Oudoimmat oletukset Saabeista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Oudoimmat oletukset Saabeista

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Mitä ihmeellisyyksiä tai ennakkoluuloja ootte muilta kuulleet Saabeista?

Ittellä on varmaan yleisin että vielä tonttuakin luullaan etukäsijarrulliseksi!
Toinen on että "eiks se vie yli 10 litraa!" No jos 2litran turbo vie 1500kg painolla kesällä jatkuvasti alle 8 litraa, niin ei se musta ole paljon :D
Kolmantena ja ehkä hauskinpana kuulin vähän aikaa sitten jonkun suusta että Saabeissa olis fordin moottorit 8O :lol:

Kumma että yli 20 vuotta vanhat (käkkäri 18v) asiat muistetaan kuin ne olis tätä päivää!
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No mulle kans yksi kaveri rupes selittään , et eihän Saabeja enää edes valmisteta :D
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Reetu kirjoitti:No mulle kans yksi kaveri rupes selittään , et eihän Saabeja enää edes valmisteta :D
:lol: :lol: :lol:
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Oudoimmat oletukset Saabeista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pahis kirjoitti:Mitä ihmeellisyyksiä tai ennakkoluuloja ootte muilta kuulleet Saabeista?
Kolmantena ja ehkä hauskinpana kuulin vähän aikaa sitten jonkun suusta että Saabeissa olis fordin moottorit 8O :lol:
Hiukan myöhässä tuon tiedon kanssa. :lol: Ysikuupassahan on foordin moottori. Vain melkein 40 vuotta ajastaan jäljessä, ei paha..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuo käsijarru kysymys on aina melkein aiheellista kun joku uusi autoista tietävä istahtaa lumikeleillä saabin kyytin ja ekana tokasee "että eihän tällä voi edes heittää käsijarru luistoo!"
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mun tutuilla ainakin mennyt huulet pyöreeksi kun olen sanonut että autoni on tehty suomessa...

Kulutusta nuo kaikki luulee aina joksku 15 litraa sataselle :lol:

Nyt kyllä joskus tuntuu että menee enemmänkin kun innostuu :wink:

Saabin penkkejä taasen kehuttu monesti ja turvallisuutta...
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Tuo kulutus on kyllä aika usein puheenaiheena.
"Pääseekö tuolla alle viidentoista litran satasella..." 8)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep ... Kulutus se on yleisin peikko , mistä alkavat höpistä ensimmäisenä lähes tulkoon aina.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Reetu kirjoitti:No mulle kans yksi kaveri rupes selittään , et eihän Saabeja enää edes valmisteta :D
Ei tainnut kaveri tietää, että teemme nää Saabimme ihan itse :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Firges9000 kirjoitti:
Reetu kirjoitti:No mulle kans yksi kaveri rupes selittään , et eihän Saabeja enää edes valmisteta :D
Ei tainnut kaveri tietää, että teemme nää Saabimme ihan itse :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Voi juku ku olis leikannu , ja hoksannu sanoo noin :D :D
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

"...Onhan Saappi varma auto, mutta syö pensaa ja sitten niissä on niin kummallisia ratkaisuja, ettei niitä osaa korjata..."

Onhan se. Eihän mene. Peukalo on kummallinen, jos se kasvaa kämmenen keskellä
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kyllähän sitä kaikenlaista on tullut kuultua. Välillä tuntuu että nyt on kaikki nähty ja kuultu, mutta aina joku sitten osaa yllättää.....:)

- Naapurin pikkupojilta sain joskus respectiä kun saabin kone olikin 2 litranen... Aluksi 99:sin muotoja vertailtiin poikien äidin -03 malliseen VW Golfiin, jossa oli "vain" 1.8 kone....
- Kaikki normaalit kulutus läpät on tullut kuultua, varsinkin 99:llä ajellessa.
- Kumma kyllä minäkin olen törmännyt ainakin kahdesti luuloon, että saab sisältäisi jotain "kotona korjaamatonta" tekniikkaa. Lisäksi OG 900turboon on kuulemma "sika" kalliit varaosat.... :lol:
- Onpahan sitä Saabin omistajan potenssiakin joskus epäilty... :lol:

Hyviäkin kommenttejakin on kuultu, melkeinpä enemmän kuin niitä kaikkein pistävimpiä....

- Turvallisuutta
- Hinta / Laatusuhdetta erityisesti vanhemmissa malleissa
- Monikäyttöisyyttä, kaveri lainasi 99ä tarkoituksenaan vetää kelkkakärryä, kun omassa cherryssä ei koukkua ollut. Muuten ei niin saab mesenaattina tunnettu jeppe joutui kuitenkin hymy poskillaan toteamaan, että on se vaan 20v. autoksi pirun hyvä ajaa...
- Massasta erottuvuus on myös joskus noussut esiin.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

aina se bensankulutus tulee esille kun joku puhuu saabista. jos vertailee pikkujapseihin niin kyllähän saabit syö "pikkasen" enemmän.

omasta mielestä saapi on aito "tee se itse" auto.

yks juttu on se kun saabeja joskus on jäänyt tielle niin kukaan ei uskalla ostaa kun ne "aina" hajoo...ainut ero saabeilla ja muilla on se että saabit ovat liikenteessä parin päivän kuluttua mutta opelit ja muut menee kaatikselle
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

Itse on tullut kanssa noihin "suurkuluttaja" kommentteihin törmättyä.

Suorituskykyä on kanssa jotkut kaverit yrittäneet epäillä, mutta ovat kyllä vaihtaneet ääntä kellossa, vaikka ovat vain 2.0i automaatti 9-3:n kyydisssä olleet kun on pikkasen polkastu. Ja tuohan ei todellakaan ole mikään raketti, paikaltaan varsinkaan.

Edit: Ai niin... aina on kyllä jengi muistanut väittää, että saabi on kallis auto... Kun kerran se 1,3 litranen "perheauto" on niin paljon halvempi. Olen kyllä aina kysynyt noilta tyypeiltä, että mitäs maksaa se japanin kinneri samoilla suoritusarvoilla ja varusteilla, turvallisuudella on liian helppo tölvästä ;)
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Oudoin oletus on, että Saabi olisi joka suhteessa huomattavasti parempi kuin mikä muu hyvänsä auto :wink:
Vastaa Viestiin