Miksi meitä saabisteja vihataan?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Miksi meitä saabisteja vihataan?

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tietenkään kukaan muu ei ole törmännyt samaan :D

Mut on se kumma, kun auton perässä lukee Saab, niin kaiken maailman ns.autot liimautuu puskuriin kiinni. Saati jos siellä on vielä turbo, niin johan on painajainen edellä ajaville. Suurin soppa syntyy, kun edellisiin vielä lisätään nainen ratin taakse.

No onneks mammakin on viimein jo oppinut, kuis noiden kaiken maailman karvaooppeleiden yms. omistajien iso ego survotaan maan rakoon :twisted:

Toivottavasti muilla ei ole samoja ongelmia :lol:

Mutta silti: Kaikille munarikasta :wink: pääsiäistä
Entinen jäsen#2331
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Se on välillä niin totta! Onneksi oma emäntä on myös oppinut, että kaasua painetaan KUNNOLLA, jos toiset alkaa kukkoilemaan! :twisted: Itselläni on lisäksi vihaa lisäämään Saab Turbo Club Of Sweden- kilvenalusta takarekkarin alla. 8) :lol: Sekä alkuperäiset merkit 2.3turbo mukaanlukien. 8) Juu ja hyvää pääsiäistä!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Jep tuli itsekin todettua taas eilen kanssa-autoilijoiden mukavat temput. Ajelin Oulusta Sieviä kohden ja vähän ennen Oulaisia tuli 2 ajoneuvoa eteen, joista etummainen sitten kääntyikin hetimiten. No auto oli kääntynyt edestä ja päästiin edessä ajavan O***in kanssa jatkaan matkaa. No O*** mies päättääkin laittaa farkkuvehkeestään kaikki peliin ja näyttää miten kulkee. Tietenkin olen tässä vaiheessa jo rinnalla menossa ohi... No ei muuta ko lämä tiskiin ja lopullisesti ohi ja vakkari n.120km/h.

Tästä vasta hauskuus alkaa, kun ohituksesta ilmeisesti tympiintynyt autoilija liimautuu puskuriin kiinni ja alkaa vilkuttaa valoja, kuin sekopäinen. Ensin ajattelin että onkohan mun autossa joku vialla, mutta sitte hoksaan että taitaa kuski vain olla ns. vittumainen tapaus. Tästä provosoituneena innostun polkemaan jarrupoljinta samaan tahtiin, kuin takana tuleva vilkuttelee ajovaloja. Hiljennän vauhdin vielä n.20km/h ja sama hinkkaus jatkuu puskurissani.

Tätä en enään kestänyt vaan heitin pari pykälää pienemmälle ja lämä tiskiin. Siinä sitten kiihdytin semmoisiin reippaisiin lukemiin ja vielä kanssa-autoilija vilkutteli valoja vaikka oli kilometrin päässä jo perässä... Pistää kyllä ihmetettämään tämmöiset ääliöt tuolla tienpäällä. Etenkin kun itse en missään vaiheessa roikkunut puskurissa, tai tehnyt mitään muutakaan väärää. Niin ja kyseessä oli vielä vanhemman näköinen herrashenkilö :?:
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

samsikki kirjoitti:
Tätä en enään kestänyt vaan heitin pari pykälää pienemmälle ja lämä tiskiin. Siinä sitten kiihdytin semmoisiin reippaisiin lukemiin ja vielä kanssa-autoilija vilkutteli valoja vaikka oli kilometrin päässä jo perässä... Pistää kyllä ihmetettämään tämmöiset ääliöt tuolla tienpäällä. Etenkin kun itse en missään vaiheessa roikkunut puskurissa, tai tehnyt mitään muutakaan väärää. Niin ja kyseessä oli vielä vanhemman näköinen herrashenkilö :?:
Jospa se herrasmies olisi halunnut kokeilla kerrankin kunnoa autoa, ja sinä ajelitkin karkuun.

Hyi...häpeä :oops:
Entinen jäsen#2331
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

itse en ole huomannut mitään erityistä saab-vihaa, mutta sen olen monta kertaa joutunut toteamaan, että siinä kun muissa maissa ohittajat saattaa räpsytellä valoja, niin suomessa ohitetut on niitä valojen räpsyttäjiä :)

minussa herättää sellaiseta säälinsekaista hilpeyttä jos ohittamani auto jää vilkuttelemaan valoja, ehkä meissä kaikissa suomalaisissa asuu pieni poliisi sisällämme? :) itselläni kun ei kuitenkaan ole tapana vaarallisissa paikoissa ohitella.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

lucaf kirjoitti:itse en ole huomannut mitään erityistä saab-vihaa, mutta sen olen monta kertaa joutunut toteamaan, että siinä kun muissa maissa ohittajat saattaa räpsytellä valoja, niin suomessa ohitetut on niitä valojen räpsyttäjiä :)

minussa herättää sellaiseta säälinsekaista hilpeyttä jos ohittamani auto jää vilkuttelemaan valoja, ehkä meissä kaikissa suomalaisissa asuu pieni poliisi sisällämme? :) itselläni kun ei kuitenkaan ole tapana vaarallisissa paikoissa ohitella.
En ole itsekään huomannut elimeni kasvaneen sen jälkeen kun tuli noi saabit hommattua, mutta valitettavasti on tullut huomattua, millaista närää aiheuttaa saabilla ajaminen.

Valojen räpsyttelystä paras esimerkki on, kun kesäkelillä ohitin satasen rajotuksella suoralla tiellä kaksi peräkkäin ajavaa kärrin vetäjää, jotka matelivat noin 70 km/h. Jo vain alkoi etummaisen karavaanarin valot tuikkimaan perään. Olisin tietty voinut poimia ne yksitellen, mutta kun ei valitettavasti niiden väliin mahtunut parkkeeraamaan :x
Entinen jäsen#2331
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mä ajoin Saabilla päälle 80tkm, enkä kyllä huomannut pienintäkään vihaa kanssa-autoilijoilta.

Mutta kun vaihtoi Volvoon, siis voi herrajumala, että Volvo provosoi ihmisiä :D
Muutuin yhdessä päivässä täydeksi mulkuksi :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Rommitommi kirjoitti:Mä ajoin Saabilla päälle 80tkm, enkä kyllä huomannut pienintäkään vihaa kanssa-autoilijoilta.

Mutta kun vaihtoi Volvoon, siis voi herrajumala, että Volvo provosoi ihmisiä :D
Muutuin yhdessä päivässä täydeksi mulkuksi :twisted:
Heh..ainakin SAABisteja... 8O
No mikään ei työmaalla aiheuta keskustelua niin paljon kuin SAAB... :cry:
Joka päivä saan kuulla auto valinnastani.

Mutta hyvähän se on jos se herättää keskustelua... 8)
*siitä puhe mistä puute*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Rommitommi kirjoitti:Mä ajoin Saabilla päälle 80tkm, enkä kyllä huomannut pienintäkään vihaa kanssa-autoilijoilta.

Mutta kun vaihtoi Volvoon, siis voi herrajumala, että Volvo provosoi ihmisiä :D
Muutuin yhdessä päivässä täydeksi mulkuksi :twisted:
Kyllä se taitaa olla niin, että oli automerkki mikä hyvänsä, niin jengi provosoituu tuolla hyvin herkästi nykyään.... :?

( Volvoissa on kyllä pakko olla eritavalla kalibroidut nopeusmittarit, sillä ne tahtoo aina ohi, oli nopeus mikä hyvänsä...) :D :D :lol:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

samsikki kirjoitti:
Tätä en enään kestänyt vaan heitin pari pykälää pienemmälle ja lämä tiskiin. Siinä sitten kiihdytin semmoisiin reippaisiin lukemiin ja vielä kanssa-autoilija vilkutteli valoja vaikka oli kilometrin päässä jo perässä... Pistää kyllä ihmetettämään tämmöiset ääliöt tuolla tienpäällä. Etenkin kun itse en missään vaiheessa roikkunut puskurissa, tai tehnyt mitään muutakaan väärää. Niin ja kyseessä oli vielä vanhemman näköinen herrashenkilö :?:
Et jos oli ihminen saanut uudet polttimot autoonsa ja tahtoi esitellä, tai sitten oli kaukovalovilkku juuri korjattu :D

Enpä ole juuri vihamielisyyteen törmännyt, mutta se varmaan johtuu sangen maltillisesta kalustosta
# 419 Vesa Pohjalainen
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

En enää viitsi reagoida puupäitten provoihin liikentessä, onneksi Darvinismi edes joskus toimii.
96 M75 i12 5-speed ;)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mä olen ottanut kaikki turbomerkit pois käyttöautostani.Ihan rauhassa oon saanut mennä.Mutta kun ostin tekniikanluovuttaja auton tohon -79 projektiini niin siinä oli kaikki turbomerkit kiinni.No siirsin sitten auton mökiltä rakentelutallille niin johan oli ukkoa härnäämässä perässä.Kyllä noi merkit tekee aika paljon.Muutenkin eipä niitä turbomerkkejä kehtaakaan pitää missään vakioissa,senverran mopoja nuo kuitenkin ovat.Kyllä sitten pitää menohalut olla kunnossa eli +250hv. :wink:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Saman olen huomannut jo vuosia sitten, Saab ja varsinkin turbo-merkintä perässä yhdistettynä 3" putkeen ja muriseviin ääniin = varma hiillostuksen kohde tien päällä. Tuntuu pieninkin insinörtti kasvavan ainakin metrillä päästyään ratin taakse :evil: . Kumma kun alkuperäiset mitat palaa heti, kun käy kysymässä, mikä oli valojen välkyttelyn syy :twisted: .
Foxbody turbo
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse käytän roikkujan välin kasvattamiseen pakkivaloja :), tuota keppiä ei tarvitse kuin käyttää pakkialueella niin johan vilkkuu.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin