajeli rikesakon rajalla niin tuolla ekalla välillä paukkaa autoa niin pirusti ohi, sitten seuraavalla välillä itse painat samoista autoista ohi..
Mutta asiaan kun mentiin aika paljon asian vierestä: 0€ kertymää, ikkään saanu sakkoja, kumma kyllä
Ainakin tää Oulun liikenne on aikamoista kaaosta, mitä viileämpi ja liukkaampi keli, sitä kovemmat nopeudet: Talvella 120km/h motarilla, kesällä 100km/h molemmilla kaistoilla. Liikennevaloihin vaan ronskimmin vauhtia että kerkeää niillä sekunnin vanhoilla keltasilla. Limingasta kun lähtee Ouluun päin niin 130km/h vauhdissa porukkaa lappaa ohi aika paljon..
Eilen oli taas hieno esimerkki: Ramppi ei vedä kunnolla, solution: Jotkut peruuttaa auton takaisin motarille(!!!), kyllä nuo tuolta tulevat väistää vasemmalle kaistalle vissiin..
Eräs meinasi ohittaa edellään ajaneen peruuttajan, meinas jo vähän sykkiä että perkele, siitä 40km/h vauhdista meinaat sitten työntää eteen kun itsellä ihan maantielle soveltuva vauhti.
Liminka -Jyväskylä väli: Turvallisen välin ohituksiin ei uskalleta lähteä kun auto tulee kaukana vastaan, sama auto sitten paukkaa sokeaan mutkaan ohi..
Saas nähdä miten tänä talvena: Liminka-Pulkkila välillä on 80km/h rajoitus, Pulkkila-Pihtipudas 100km/h. Viime talvena kun siinä ajeli rikesakon rajalla niin tuolla ekalla välillä paukkaa autoa niin pirusti ohi, sitten seuraavalla välillä itse painat samoista autoista ohi..
Mutta asiaan kun mentiin aika paljon asian vierestä: 0€ kertymää, ikkään saanu sakkoja, kumma kyllä
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Sakkokertymä 2015
Noni, joku otti tän kirjaimellisesti. Tänään aamulla rauhassa 60 km/h töihin körötellessä joku D2-Volvoilija veteli vasenta kaistaa arviolta 120 km/h vain odottaakseen meitä muita Kaarinantien liikennevaloissa. Ilmeisesti testasi ekovolvonsa huippunopeuttaAZP kirjoitti:Turun ja Kaarinan rajalla Hämeentiellä laski muutama viikko sitten iäisyyden voimassa ollut 70 km/h rajoitus kuutenkymppiin. ... tuo voisi olla vaikka moottoritietä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sakkokertymä 2015
Lieköhän volvomies Suomi24:n palstalla kiroamassa, kuinka hänen autollensa ei riitäkään luvattu polttoainemäärä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sakkokertymä 2015
Siellä toisella foorumilla missä tämä sakkokertymä toimii laitetaan vain edellinen kertymä + oma sakko= tällä hetkellä sakkokertymä. Nopeusrajoitus ja mitä nopeutta itse ajanut, jos uskaltaa.McStadey kirjoitti:Kokonaiskertymä siis 1443 + 115 = 1558€ tällä hetkellä
Eikä kirjoitella mitään muuta omaan tai muitten nopeuksiin liittyvää/liittymätöntä.
Ja vain kyseisenä vuonna saadut sakot lasketaan, ei esimerkiksi viisivuotta sitten maksettuja sakkoja.
uusi sakkokertymä alkaa 2016, eli nollillta aloitetaan tammikuun eka päivä.
McStadey on tiivistänyt asian hienosti.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Sakkokertymä 2015
Näimpä eikä ole turhia 0€ kehuskelijoita niinkuin täällä
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713