Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Pakko kompata AZP:tä siinä, että Honda on japseista kyllä heittämällä persoonallisin. Hondan lisäksi lähinnä joku erikoisempi Lexus voisi kiinnostaa riittävästi, jotta voisi harkita Japanilaista autoa.
Lukeeko Accordissa takalasissa "Power of dreams" (=unelma tehosta)?
Millanen on VTEC:in käyttökelpoinen kierrosalue?!
Lukeeko Accordissa takalasissa "Power of dreams" (=unelma tehosta)?
Millanen on VTEC:in käyttökelpoinen kierrosalue?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Takalasin mustassa alareunassa lukee vain VTEC hopein kirjaimin, mutta kaikissa kirjasissa ja lappusissa on Hondan edellinen tunnuslause "First man, then machine.", joka voisi melkein olla Saabin mainostoimistosta. Silloin se varmaankin olisi "First man, then aircraft". Turvallisuuspuolikin on saabmaisesti hallussa, on nimittäin enemmän ncap-tähtiä kuin kolkilla, ng-satku-katastrofista ny puhumattakaan.
Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000 (ihan punarajalle en ole vielä ennen huoltoa kehdannut juuri kierrättää), VTEC kytkeytyy jossain 4500 kierroksen tienoilla. Normaalisti pysytään 1500-2500 tienoolla, vitosella voi ajella jo kuudestakympistä jolloin kierroksia on joku 1700.
Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000 (ihan punarajalle en ole vielä ennen huoltoa kehdannut juuri kierrättää), VTEC kytkeytyy jossain 4500 kierroksen tienoilla. Normaalisti pysytään 1500-2500 tienoolla, vitosella voi ajella jo kuudestakympistä jolloin kierroksia on joku 1700.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Joko se tonnari on myynnis?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Ilmoitusta en ole vielä tehnyt kun se on vielä huollossa, mutta tarjouksia saa toki esittää.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Mä laittaisin Subarun vielä melkein Hondan edelle. Täytyy silti myöntää, että oon mäkin saattanut joskus noita Accordeja vähän sillä silmällä vilkuilla. Ongelma on lähinnä siinä, että sedan ei oikeastaan oo mikään vaihtoehto ja farmari-Accordin perän muotoilu on sitä osastoa että tulee pää kipeäksi. Mazda 6 ois ehkä meikän ykkösvaihtoehto japseista tällä hetkellä. Harmi sinänsä että ne sit taas ruostuu vaikka muuten ihan kelpo autoja taitavat ollakin.Cona kirjoitti:Pakko kompata AZP:tä siinä, että Honda on japseista kyllä heittämällä persoonallisin. Hondan lisäksi lähinnä joku erikoisempi Lexus voisi kiinnostaa riittävästi, jotta voisi harkita Japanilaista autoa.
Toisaalta, vanhalle saabistille ruoste nyt ei sinänsä mikään uusi kokemus olisi.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
^
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Subarun tekniikka on kieltämättä persoonallista, mutta sisältä ne on kyllä yhtä ankean muovisia kuin Toyotatkin. Kyllä silti vois Outback parhaalla varustetasolla mennä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Viistoperä ois toki ratkaisu. Siinä tosin on pienimuotoisena ongelmana se, että Nettiautosta löytyy tällä hetkellä kyseisen mallisia Accordeja viisi kappaletta ja niistä yhdessä on ilmastointi ja vakkari.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Noh, joko on hondamies jo ottanut Pirkanmaan kadut hallintaan punaisella vtec-hirmullaan? Vai joko se porsi?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Justiin iltapäivällä sen jätin jo ennen ostoa varattuun huoltoon. Samalla hain pommarin pois ja kävin pesemässä ja kuvaamassa sen ilmoitusta varten.
Hienosti on pelannut lukuunottamatta loppuunkulunutta takajarrupalaa, joka piti jumalatonta elämää. Moottorin ilmanputsarin jo vaihroin itte, entisessä olikin oikein Hondan logot sekä melkoinen määrä paskaa. Ilmaantui niitä kuuluisia kilowatteja pellin alle
Hienosti on pelannut lukuunottamatta loppuunkulunutta takajarrupalaa, joka piti jumalatonta elämää. Moottorin ilmanputsarin jo vaihroin itte, entisessä olikin oikein Hondan logot sekä melkoinen määrä paskaa. Ilmaantui niitä kuuluisia kilowatteja pellin alle
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Joopa joo.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Eipä taida japsinrauta noin alhaalta vetää. Noitahan pitää huudattaa aivan helvetisti, ennen kuin mitään tapahtuu. 5 japsin perusteella tiedän.Rattivaihde kirjoitti: Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
toikin on aika pitkälti tulkintakysymys...esim. meikäläisen mielestä tossa subarussa on ihan jees tervehenkinen alavääntö, eli käyttökelpoiset rundit normiajossa alkaa siitä jostain tonnin ja tonniviidensadan huitteilta, ja jatkuu tosiaan sinne punarajalle (joku 6200tjsp). Sen sijaan joku etäinen TEHON tunne tulee jossain n. 4500rpm tienoilla. Eli jos oikein "kepittää", ei käytännössä "juuri mitään" tapahdu alle 4k rpm. Mutta on kuitenkin loppuviimein hiton sitkeä (vapari) moottoriksi ja siten siis luonteeltaan nöyrä ajettava.
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa...
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Tarkoitin juuri tätä pientä TEHON tunnetta, joka tulee 4500 rpm--> rajottajan välissä. Alakierroksilla aikaV.J.S kirjoitti:toikin on aika pitkälti tulkintakysymys...esim. meikäläisen mielestä tossa subarussa on ihan jees tervehenkinen alavääntö, eli käyttökelpoiset rundit normiajossa alkaa siitä jostain tonnin ja tonniviidensadan huitteilta, ja jatkuu tosiaan sinne punarajalle (joku 6200tjsp). Sen sijaan joku etäinen TEHON tunne tulee jossain n. 4500rpm tienoilla. Eli jos oikein "kepittää", ei käytännössä "juuri mitään" tapahdu alle 4k rpm. Mutta on kuitenkin loppuviimein hiton sitkeä (vapari) moottoriksi ja siten siis luonteeltaan nöyrä ajettava.
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93