Rakentelujen suuntaukset
Rakentelujen suuntaukset
Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.
Kyseessähän on suuntaus, jossa Kuplaa rakennellaan mahdollisimman paljon Porschen osilla, eritoten 914- ja 914/6-osilla. Sitä en tiedä onko kukaan laittanut Kuplaan sitä 916/6-moottoria (6 syl. bokseri), mutta on nähty iso liuta type4-moottoreita hienoilla "käärmeenpesä"-pakosarjoilla yms. ratkaisuilla. Sisustan osia on hienosti modattu Kuplan sisään ja hienoimmat valot mitä olen nähnyt niin 911 Porschen etuvalot Kuplassa.
Eniten näitä g-lookkeja tehdään pherson-keulaisesta Kuplasta (1303S ?), josta saadaan paremmin käyttäytyvä korkeissa nopeuksissa (huom. siinä vaiheessa Saabilla painetaan vielä lisää kaasua ).
Oma "viritys" olisi säädettävä etu- ja takajousitus, 914-kojelauta sekä etupenkit, 914-jarrut, vaalean sininen korinväri, type4-moottori 1,8L-konversiolla, Weberin kaasuttimet, Eberin lisä ilmalämmitin, 911 turbon vanteet, 911 ajovalot ja lokasuojien maltillinen levitys.
http://members.chello.nl/r.vanriel2/roelcompilatie.jpg
http://www.luftkraft.ch/dragday3/21.jpg
Kyseessähän on suuntaus, jossa Kuplaa rakennellaan mahdollisimman paljon Porschen osilla, eritoten 914- ja 914/6-osilla. Sitä en tiedä onko kukaan laittanut Kuplaan sitä 916/6-moottoria (6 syl. bokseri), mutta on nähty iso liuta type4-moottoreita hienoilla "käärmeenpesä"-pakosarjoilla yms. ratkaisuilla. Sisustan osia on hienosti modattu Kuplan sisään ja hienoimmat valot mitä olen nähnyt niin 911 Porschen etuvalot Kuplassa.
Eniten näitä g-lookkeja tehdään pherson-keulaisesta Kuplasta (1303S ?), josta saadaan paremmin käyttäytyvä korkeissa nopeuksissa (huom. siinä vaiheessa Saabilla painetaan vielä lisää kaasua ).
Oma "viritys" olisi säädettävä etu- ja takajousitus, 914-kojelauta sekä etupenkit, 914-jarrut, vaalean sininen korinväri, type4-moottori 1,8L-konversiolla, Weberin kaasuttimet, Eberin lisä ilmalämmitin, 911 turbon vanteet, 911 ajovalot ja lokasuojien maltillinen levitys.
http://members.chello.nl/r.vanriel2/roelcompilatie.jpg
http://www.luftkraft.ch/dragday3/21.jpg
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mä taas diggaan cal-lookkia
cakifornia lookkeria, sheivataan kaikki ylmääräset pois ja tonttiin...
Aijai se kuppeli on sitten tyylikäs
possu look
http://hem.passagen.se/lexluger/cit/callook.html
cal lookki
cakifornia lookkeria, sheivataan kaikki ylmääräset pois ja tonttiin...
Aijai se kuppeli on sitten tyylikäs
possu look
http://hem.passagen.se/lexluger/cit/callook.html
cal lookki
Re: Rakentelujen suuntaukset
*repeäminen*dimebak kirjoitti:Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.
Hyvin aloitettu threadi.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Rakentelujen suuntaukset
On tehty 911:nkin kutosella. Kyllähän noista kuplan koneistkakin kovia tehoja irrotellaan, mutta kutos-boxerilla saa kyllä namummat äänet!dimebak kirjoitti:Sitä en tiedä onko kukaan laittanut Kuplaan sitä 916/6-moottoria (6 syl. bokseri)...
Sellainenkin kummallisuus on joskus rakennettu, kuin 1-koppasen Golfin ja Porsche 928:n risteytys. On otettu 928:n tekniikka (4.7l V8, transakseli, alusta, sisusta...) ja kuorrutettu se Golfin korilla. Mittasuhteita on vaan jouduttu muuttamaan hieman. Golfin koppa on halkaistu keskeltä ja hitsattu väliin hieman materiaalia lisää, se kun on vakiona liian kapea... Muuten originaali look.
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tuli tuossa mieleen, että vieläkö se EMP-1 rekisterikilpi on vapaana? Jokunen vuosi sitten tuli vapaaksi. Olis nimittäin Kupla-harrastajan ehdoton rekkari.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Re: Rakentelujen suuntaukset
Tuota viimeaikaista tositv tarjontaa katsoessa tulee kyllä mieleen, että kai sellainenkin kohta tulee... "Tässä ohjelmassa viisi hitsaustaitoista homomiestä tuunaa menopelisi"dimebak kirjoitti:Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Hienoa!
Täytyy sanoa, että on hienoa seurata autoharrastuksenkin etenevän omia orgaanisia (=ei autotehtaiden ohjailemaa) suuntiaan. Tuo G-tyyli (?) on kyllä hyvä oivallus, mutta miksi vasta nyt? Kuplia on ollut rakennuskohtenakin jo iät ja ajat, mutta onko Porsche vanhempi tekniikka vasta nyt "halventunut"? Kyllähän se olisi varmasti melkoisen muikeaa ajella viimeistellyllä kuplalla, jossa möyryäisi Porschen tekniikka.. Tosin, samalla rahalla & vaivalla voisi kuvitella saavansa 944 Turbon jolloin puhuttaisiin jo melkoisen suorituskykyisestä autosta.
Näin ne ajat muuttuvat. Muistuu mieleen TM:n 80-luvun lopun Cal Looker -juttusarja, joka taisi sopivasti ilmestyä vielä keväällä. Siinä oli nuorella mielellä miettimistä, tyylisuunnat ovat tainneet liikahtaa tuostakin. Hm, kokonaisvaltaisia autonrakentelujuttuja ei kyllä ole liikaa tullut..
Näin ne ajat muuttuvat. Muistuu mieleen TM:n 80-luvun lopun Cal Looker -juttusarja, joka taisi sopivasti ilmestyä vielä keväällä. Siinä oli nuorella mielellä miettimistä, tyylisuunnat ovat tainneet liikahtaa tuostakin. Hm, kokonaisvaltaisia autonrakentelujuttuja ei kyllä ole liikaa tullut..
Re: Hienoa!
Sen ikäinen Porschen tekniikka mitä ne nyt kupliin laittaa, taitaa olla kallistunutkin jo jonkin aikaa...petteri75 kirjoitti:Kuplia on ollut rakennuskohtenakin jo iät ja ajat, mutta onko Porsche vanhempi tekniikka vasta nyt "halventunut"?
Mulla on kyllä sellainen käsitys, vaikken VW-harrastuksesta paljoa tiedäkään, että kyllä noita Porschen osia on kupliin yhdistelty jo kymmeniä vuosia (USAssa ainakin).
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259