Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Cona »

Pakko kompata AZP:tä siinä, että Honda on japseista kyllä heittämällä persoonallisin. Hondan lisäksi lähinnä joku erikoisempi Lexus voisi kiinnostaa riittävästi, jotta voisi harkita Japanilaista autoa.

Lukeeko Accordissa takalasissa "Power of dreams" (=unelma tehosta)? :wink:

Millanen on VTEC:in käyttökelpoinen kierrosalue?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Takalasin mustassa alareunassa lukee vain VTEC hopein kirjaimin, mutta kaikissa kirjasissa ja lappusissa on Hondan edellinen tunnuslause "First man, then machine.", joka voisi melkein olla Saabin mainostoimistosta. :D Silloin se varmaankin olisi "First man, then aircraft". :mrgreen: Turvallisuuspuolikin on saabmaisesti hallussa, on nimittäin enemmän ncap-tähtiä kuin kolkilla, ng-satku-katastrofista ny puhumattakaan. :wink:

Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000 (ihan punarajalle en ole vielä ennen huoltoa kehdannut juuri kierrättää), VTEC kytkeytyy jossain 4500 kierroksen tienoilla. Normaalisti pysytään 1500-2500 tienoolla, vitosella voi ajella jo kuudestakympistä jolloin kierroksia on joku 1700.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joko se tonnari on myynnis?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ilmoitusta en ole vielä tehnyt kun se on vielä huollossa, mutta tarjouksia saa toki esittää. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja vmt »

Cona kirjoitti:Pakko kompata AZP:tä siinä, että Honda on japseista kyllä heittämällä persoonallisin. Hondan lisäksi lähinnä joku erikoisempi Lexus voisi kiinnostaa riittävästi, jotta voisi harkita Japanilaista autoa.
Mä laittaisin Subarun vielä melkein Hondan edelle. Täytyy silti myöntää, että oon mäkin saattanut joskus noita Accordeja vähän sillä silmällä vilkuilla. Ongelma on lähinnä siinä, että sedan ei oikeastaan oo mikään vaihtoehto ja farmari-Accordin perän muotoilu on sitä osastoa että tulee pää kipeäksi. Mazda 6 ois ehkä meikän ykkösvaihtoehto japseista tällä hetkellä. Harmi sinänsä että ne sit taas ruostuu vaikka muuten ihan kelpo autoja taitavat ollakin.

Toisaalta, vanhalle saabistille ruoste nyt ei sinänsä mikään uusi kokemus olisi. :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^
Kuva
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Cona »

Subarun tekniikka on kieltämättä persoonallista, mutta sisältä ne on kyllä yhtä ankean muovisia kuin Toyotatkin. Kyllä silti vois Outback parhaalla varustetasolla mennä. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja vmt »

Viistoperä ois toki ratkaisu. Siinä tosin on pienimuotoisena ongelmana se, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä kyseisen mallisia Accordeja viisi kappaletta ja niistä yhdessä on ilmastointi ja vakkari.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noh, joko on hondamies jo ottanut Pirkanmaan kadut hallintaan punaisella vtec-hirmullaan? Vai joko se porsi? :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Justiin iltapäivällä sen jätin jo ennen ostoa varattuun huoltoon. :D Samalla hain pommarin pois ja kävin pesemässä ja kuvaamassa sen ilmoitusta varten.

Hienosti on pelannut lukuunottamatta loppuunkulunutta takajarrupalaa, joka piti jumalatonta elämää. Moottorin ilmanputsarin jo vaihroin itte, entisessä olikin oikein Hondan logot sekä melkoinen määrä paskaa. Ilmaantui niitä kuuluisia kilowatteja pellin alle :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

:|
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Lossi
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Joopa joo.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Rattivaihde kirjoitti: Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000
Eipä taida japsinrauta noin alhaalta vetää. :lol: Noitahan pitää huudattaa aivan helvetisti, ennen kuin mitään tapahtuu. 5 japsin perusteella tiedän. :wink:
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

toikin on aika pitkälti tulkintakysymys...esim. meikäläisen mielestä tossa subarussa on ihan jees tervehenkinen alavääntö, eli käyttökelpoiset rundit normiajossa alkaa siitä jostain tonnin ja tonniviidensadan huitteilta, ja jatkuu tosiaan sinne punarajalle (joku 6200tjsp). Sen sijaan joku etäinen TEHON tunne tulee jossain n. 4500rpm tienoilla. Eli jos oikein "kepittää", ei käytännössä "juuri mitään" tapahdu alle 4k rpm. Mutta on kuitenkin loppuviimein hiton sitkeä (vapari) moottoriksi ja siten siis luonteeltaan nöyrä ajettava.
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa... :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

V.J.S kirjoitti:toikin on aika pitkälti tulkintakysymys...esim. meikäläisen mielestä tossa subarussa on ihan jees tervehenkinen alavääntö, eli käyttökelpoiset rundit normiajossa alkaa siitä jostain tonnin ja tonniviidensadan huitteilta, ja jatkuu tosiaan sinne punarajalle (joku 6200tjsp). Sen sijaan joku etäinen TEHON tunne tulee jossain n. 4500rpm tienoilla. Eli jos oikein "kepittää", ei käytännössä "juuri mitään" tapahdu alle 4k rpm. Mutta on kuitenkin loppuviimein hiton sitkeä (vapari) moottoriksi ja siten siis luonteeltaan nöyrä ajettava.
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa... :)
Tarkoitin juuri tätä pientä TEHON tunnetta, joka tulee 4500 rpm--> rajottajan välissä. Alakierroksilla aika :roll:
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Vastaa Viestiin