Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Rommitommi kirjoitti:Tomaatti on jotain aivan luxusta jotai ei manuaalimiehet voi ymmärtää
Nykyään nautin stadin ruuhkista
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Miten ruuhkista voi nauttia?
Taidat olla aika masokisti?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Noissa ruuhkissa automaatilla ajelevat muistavat, millaista samassa tilanteessa on olla manuaali-askilla varustetun auton kanssa ja se saa, ainakin minut, aidosti nauttimaan ruuhkasta.(jos on kiire niin kai tomaatti-miestäkin ruuhka tympii
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
)
Eli juuri noin kuin Rommitommi kirjoitti: -"Luxusta jota ei manuaalimiehet ymmärrä."
Joitain vuosia sitten minäkin ajoin paljon automaateilla.
Mulla on pari perustetta itselleni miksi olen yhä manuaalin-suosija.
Mulle vain Saab on vaihtoehto ja Saabien tomaatti-askit kestävät heikommin vääntömomentin kasvattamista kuin manuaali-lootat. Tosin löytänen aikanaan ton manuaalinkin rajat
Toinen syy on se, että haluan säilyttää illuusioon kytkimen tuomasta avusta erilaisten luisto- yms. pidonmenetys tilanteiden kanssa. Olen kuullut ettei osaavissa käsissä tomaatti ole sen hankalampi, mut henk koht mulla on ollut tomaatilla vähän avuton olo talvisia sivuluisuja korjaillessa, verrattuna vastaavaan tilanteeseen manuaali-askilla.
Aikoinaan tehtaan kiihtyvyysarvojen tuijottaminenkin sai mut kammoamaan tomaatteja, mut sittemmin turbo-tomaatteja ajaneena voin todeta tomaatin olevan käytännössä manuaalia suorituskykyisempi. Manuaali on tomaattia nopeampi vain kun manuaalin kuljettaja on kaikin puolin varautunut tulevaan kiihdytykseen. Normaalista ajotilanteesta lähdettäessä tomaattikuski on jo kaukana kun manuaalikuski vielä arpoo sopivaa vaihdetta ja odottaa ahtojen nousua. Vielä kun tomaatti pitää ahdot tapissa vaihtojenkin aikana niin manuaalimiehen pitää ensin kuitata alussa tapahtunut jääminen ja sitten vielä varsinainen saavuttaminen on tekemättä. Sen tapahtuminen vaatii tosi kovien nopeuksien käyttämistä. Vertauksena siis samoilla koneilla varustetut ja saman korimallin autot.
Niin, Suomessa ei kovia nopeuksia saa missään käyttää ja yleinen liikenne ei muutenkaan ole mikään kilpa-areena, joten toi oli vain teoreettista pähkäilyä.
T: Manuaali-mies joka ei tomaateja solvaa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)