Lattialiesi
Re: Lattialiesi
Outo arvostelu, kyllähän yleensä luukun luona on hieman viileämpää. Kiertoilma päälle ja ongelma poistuu. Yksi potentiaalinen ongelma nykyuuneissa on energiansäästösyistä pois jätetty höyryventtiili. Kun uuni on tiivis, niin esimerkiksi kinkun paistossa kosteus saattaa tiivistyä luukkuun ja valua lattialle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Lattialiesi
Samoja havaintoja myös, tosin rautalevyt vasta kamalia ovatkin, ja hemmetin tehottomia. Keraamisissa liesissä on sentään jonkinlaista tehoakin vstuksiin ympättynä..Mertmi kirjoitti: ↑Ke Marras 20, 2019 16:35Ei ilonpäivää keraamisesta liedestä. Meillä vanhassa kämpässä oli valurautalevyillä oleva lattialiesi ja kun siitä meni luukku rikki, ostin uudemman vastaavan tilalle tori.fi:stä 50€:llä. Nuorennus oli luokkaa 20v pois ikää. Toimi paljon paremmin kuin vanha ja uuni oli paljon nopeampi lämpenemään, kuin vanhassa. Noissa vanhan ajan helloissa parasta on se, kun joskus kiehuu vedet yli ja se vaan jää levyjen väliin lillumaan. Keraamiselle kun lirahtaa, niin jopa on riemu maksimissaan... Induktiotasoa mie haaveilin tähän nykyiseen keraamisen korvaajaksi. Ja ilman niitä kirottuja hipaisunappeja. Ne on kyllä jotain niin ärsyttävää. Saisi olla joku äly niissäkin, että saat täysille ne suoraan ilman kauheaa naputtelua. Jos vaikka tunnistaisi manailusta, että "isäntä ite" , eli tehot täysille.
Mutta kamalia silti noi keraamiset liesitasot ovat puhdistuksen osalta (ja valurautatasot vielä 10x kamalampia tässä).
Itsekin haaveilisin induktiotasosta jossa olisi ihan tavalliset käännettävät tehonsäätönumikat, eikä niitä hypistelynippaimia.
Joo on se kosketusnäyttö ihan ok mm. puhelimessa jne, mutta jossain reilut 7kW käyttävässä keittiölaitteessa olisin turvallisemmalla mielin jos vaikkapa aamukrapulassa käyttäisin liesitasoa ihan perinteisillä kääntökytkimillä hiplailukoskettimien sijaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Lattialiesi
Ja mun kohtaamissa paska on-off -ohjaus. Se kolmella vastuksella toteutettu rautalevy kun antaa jatkuvaa tehoa kokoajan niin lämmöntuotto kattilaan ja safkaan on tasaista, keraamisen vastukset vetää hetken punasella ja taas jäähtyy. Pitäs olla joku saatanan painava valurautapata tasaamassa sitä lämpöö että olis yhtään mukava kokata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lattialiesi
Samaa kakkaa eri paketeissa nuo vastuksilla toimivat liedet, on sitten levyt rautaa tai vaikka porsliinia. Lämpeäminen kestää puoli päivää ja jäähtyminen toisen puolikkasn, koitapa sellaisella säätää yhtään mitään. Meiltä on moiset onneksi kokonaan hävitetty ja pääsee keittämään perunat joko induktiivisesti tai avotulella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lattialiesi
Ei, kyllä toisissa on pahemman hajusta paskaa kuin toisissa . Mutta totta, ei se niistä mistään kultaa tee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lattialiesi
Valurautainen levy puhdistuu, kun aikansa pitää täysillä. Savun kera toki. Sitä voi teräsvillallakin hangata. Hankaappa keraamista, niin aina vaan paranee tartuntapintaa paskalle. Argh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Lattialiesi
Jos saisin valita, niin kyllä. Ei ole noista lättänöistä eikä varsinkaan niiden äänentoistosta mihinkään. Vanha Finlux, jossa oli erillinen subbari, oli toista maata. Kuva ja etenkin ääni parempi kuin monessa nyky purkissa.
Toki se Finlux oli aikanaan ihan töllön hintainenkin, kai sillä rahalla saa nykyään hyvän kuvan, mutta ei hyvää ääntä. Sitä varten pitää sitten olla sterkat. Ei se Finlux mikää loistava ääneltään ollut, paitsi telkkariksi kyllä.
Kyllähän tästä ja monesta muustakin ketjusta täällä selviää, että iso osa kehittämisestä on tehty nimenomaan kehittämisen takia, ei lopputuotteen paremman käytettävyyden tai laadun takia.
Toki se Finlux oli aikanaan ihan töllön hintainenkin, kai sillä rahalla saa nykyään hyvän kuvan, mutta ei hyvää ääntä. Sitä varten pitää sitten olla sterkat. Ei se Finlux mikää loistava ääneltään ollut, paitsi telkkariksi kyllä.
Kyllähän tästä ja monesta muustakin ketjusta täällä selviää, että iso osa kehittämisestä on tehty nimenomaan kehittämisen takia, ei lopputuotteen paremman käytettävyyden tai laadun takia.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Lattialiesi
Induktioliesiähän saa irrallisia kuten https://m.motonet.fi/fi/tuote/384418/Ke ... ktio-2000W
Onkohan noista tai kalliimmista sisaristaan mihinkään, jos verrokkina on 15v vanha Boschin keraaminen liesi? Olen kova poika paistamaan pihvejä. Valurautapannulla on päästy varsin hyvään lopputulokseen, mutta ei haittaisi jos jerkkua ja nopeutta olisi enemmän.
Edit. Ei kyllä haittaisi, vaikka Rellussakin olisi enemmän edellä mainittuja
Onkohan noista tai kalliimmista sisaristaan mihinkään, jos verrokkina on 15v vanha Boschin keraaminen liesi? Olen kova poika paistamaan pihvejä. Valurautapannulla on päästy varsin hyvään lopputulokseen, mutta ei haittaisi jos jerkkua ja nopeutta olisi enemmän.
Edit. Ei kyllä haittaisi, vaikka Rellussakin olisi enemmän edellä mainittuja
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Lattialiesi
Sanoisin että mikä tahansa induktio voittaa minkä tahansa keraamisen. Viimeistään kun koittaa jälkien siivous
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Lattialiesi
kyllä on aika kullannut muistot todella hyvin, jos kuvanlaadun osalta kaipailee kuvaputkitöllöä olohuoneen nurkkaan9000 automaatilla kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2019 19:14Jos saisin valita, niin kyllä. Ei ole noista lättänöistä eikä varsinkaan niiden äänentoistosta mihinkään. Vanha Finlux, jossa oli erillinen subbari, oli toista maata. Kuva ja etenkin ääni parempi kuin monessa nyky purkissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Lattialiesi
Kyllähän induktion tärkeimpiä hyviä puolia ovat nopeuden ja säädettävyyden lisäksi helpompi puhdistus kun taso ei kuumene niin paljon ja turvallisuus, kun pieniä lapsia kotona kuitenkin on.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Lattialiesi
Jumalauta Pitääsköhän ostaa testiin. Meillon 40-vuotias ruskea Strömbergin lattialiesi joka ei taida käyttämällä hajota mutta ei valurautalevy hyvä ole. Keraaminen edellisessä kämpässä oli aivan täydellistä paskaa juuri tuosta päälle-pois-naksumisesta ja ääliömäisistä kosketusnappuloista johtuen. Välillä epäilytti oliko liettä kytketty voimavirtaan lainkaan.2.polvi kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2019 19:26Induktioliesiähän saa irrallisia kuten https://m.motonet.fi/fi/tuote/384418/Ke ... ktio-2000W
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Lattialiesi
Kyllä se keraaminen tasokin puhdistuu hankaamalla - kunhan käyttää oikeaa ainetta... Universal stone yleispuhdistusaine, eli siis se hankaussavisaippua, on loistava keraamisen tason puhdistusaine.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Lattialiesi
Jos toi on sellane alumiinine niin ei niitä paranis muutenkaa käyttää...
Heh. Täytyy koittaa muistaa duuduun kirjoitus kun emäntä rupee taas uutta ehottelee..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992