Kellojen siirtely loppuu?
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Itselle pääasia että lopetettaisiin tämä siirtely. Totuuden nimissä olen kyllä hyötynyt tästä siirrosta kesään päin nyt kolme kertaa. Vauvat nimittäin poikkeuksetta heräilevät turhan aikaisin, ja nyt tämän kolmannenkin kohdalla on toiveita päästä muun perheen kanssa samaan rytmiin eli herätys suurinpiirtein seitsemän aikaan.
Ite oon heilunut vähän kahden vaiheilla josko kesä- vai talviaika olisi parempi. Kesäajassa häiritsee henkisesti se että se on tunnin väärässä suhteessa "luonnon omaan aikaan", mutta kyllähän tuo kesäajan tuoma lisävalo tuo lisää järkevää aikaa työpäivien jälkeen syksyisin ja keväisin. Talvisin on pimeää joka tapauksessa
Ite oon heilunut vähän kahden vaiheilla josko kesä- vai talviaika olisi parempi. Kesäajassa häiritsee henkisesti se että se on tunnin väärässä suhteessa "luonnon omaan aikaan", mutta kyllähän tuo kesäajan tuoma lisävalo tuo lisää järkevää aikaa työpäivien jälkeen syksyisin ja keväisin. Talvisin on pimeää joka tapauksessa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Toivotetaan nyt vielä hyvää kesäaikaista talvikeliä, kun se talvi vihdoin tuli Turkuunkin. Lämpötila -5 astetta ja maassa 10 cm lunta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Onneks on talvirenkaat edelleen. Muutamalla naapurilla on jo kesärenkaat. Ei sillä että tartteis autoa käynnistellä tänäänkään
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Mä oon odottanut koko talven nelivetokelejä, kun tuli lokakuussa hankittua elämäni eka neliveto. Muuten ei olisi menoa minnekään, mutta pitänee mennä kaupassa tänään käymään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Mulla on ollut kesärenkaat alla koko ajan. Ei ainakaan täällä Helsingissä ole ollut yhtenäkään päivänä sellaista keliä jolloin olisi talvirenkaita kaivannut tai tarvinnut. Vaimon autossa on toki talvirenkaat olleet alla ihan lainkuuliaisuuden vuoksi Tarttee varmaan siihen hankkia ensi talvikaudeksi kitkarenkaat kun näyttää siltä ettei ainakaan nastarenkaille ole pk-seudulla juurikaan tarvetta,
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Itse kyllä oon pitäny talvirenkaita ihan tarpeellisena vaikka suuren osan talvea olis kesiksillä pärjänny.
Mahtaakohan tuo kesäajastaluopumisesitys koskaan mennä EUssa eteenpäin
On turhan monta maata joiden pitäisi saada päätös aikaan
Mahtaakohan tuo kesäajastaluopumisesitys koskaan mennä EUssa eteenpäin
On turhan monta maata joiden pitäisi saada päätös aikaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Ilman muuta ovat tarpeelliset, mulla on siis kevytkuorkki jolla saa laillisesti ajaa kesärenkailla ympäri vuoden. Kelit vaan olivat sellaiset ettei ollut syytä tai tarvetta vaihtaa alle jyriseviä ja suhteellisen huonokuntoisia nastarenkaita. Muutaman kerran meinasin ne jo vaihtaa alle, mutta aina vähäinenkin lumi suli samantien pois, ja 10vrk:n ennuste näytti plussakelejä, niin turhaa niiden vaihto olisi ollutkin.
Mulla on ollut kompromissi tossa kellojen siirtelyssä, puolet kelloista olivat kesäajassa ja puolet talviajassa, eilen kyllä käänsin loput kellot kesäaikaan . Nyt vaatii tosin totuttelua kun osa kelloista ei olekaan enää tunnin jäljessä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Oho, aika hyvin olen ollut uutispimennossa asian osalta Tosin jos olisin tiennyt että riittää asentaa alle pelkästään eteen talvirenkaat, sen olisin varmaan jo (tavallaan turhaan, ja haitallisesti asfaltin kulumista ym. ajatellen) tehnyt tänäkin "talvena". Tuo on hyvä tietää, että ei siis ole tarvetta käydä talvirengaskaupoilla ensi syksynäkään, sillä 2 Ducaton nastarengasta ovat vielä ihan ok, liki 6mm vielä pintaa jäljellä, eikä nastojakaan paljoa puutu. Takarenkaat ovat vinoon kuluneet, nastakatoiset ja olisko niissä parhaissa kohdissa maksimissaan 4mm kulutuspintaa.
Sekarengastuksesta tuossa ei onneksi ollut mainintaa, eli riittää kun vaikkapa etupäässä (etuvetoinen kevytkuorkki) on nastarenkat ja taka-akselilla kesärenkaat (joissa omassa tapauksessani on kulutuspintaa yli 8mm)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kellojen siirtely loppuu?
Joskus nuorna miesnä pääsin lehtilinjalla puikottaan tuomosta Maxia. 2,8 koneella oli se ja tuntu jotenki luonnottomalta kun pellin alle tiiraili ja sielä lymyili poikittain semmonen möhkäle. Mutta olipa Sprintteriin tottuneelle yllätys kuinka voi olla laatikkojako helppoa kun oli 16 tuumaset pyörät, etuveto ja sopivasti painoa vetävillä. Löylyäki löyty riitävästi. Miinuksena äärimmäisen spartalainen tai oikeammin neuvostoliittolainen ohjaamo, tehoton lämmityslaite ja kuorma-auton paperistatuksesta huolimatta onneton tosielämän kantavuus. Lämpöongelmaa korjailtiin kolleegan kans muuraamalla koko keula pahvilla niin että vain valot jäi peittämättä. Kyllähän se vähän autto mutta arvelen että termostaatin vaihto olis ollu paikallaan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva