Käyttiksen hinta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Olen aloitusviestin kanssa yhtä aikaa samoilla ja eriävillä linjoilla. Oma autohistoriani:

- 900c -89, 950 euroa. Ei varustusta. Edullinen pitää, ei jättänyt kertaakaan tielle, ei myöskään erityisen luotettava; huonosti pidetty yksilö. Toimi kuitenkin ajo-opetusautona ja sen jälkeen vuoden käyttöautona.

- 900i 2.1 -92, 850 euroa. Käsikäyttöinen kattoluukku ja keskuslukitus. Hyvä käyttöauto ja jälleenmyyntiarvo.

- 9000 2.3TA -96, 2000 euroa. Kohtalaisen hyvä varustus, ripeä matka-auto. Konkurssi kävi lähellä.

- Accord 1.8 VTEC Sport -99, 1650 euroa. (Melko läheltä)Kaukosäätöinen keskuslukitus. Erittäin luotettava käyttöauto, loistava ajettava, matka-ajossa puuduttava. Jäin myydessä reilusti voitolle.

- C5 2.0 HDi A -08, 3000 euroa (markkinahinta varmaan lähempänä 5000 euroa). Turhaksi haluttaessa laskettavia varusteita mm. kuusivaihteinen automaatti, aktiivinen hydraulijousitus, seitsemään suuntaan sähköllä säädettävä nojatuoli hierontatoiminnolla, lukematon määrä turvatyynyjä, tuplalasi-ikkunat, night panel, vakionopeudensäädin, mainiot stereot, hyvä äänieristys, ajonvakautus, automaatti-ilmastointi, sähköllä kääntyvät peilit, automaattisesti himmenevä taustapeili, sähköinen käsijarru ja parkkitutka.

Edellisillä autoilla pidemmät maakuntien väliset taipaleet tai työmatka-ajo hidastelijoiden keskellä kävivät ajoittain uuvuttaviksi ja/tai ärsyttäviksi (tonnarilla luonnollisesti muita harvemmin), mutta Citikalla ajaessa melkein matka kuin matka on rasittavuudeltaan samaa luokkaa kuin sohvalla istuminen. Tavarankuljetuskyky on melko heikko porrasperän ja vetokoukuttomuuden vuoksi, kickdown ei toimi yhteen moottorin luonteen kanssa ja automaatti-ilmastointi toimii ajoittain pöljästi. Muuta valittamista en ole 10 kuukauden ja 20 tuhannen kilometrin aikana keksinyt.

Yrityksistä huolimatta en ole myöskään keksinyt itselleni sopivampaa autoa, vaikka hintarajan asettaisi moninkertaiseksi. En siis näe että saisin merkittävästi enempää iloa vaikkapa 20 tuhannen autosta, enkä toisaalta olisi vaihtamassa Citikan varustusta ja ominaisuuksia esimerkiksi tyttökaverin Carinan vastaaviin, vaikka se on epäilemättä taloudellisesti järkevämpi auto ja maksoikin puolet vähemmän.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja aero »

^Citikan hydealusta ei koskaan ole turha, vaan Citikassa välttämätön varuste. Se tekee Citikasta Citikan. Rautajousia saa muidenkin autojen alle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Epäilen aloittajan olevan toista mieltä :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla on 5,5, vuotta sitten 11 500 € maksanut Audi, 400 €:n 9-5 ja 200 €:n Focus käyttiksinä. Välillä joutuu korjaamaan mutta silti en meinaa vaihtaa kuin ainakaan udempiin jos vaihtaamaan ryhdyn. Syy on epäilemättä rahan puutteessa. Neljä harrasteautoa ja niitä varten ostetut säilytys / korjaustilat vievät sen verran rahaa ettei autolaina kiinnosta. Harrasteautoja voin kyllä ostaa lisää jos löytyy mielenkiintoisia.

Emännän -11 Kia varmistaa sen että uudempi pikkuauto ei tule koskaan olemaan vaihtoehto vaikka on toiminutkin aina.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Rattivaihde kirjoitti:^Epäilen aloittajan olevan toista mieltä :mrgreen:
Eppäillä soppii, eppäillä soppii :mrgreen:.

Kuten todettu, tuo Patonki on niin monta kertaa paikkansa lunastanut, että jonkin sortin mielen häiriö pitää tulla nykyisen lisäksi, että tuon johonkin epäkelvompaan vaihdan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hyvä ketju! Vielä toivoisin enemmän omia kokemuksia auton varusteista, mitkä varusteet olette kokeneet eritisen ilahduttaviksi.

Itse vaihdoin 5 vuotta sitten 16v og Satkusta (johon olin tosi tyytyväinen, mutta vaan päätti levitä käsiin ja piti vuorokauden varoitusajalla saada toinen auto tilalle) Citroen Xsaraan jonka siis ostin 11 vuoden ikäisenä (nyt 16 vuotias) ja 203 tkm ajettuna (nyt 301tkm). Xsara maksoi 750 euroa vikalistalla jossa oli vain takajarrut ja koiranluu. No ekan leiman jälkeen meni heti kytkin, pakoputki ja pyöränlaakeri, joten se siitä edullisesta hankintahinnasta. Positiivisuutta oli 1.6 16v moottori, kun auto myytiin minulle 1.4 litraisena.

Saabiin verrattuna Xsarassa tykkäsin suorituskyvystä joka oli lähelle tuota 16v iivarisatkua, mutta kulutus oli reilun litran vähemmän satasella.
Muita ilonaiheita mitä autosta paljastui: ilmeisesti alhaisen ilmanvastuksen ansiosta kulutus ei juurikaan nouse vaikka ajelisi ns. saksan motarinopeuksia. Kävin autolla italiassa ja täydellä kuormalla 4 hengellä 150km/h keskinopeuksilla pitkiä stinttejä isoilla motareilla ja kulutus oli silti se uskomaton 7 litraa. Tätä ihmettelin monesti matkan aikana. No muutaman vuoden omistettuani auton, tajusin sellaisen hienouden että takalasin lämmittimen päällelaitto lämmittää myös sivupeilit. Olin jo ainakin kahden talven ajan skrabanut ne puhtaaksi. Ehdottomasti hieno varuste! Kiva mutta ei "must" ominaisuus on takalasinpyyhkimen aktivoituminen peruutusvaihteella, jos tuulilasinpyyhkijät on päällä. Moniportainen istuinlämmitin on myös hyvä vaikkei sekään "must". Se mistä ehdottomasti olen tykännyt, moottoriöljyä ei ole kertkaakaan täytynyt lisätä öljynvaihtojen välillä. Lisäksi "must" varuste on moottoriöljyn määrän näyttö mittaristossa. Konepellin kaasujouset on myös <3. Niiden jälkeen tuntuu lähes nöyryyttävältä palata autoon jonka konepelti täytyy käsivoimin nostaa ylös. Paljon iloa ja mukavuutta on tuonut myös automaattisesti syttyvä sisävalo + radio heti kun avaan kaukosäädöllä ovet. Nämä kaikki toki sellaisia mitkä ilahdutti siirryttyäni 12 vuotta vanhemmasta og-satkusta sitikkaan.

Ehkä ainoana miinuspuolena moottorin ohjelmointi on ehkä vähän outo, alavääntöä on heikosti ja vasta kolmen tonnin paremmalla puolella moottori näyttää mihin se pystyy. Muistan kun aikanaan ajoin 2000 vuoden 1.4 litraista (16v) Golffia, siinä oli ohjelmointi "päinvastainen" eli alavääntöä löytyi ihanasti mutta kierrosten noustessa ei sitten oikein mitään enää tapahtunutkaan. Se oli silti parempi. Og-saabista siirtyminen sitikkaan tarkoitti alkuvaiheessa sitä että auto usein sammui liikennevaloihin.

Vieläkin ajelen sitikalla. Olen ollut siihen asti siihen enemmän kuin tyytyväinen, kunnes ajoin viikon verran 15-vuotiaalla 230tkm ajetulla Saab 9-3SS:llä. Huh se oli kuin olisi Rolssiin hypännyt, se oli taivaallisen hyvä ajaa, siinä oli ihana kytkin - auto kiihtyi hurjasti kun vähän hipaisi kaasua ja ohjaus oli todella kevyt, isolla tiellä jopa liian kevyt mutta parkkipaikoilla fantastinen. Paluu sitikkaan tuntui ihan hirveältä sen jälkeen, mutta muutaman päivän päästä taas tottunut vanhaan. Näin on ihmismieli hassu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

lucaf kirjoitti:Vielä toivoisin enemmän omia kokemuksia auton varusteista, mitkä varusteet olette kokeneet eritisen ilahduttaviksi.
Tämä uusien ihmetysten vastustaminen täytyy aloittaa ihan alkuajoilta. Eli:

-Sähköstartti on ihan päällikkö, vaikka varmasti pidettiin turhana muinoin. En antaisi pois.

-Jarru- ja ohjaustehostin, en antaisi pois.

-Ilmastointi oli vielä 10 vuotta sitte halpisautoissa mahdottomuus ja kalliimmissakin vain kallis huollettava lisävaruste, en antaisi pois.

-Keskuslukko sekin oli varmasti maailman pelottavin ylimääräisine sähköosineen, en silti antaisi pois.

-Etenkin kauko-ohjattava keskuslukko nostaa foliohatun päähän ja peruspessimistisen luonteen esiin, mutta en antaisi pois.


Sitte niitä tälle vuosituhannelle muutettuja ajatuksia:

-Jos kauko-ohjattava keskuslukko oli joskus ehdoton, niin avaimeton käynti ja käynnistys on jotain, jota tulen jatkossakin vaatimaan autolta. Onhan se kiva räplätä avainta ja kääntää virtalukkoa ihan fyysisesti, mutta kivempaa se on avata ovi, istua penkille ja painaa auto napista käyntiin. Avaimet säilyy taskussa erinomaisesti. En koe ylitsepääsemätöntä himoa kaivaa niitä sieltä esiin.

-Webastoon oon kahdesti itseni opettanut ja onhan se aika päällikkö. Nykysessä käyttiksessä sitä ei ole. Köyhä mikä köyhä, mutta yksi asia vaakakupissa oli se, että K Astrassa se on väyläohjattu ja siten pörisee aina kylmällä. Siinä olen konservatiivinen, eli sen käyttöä pitää pystyä hallitsemaan itse.

-Ilmastoitu penkki, en luopuisi siitäkään helpolla. Ei se kesähellekään, mutta näin talvella kun istuu pitkät kalsarit jalas ja takki päällä, niin parin tunnin jälkeen se tuulettaa kivasti. Kesällä sitä vähemmän käytän mitä talvella!

-Kattoluukku. Sen osaa perustella vain ne, jotka siitä tykkäävät. Ja en ala rautalangasta vääntämään. Liittyy valoon ja tuuletukseen...

-Kaistavahti on jees, kun se on ohjaava (esim K Astra) eikä piipottava (esim Datsun Micra). Pidin turhana, mutta nyt en antaisi pois.

-Automaattinen pysäköinti on turhaakin turhempi kunnes kaupungin ruuhkassa ei löydä taskuparkin mentävää rakoa. Itseltä loppuu kantti, auto kyllä sen sinne automatiikalla veivaa. En edes liiottele. Käytän ehkä kerran kolmes kuukaudes. Ja nimenomaan se menee semmoseen rakoon, etten itse osaa edes hahmottaa auton sinne mahtuvan.

-Automaattivaihteet kuuluu kans listaan, mutta ei ehkä niinkään tähän nykyaikasuuteen kun jenkit on niiden päälle ymmärtäny jo 60 vuotta ainaki.

-Ratinlämmitin. Kuulostaa turhalta, mutta en antaisi pois. Se ratti tuntuu kylmältä aina muuten paitsi kesähelteellä se polttaa... Lämmitin on kiva siis myös kesäaamuina, näistä talvista puhumattakaan.

-Sähkönen takaluukku. Aluksi nauroin, mutta naurettavampaa se on kiskoa kurasesta kahvasta kuin jalalla, kaukosäätimellä tai napilla ohjata. Mukavuus ennen kaikkea kuitenki. Vai miltä tuntuu laskea ostoskassi märälle asfaltille?

-Nesteiden tasoanturit. Pissapojan anturiaki piti turhana kunnes tuli uusi auto, jossa sitä ei ole. Saabin mitoituksella ajeli varoituksen päällä pitkään, mutta ilman anturia loppuminen yllättää aina.

-Automaattitihku on päällikkö, riippuen toki toteutuksesta. On sekä hyviä että huonoja.


Turhuudet:

-Sähkönen käsijarru on vähä niin ja näin. Toisaalta kiva kun se sitte lähtee myös pois itsestään, mutta toisaalta aika turha. Mieluummin ottaisin kahvan, jonka kanssa saisi vapautettua sisäisen lapsen talvisin.

-Automaattiset valot. Olis ne ihan ok jos toimisivat, mutta kyllä mä itekki osaan valot kääntää päälle. Eikä ne valokkaa niin, mutta kun kirkkaana kesäpäivänä automatiikka kääntää valot ja samalla sitte mittaristo ja radio himmenee, niin ei näe mitään näytöistä.

-Turha turvallisuuspaska. Pieniä asioita, mutta esimerkiksi rattinapeilla ei voi vastata puhelimeen jos pakki on päällä. Öööh, miksei? Sama nappi se on, kulki auto eteen tai taa. Ja samat tutkat siellä huutaa ja samat silmät on pääs, kulki auto eteen tai taa.

-Peruutustutkaa pidin ihan hyvänä lisänä, kunnes K Astra vei hermoni ja olen vannonut, että seuraavassa autossa ei ole yhtäkään ääntä käyttävää tutkaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette jo avasi aika paljon ja hyvin, joten vähän kommentointia ja jatkoa.
JP_Vette kirjoitti:-Ilmastointi oli vielä 10 vuotta sitte halpisautoissa mahdottomuus ja kalliimmissakin vain kallis huollettava lisävaruste, en antaisi pois.
Ilmastointi on syyssateilla aivan päällikkö, kun kuivattaa ilmaa. Kesällä sitä ei niin kaipaa, kun voi avata katon.
JP_Vette kirjoitti:-Jos kauko-ohjattava keskuslukko oli joskus ehdoton, niin avaimeton käynti ja käynnistys on jotain, jota tulen jatkossakin vaatimaan autolta.
Ihan kiva feature, mutta ekstraa en siitä maksaisi. Edellisessä käyttiksessä oli, nykyisessä ei.
JP_Vette kirjoitti:-Kattoluukku. Sen osaa perustella vain ne, jotka siitä tykkäävät. Ja en ala rautalangasta vääntämään. Liittyy valoon ja tuuletukseen...
Ihan hyvä korvike paremmalle maisemakonttorille, jos on pakko valita kiinteäkattoinen auto (eli kaipaa takaovia, kauhukahvoja, kattotelineitä tai väistettävää takaluukkua).
JP_Vette kirjoitti: -Ratinlämmitin. Kuulostaa turhalta, mutta en antaisi pois. Se ratti tuntuu kylmältä aina muuten paitsi kesähelteellä se polttaa... Lämmitin on kiva siis myös kesäaamuina, näistä talvista puhumattakaan.
Aivan mahtava laite. En omista, mutta haluaisin.
JP_Vette kirjoitti: -Sähkönen takaluukku. Aluksi nauroin, mutta naurettavampaa se on kiskoa kurasesta kahvasta kuin jalalla, kaukosäätimellä tai napilla ohjata. Mukavuus ennen kaikkea kuitenki. Vai miltä tuntuu laskea ostoskassi märälle asfaltille?
Etenkin pystyperässä varmasti aivan ässä, kun kontin kahva on kurapeitossa väkisinkin aina.
JP_Vette kirjoitti: -Sähkönen käsijarru on vähä niin ja näin. Toisaalta kiva kun se sitte lähtee myös pois itsestään, mutta toisaalta aika turha. Mieluummin ottaisin kahvan, jonka kanssa saisi vapautettua sisäisen lapsen talvisin.
Paras seisontajarru mitä mulla ikinä on ollut, oli Audin sähkökäppäri. Siihen kun oli vielä yhdistetty paikallaanpitoavustin, niin käppäri meni sekä päälle että pois automaattisesti (kunhan sen avustimen laittoi päälle). Etenkin mäkisessä kaupunkiajossa aivan päällikkö.

Lisään listalle:
+Sähkömuistipenkit ja/tai avainprofiilit, jos on useampi kuski. Aivan mahtavaa, kun auto ruuvaa penkin ja peilit kohdilleen valmiiksi, radiokanavat ja audiosäädöt pysyy muistissa avainkohtaisesti jne. Äkkiseltään kuulostaa kauheelta hifistelyltä, mutta on oikeasti pirun jees.
+Asiallinen (mitä se kellekin tarkoittaa) äänentoisto. Mukavoittaa etenkin tasaisen matkan ajamista huomattavasti.
+Vakionopeudensäädin. Perinteinen hyvä, adaptiivinen parempi.
+Edelliseen liittyen nopeudenrajoitintoiminto olisi aina joskus kiva - näitä olen kohdannut ainakin Citikassa ja Mersussa.
-Automaattisesti himmentymättömät peilit. Automaattisesti himmentyvät peilit on ihan jees, manuaalipeilit on ihan ok, mutta peili, joka automaattisesti päättää olla himmentymättä EI ole ok.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Hyvää keskustelua. Monet mainituista tuntuu minulle turhilta, etenkin jos niistä pitäisi maksaa ylimääräistä. Siksikin käytetty on hyvä valinta; joskus voi saada speciaalia normaalin hinnalla.

Omat matkat on yleensä kovin lyhyitä, niin kulkineella ei ole niin väliä. Monesti kapasiteetti ja monikäyttäisyys on se arjen kriteeri. Ja eritoten, kun sen voi tehdä verrattain ekologisesti myös tolla Patongilla.

Huomennakin pitää punkea kyytiin trike, pitkät puujalat ja yksi muksu, niin pääsee taas 700 euron kulkine näyttämään kyntensä :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja mestari »

ilahduttaa
vapaakytkin saabissa ----se vasta on päällikköjen päällikkö
siitä ei lipsuta :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos ei enemmän ja vähemmän rikkinäisinä ostettuja projekteja lasketa, niin paras auto on ollut - 00 Primera. Vuosi ja 25tkm tuli ajettua ja saman 3000€ sain kun maksoinkin.

Yli 10t€ en suostu laittamaan autoon kiinni. Uusia autoja ja niiden vikoja en pelkää. Niin kauan kuin pysytään riittävän perinteisessä tekniikassa ja ns. volyymiperheautoissa. VAGia tosin ei tähän talouteen tule.

Ja :saab:eja on ollut 5. Itse asiassa myös yhden talven ajossa ollut 9-5 Aero oli hintalaatusuhteeltaan loistava. Pienen rempan kanssa puolen vuoden ajelut jäi +-0. Muuten nämä ei kyllä ole olleet mitään sijoituksia.

Mitä autossa TÄYTYY olla. Luonnetta, tehoa, turvallisuutta, matkustusmukavuutta ja tilaa sekä riittävästi varusteita eli käytännössä esim. 9-5:sen varustelu riittää mulle. En kaipaa parkkitutkaa, ACC-tutkaa tai kaistavahtia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Joo, vakkari ja ilmastointi must. Uusista härpäkkeistä ehkä tuo lämmitettävä tuulilasi olisi se valinta jos yksi pitäisi ottaa.
150km ajokokemuksella en tuosta kaistavahdista oon niin vakuuttunu , ajelin taannoin vuokra Kiialla , jossa oli rattia venkuloiva malli,
ja ainakin alkuu ärsytti, tottuisko tuohon, en tiä. Adaptatiivisessa vakkarissakin on omat kantapäänsä.

Autokuume nousee täälä samaa tahtia kuin kukat femman takakaarista, dilemmaa pukkaa max 6k€ hintaluokasta auto joka
menee maantiellä suoraan, on kohtuu hiljainen, ja ohituspaikkaa ei tarvi arpoa. Siis mikä tilalle, vaihtelen autoa niin harvoin
että samanlaista ei viittisi laittaa, ja dame päivitys ei kuitenkaan oikein kiinnosta, vaikka sisäilmeessäkin on modernimpaa tatsia
kuin tuossa -01 mallissa. Ja retanoolin käytöstäkään ei viittisi luopua... Ja seuraava on automaatti, ei enää kytkintä jaksa polkee :D

Maksoin tuosta omasta femmasta vuonna 2009 6800€, kilometrit oli silloin 138tkm. Tuohon kun vertaa, niin vois päätellä että saappien hinnat on noussu, enemmän kuin inflaatio antaa olettaa?
Ehkä homma kaatuu sitten NG-kolkin puolelle, toki nekin sopivilla kilometreillä ja hinnalla harvassa, ainakin suomessa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Olen joka kerta Holmbergilla Viirua huollattaessa luvannut, että "kerran vielä, Sam" ja sitten en enää laita rahaa huoltoihin. :roll:

Kuitenkin varmaan vien taas joulun jälkeen sen sinne taas, kun en mä 4000€ löydä mistään mitään vastaavaa eli alle 200tkm ajettua yli 200hv ilmastoitua isoa automaattiautoa.

Toki jos joku ostais tuon pois niin vois alkaa fiiliksellä, mitä :saab:in jälkeen. :wink: Luultavasti Volvo bensaturbolla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13196
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Fakiiri kirjoitti: Maksoin tuosta omasta femmasta vuonna 2009 6800€, kilometrit oli silloin 138tkm. Tuohon kun vertaa, niin vois päätellä että saappien hinnat on noussu, enemmän kuin inflaatio antaa olettaa?
Saabit oli kyllä vuonna 2009 halpoja. Itse ostin tuolloin 5700 eurolla vuotta tuoreemman ja 62 tkm enemmän ajetun yhdellä omistajalla olleen OG-kolkin. Ei paljon muita 7-vuotiaita saman koko- ,teho ja varusteluluokan autoja ollut tuolla hinnalla silloin tarjolla. Nykyinen auto olikin sitten 7-vuotiaana vuonna 2014 reilun tonnin kalliimpi, mutta hinnassa näkyi 300 tkm:a hjipova mittarilukema, ja yleiseen hintatasoon nähden sain auton halvalla. 200 tkm ajettuja 7-vuotiaita kolkkeja oli tuolloin tarjolla viisinumeroisilla hintapyynnöillä eli noin tuplaten siihen hintaan millä vuonna 2009 sai auton.
Fakiiri kirjoitti:Ehkä homma kaatuu sitten NG-kolkin puolelle, toki nekin sopivilla kilometreillä ja hinnalla harvassa, ainakin suomessa.
Unohda mittarilukemat. Osta loppuunajettu kolkki ja nauti :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Käyttiksen hinta

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Tossahan noi kuvassa näkyy keskihinta 950€ :D
Karvalakki vaparista en luovu kuin romu ukolle.. :lol: en kaipaa härpäkkeitä taikka hienouksia :)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Vastaa Viestiin