Lehdestä bongattua
Re: Lehdestä bongattua
Ei se olekaan se pakoputki ookkaa ainoa mistä niitä myrkkyjä tulee. Kukaan ei oo aikaisemmin hokannu miettiä minne se kumi renkaista katoaa...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 990210680c
Painaville akkuautoille tulossa raippavero ympäristön pilaamisesta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 990210680c
Painaville akkuautoille tulossa raippavero ympäristön pilaamisesta.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Lehdestä bongattua
Kai toi sama vero lisätää perusautoihinki? Pakkohan sitä verotuloa on jostai saada kun nykyää ei saada riittävästiVKe kirjoitti: ↑La Kesä 04, 2022 15:32Ei se olekaan se pakoputki ookkaa ainoa mistä niitä myrkkyjä tulee. Kukaan ei oo aikaisemmin hokannu miettiä minne se kumi renkaista katoaa...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 990210680c
Painaville akkuautoille tulossa raippavero ympäristön pilaamisesta.
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Lehdestä bongattua
Jep, kyllä näille patteriautoille vielä saadaan kunnon päästöverot, nyt on keksitty myös jarrupöly ->
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1 ... 264b6c8768
Pahinta tässä on se, että tottahan nämä saasteverot tulee myös vanhoille polttomosavehkeille, koska eihän verottajan kannata suosia dinosauruksia, ettei kukaan jätä sen takia uutta patteriautoa ostamatta
Eski
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1 ... 264b6c8768
Pahinta tässä on se, että tottahan nämä saasteverot tulee myös vanhoille polttomosavehkeille, koska eihän verottajan kannata suosia dinosauruksia, ettei kukaan jätä sen takia uutta patteriautoa ostamatta
Eski
Re: Lehdestä bongattua
^varsinkin kun polttomoottoriautoissa jarrupalat ja -levyt kuluu vielä patteriautoja nopeampaan tahtiin, eli vero tulisi niiden osalta olemaan vielä korkeampi.
Sinänsähän jos lukee tuon linkatun jutun kokonaan niin saattaa huomata, että otsikon lisäksi koko jutussa ei mainita veroista yhtään mitään. Eli perinteistä toimittajan keksimää klikkiotsikointia, eikä asialla ole autoilun verojen kannalta mitään merkitystä.
Sinänsähän jos lukee tuon linkatun jutun kokonaan niin saattaa huomata, että otsikon lisäksi koko jutussa ei mainita veroista yhtään mitään. Eli perinteistä toimittajan keksimää klikkiotsikointia, eikä asialla ole autoilun verojen kannalta mitään merkitystä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Jep, mutta kyllä Suomen VVM ottaa tuostakin kopin ja kohta alkaa olla rahastuspaketti verottajalla kasassa. Patteriautoihin tulee massaan ja tehoon perustuva käyttövoimavero, joka perustellaan näillä jarru- ja rengaspölypäästöillä. Lisäksi tietenkin tulee jo pitkään valmisteltu GPS:llä toimiva seurantajärjestelmä, jolla maksetaan tienkäyttö ja sakotkin peritään suoraveloituksena aina, kun ajetaan ylinopeutta
Eski
Eski
Re: Lehdestä bongattua
Sähköautoillahan on jo massaan perustuva käyttövoimavero.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Olihan tuosta toinenkin uutinen, että noita ollaan nyt leipomassa euro7-päästöspeksin kyytiin. Eli ei sinänsä verotukseen, mutta vaatimuksiin.
Minusta ihan pölöhön kuuloista. Jos pistäsi (niin kauhealta kuin se kuulostaakin) jarruosille ja renkaille haittaveron, jossa luokitukset haitallisuuden mukaan, niin alkaisi kiinnostaa sekä valmistajia että maksajia auton iästä riippumatta. Kehitys kehittyisi ja likaantuminen vähitellen vähenisi.
Minusta ihan pölöhön kuuloista. Jos pistäsi (niin kauhealta kuin se kuulostaakin) jarruosille ja renkaille haittaveron, jossa luokitukset haitallisuuden mukaan, niin alkaisi kiinnostaa sekä valmistajia että maksajia auton iästä riippumatta. Kehitys kehittyisi ja likaantuminen vähitellen vähenisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lehdestä bongattua
Ruotsissa maksetaan uusista renkaista noin 20kr/ ympäristömaksua ja jättäessä vanhan renkaan kierrätysasemalle siitäkin tulee maksu, jos ei jätä rengasliikkeeseen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Lehdestä bongattua
Saappi mainittu tässäkin jutussa ->
https://www.is.fi/autot/art-2000008887525.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008887525.html
EskiLÄNSISUOMALAISESTA miehestä tuli Volvo V70 2 A Sportswagonin omistaja 2 299 eurolla pari vuotta sitten.
Kun auto ei ollutkaan ostajan mukaan sellainen kuin oli sovittu, käynnistyi oikeusjuttu.
Volvon ostaja nosti kanteen Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa forssalaista yritystä vastaan. Kuluttajan mielestä hän ei saanut alleen sellaista autoa, josta oli sovittu.
Ostaja, yli 70-vuotias mies, antoi vaihdossa vanhan Saab 900 -autonsa, jonka arvoksi laskettiin 200 euroa.
Volvo oli katsastettu. Se oli peruste, minkä vuoksi kaupat syntyivät.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lehdestä bongattua
https://yle.fi/uutiset/3-12043017?utm_s ... n=ylefiapp
Edit: linkki vie karuselliin eikä suoraan uutiseen. Siis valtiovarainvaliokunta ei kannata kansallista lentoveroa.
No eihän tokkiinsa. Pitäähän sitä päästä lentämään hyvillä mielin.
Voi kunpa myös auto-Saabeilla lentäminen olisi tämän ymmärryksen kohteena
Edit: linkki vie karuselliin eikä suoraan uutiseen. Siis valtiovarainvaliokunta ei kannata kansallista lentoveroa.
No eihän tokkiinsa. Pitäähän sitä päästä lentämään hyvillä mielin.
Voi kunpa myös auto-Saabeilla lentäminen olisi tämän ymmärryksen kohteena
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Lehdestä bongattua
AZP kirjoitti: ↑Ma Touko 30, 2022 08:02Vähän ajettu saappi lehdessä:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4627787
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... c65a15edf1Uskomaton Saab-löytö Suomessa – 18 vuotta vanhalla autolla ajettu vain 4000 kilometriä
Kalevi Tervashonka, 72, osti toukokuussa 18 vuotta vanhan ja vasta 4420 kilometriä ajetun Saabin.
Tässä voi hyvinkin olla Suomen vähiten ajettu Saab, sillä merkin valmistus loppui jo vuonna 11 vuotta sitten.
edit
jatkoa:
Moottori lehdessäkin TL-95 huomioitu
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kay ... -9-5-aero/Käytetyt erikoisuudet – Vain 6000 kilometriä ajettu Saab 9-5 Aero
Vaikka autovalmistaja Saab on ollut poissa kuvioista jo vuosikymmenen, vieläkin on mahdollista törmätä lähes ajamattomiin Saabeihin.
Viimeksi muokannut 0009, Ma Elo 29, 2022 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lehdestä bongattua
Muistelisin, että automaatille ei lupailtu tuollaisia kiihtyvyyslukemia.. Manuaalivaihteisen kiihtyvyysarvot laitettu juttuun.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lehdestä bongattua
Kyl, 6,9 sekuntia manulle ja 8,2 sekuntia tomaatille. Lähteenä TM:n autotietotaulukko vuodelta 2004.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lehdestä bongattua
Toki Saabin tehtaan ilmoittamat lukemat ovat sellaisia, että "kädetön ja jalaton" pääsevät niihin. Todelliset kiihtyvyyslukemat osaavalla kuskilla ovat paremmat. Muistelisin tuulilasin mitanneen joskus manuaalille 6,5s sataseen, eli vakio kossu vetää vielä eelle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89