Aiempaa kokemusta minulla on vm.-89 (rattivaihteinen)ja vm.-92 Hiacesta jonkin aikaa. Noihin malleihin verrattuna liukkaalla mäkiä ylös noustessa uusin korimalli selviää paremmin kuin edeltäjänsä, tosin uudemmat renkaat vaikuttavat asiaan

Silti on parempi selviämään kuin vanhemmat mallit, nyt minulla on jo talvirenkaat sen verran kuluneet että ei samalla tavoin enää pääse mutta painoa takana vaikuttaa kyllä.
Nissan Urvan vm.-89 oli todella surkea pääsemään minnekään liukkaalla.
Mitä kestävyyteen tulee niin edellisessä työpaikassa ajettiin nuo -89 Hiacet kyllä reilusti yli 200tkm ja kyllähän niihin jo ruostetta oli tullut ja kaikkea pientä vikaa...tuo nykyinen mikä pääsosin koko ajan ollut minulla käytössä on luonnollisesti kestänyt hyvin, mutta öljyä syö.
Öljynvaihtoväli 10 000km, mutta en pysty ajamaan 5000km ilman öljyn lisäystä (viimeksi lisättiin 2l!)..ko.yksilö syö niin paljon öljyä että huollon mukaan voi joutua vaihtamaan männänrenkaat (joskus ollut samaa ja on tullut kuntoon)..muutenkin aika pitkä vaihtoväli ja on kuulema uudehkoissa Transportereissa 15000km vaihtoväli ja joutuu lisäämään niiihinkin kesken..tosin tuon ikäluokan autoissa monissa (jopa Volvo S40 vm.99 on ollut samaa).
Yhdellä tutulla oli käytössä ollut aiemmin Transporter ja kehui Hiacea vuolaasti (molemmat tuollaisia vm. -98-> -02), enkä itse Transitin kyydissä ollessani oikein saanut hyvää kuvaa siitäkään.
Nissan Vanette on kuulema yhden tuttavan (jolla saman ikäisistä Hiacesta kokemusta) todella laiska (2.3D) kiihtymään ja onneton pääsemään mäkiä ylös.
Minulla on kyllä se kuva että kyllä pakettiautoista Hiace on aika varma valinta, tosin tuossa nykyisessä ei ole vielä tullut automallista johtuvia vikoja esille, huollossa pitivät tuota diesel-konetta todella varmana ja sen kyllä uskon...muutenkin japanilaisista autoista Toyotalla aika luotettavat koneet.