Rakentelujen suuntaukset

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Rakentelujen suuntaukset

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.

Kyseessähän on suuntaus, jossa Kuplaa rakennellaan mahdollisimman paljon Porschen osilla, eritoten 914- ja 914/6-osilla. Sitä en tiedä onko kukaan laittanut Kuplaan sitä 916/6-moottoria (6 syl. bokseri), mutta on nähty iso liuta type4-moottoreita hienoilla "käärmeenpesä"-pakosarjoilla yms. ratkaisuilla. Sisustan osia on hienosti modattu Kuplan sisään ja hienoimmat valot mitä olen nähnyt niin 911 Porschen etuvalot Kuplassa.

Eniten näitä g-lookkeja tehdään pherson-keulaisesta Kuplasta (1303S ?), josta saadaan paremmin käyttäytyvä korkeissa nopeuksissa (huom. siinä vaiheessa Saabilla painetaan vielä lisää kaasua 8) ).

Oma "viritys" olisi säädettävä etu- ja takajousitus, 914-kojelauta sekä etupenkit, 914-jarrut, vaalean sininen korinväri, type4-moottori 1,8L-konversiolla, Weberin kaasuttimet, Eberin lisä ilmalämmitin, 911 turbon vanteet, 911 ajovalot ja lokasuojien maltillinen levitys.

http://members.chello.nl/r.vanriel2/roelcompilatie.jpg

http://www.luftkraft.ch/dragday3/21.jpg
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

German-look on ylipäänsä ihan hieno rakentelun suuntaus kaiken lasikuidun seassa. Ainakin noissa uudemmissa (Golf, Passat, Jetta, jne.) tarkoitushan tuntuu olevan iso madallus, kromiosien lisääminen sekä suuret kromivanteet tiai sitten retro-vanteet.
BMW 320dA Coupe LCI
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mä taas diggaan cal-lookkia

cakifornia lookkeria, sheivataan kaikki ylmääräset pois ja tonttiin...

Aijai se kuppeli on sitten tyylikäs :!:

possu look
http://hem.passagen.se/lexluger/cit/callook.html
cal lookki

Kuva
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rakentelujen suuntaukset

Viesti Kirjoittaja NG900T »

dimebak kirjoitti:Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.
*repeäminen*

Hyvin aloitettu threadi. :wink: :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

JEP! mulla käynnissä projekti kupla vm72. siihen tulee ronalit tykit 4*114,3 jaolla ja saabin etupenkit. ei muuta madalluksia tai korin muutoksia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jannek
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 12:49
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Rakentelujen suuntaukset

Viesti Kirjoittaja jannek »

dimebak kirjoitti:Sitä en tiedä onko kukaan laittanut Kuplaan sitä 916/6-moottoria (6 syl. bokseri)...
On tehty 911:nkin kutosella. Kyllähän noista kuplan koneistkakin kovia tehoja irrotellaan, mutta kutos-boxerilla saa kyllä namummat äänet! 8)

Sellainenkin kummallisuus on joskus rakennettu, kuin 1-koppasen Golfin ja Porsche 928:n risteytys. On otettu 928:n tekniikka (4.7l V8, transakseli, alusta, sisusta...) ja kuorrutettu se Golfin korilla. Mittasuhteita on vaan jouduttu muuttamaan hieman. Golfin koppa on halkaistu keskeltä ja hitsattu väliin hieman materiaalia lisää, se kun on vakiona liian kapea... Muuten originaali look. :D
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ohan noita kuppeleita vaikka minkä kipon mosilla nähty suomenmaassa.

6 possun, 1,8 kakkakoppasen, myös g60 pakokaasuahtimella, subarun bokserilla, hondan veetekki yms...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuli tuossa mieleen, että vieläkö se EMP-1 rekisterikilpi on vapaana? Jokunen vuosi sitten tuli vapaaksi. Olis nimittäin Kupla-harrastajan ehdoton rekkari.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

saabracing kirjoitti:kakkakoppasen
Aijaa 8O



:lol: :lol: :lol:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saabracing kirjoitti: kakkakoppasen
:lol: *reps* :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Re: Rakentelujen suuntaukset

Viesti Kirjoittaja makri »

dimebak kirjoitti:Yksi kiehtovimmista auton rakentamisen suunnasta on omasta mielestäni Kupla-volkkareiden G-look, ei homo vaan german-look.
Tuota viimeaikaista tositv tarjontaa katsoessa tulee kyllä mieleen, että kai sellainenkin kohta tulee... "Tässä ohjelmassa viisi hitsaustaitoista homomiestä tuunaa menopelisi"
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Hienoa!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Täytyy sanoa, että on hienoa seurata autoharrastuksenkin etenevän omia orgaanisia (=ei autotehtaiden ohjailemaa) suuntiaan. Tuo G-tyyli (?) on kyllä hyvä oivallus, mutta miksi vasta nyt? Kuplia on ollut rakennuskohtenakin jo iät ja ajat, mutta onko Porsche vanhempi tekniikka vasta nyt "halventunut"? Kyllähän se olisi varmasti melkoisen muikeaa ajella viimeistellyllä kuplalla, jossa möyryäisi Porschen tekniikka.. Tosin, samalla rahalla & vaivalla voisi kuvitella saavansa 944 Turbon jolloin puhuttaisiin jo melkoisen suorituskykyisestä autosta.

Näin ne ajat muuttuvat. Muistuu mieleen TM:n 80-luvun lopun Cal Looker -juttusarja, joka taisi sopivasti ilmestyä vielä keväällä. Siinä oli nuorella mielellä miettimistä, tyylisuunnat ovat tainneet liikahtaa tuostakin. Hm, kokonaisvaltaisia autonrakentelujuttuja ei kyllä ole liikaa tullut..
jannek
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 12:49
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hienoa!

Viesti Kirjoittaja jannek »

petteri75 kirjoitti:Kuplia on ollut rakennuskohtenakin jo iät ja ajat, mutta onko Porsche vanhempi tekniikka vasta nyt "halventunut"?
Sen ikäinen Porschen tekniikka mitä ne nyt kupliin laittaa, taitaa olla kallistunutkin jo jonkin aikaa...

Mulla on kyllä sellainen käsitys, vaikken VW-harrastuksesta paljoa tiedäkään, että kyllä noita Porschen osia on kupliin yhdistelty jo kymmeniä vuosia (USAssa ainakin).
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Uudessa tekniikan maailmassa kerrottiin jonkun homolehden valinneen Mini cabrion vuoden 2005 gay-autoksi, kakkoseksi oli muistaakseni tullut Aston Martin?

Bemarilla ollaan kuulemma aika tyytyväisiä :D
96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin