Kattorempasta harmia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
9000 automaatilla
"Hölösuu"

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onko toimenpideluvassa määritelty loppukatselmus? Tuskin on pidetty?

Jos ei, niin firmalle tiedoksi, että toimenpideluvassa määritelty ajan takaraja lähestyy ja loppukatselmusta ei voi pyytää, ennen kuin se on maalattu. Mahdollisen jatkoajan kustannukset suoraan firmalle vaateiksi, koska heidän källi estää maalaamisen.

Teoreettisen tarkastelun valossa se on se rakennusvalvonnan rekisteriin kirjattu työnjohtaja, joka sen katselmuksen tilaa...
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C4 Picasso -07, "Popi". RE85 by eFlexFuel

vitikka
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Ei ole loppukatselmusta pidetty. Selvitin raksatarkastajalta maanantaina asiaa ja saan haettua jatkoa sähköpostilla. Se valvojaksi nimettykään ei ole enää firmassa töissä jne.

Tänään sain lopulta soiton kattofirmasta kun eilen jo sinne uudelleen soitin. Nykyinen työnjohtaja oli sitä mieltä että heidän pellissä ei ole muovisuojaa. Ilmeisesti normaalisti tekevät plankosta rivirainasta, mutta nyt jostain syystä ovat käyttäneet valmiiksi profiloitua peltiä jossa se muovi oli. Laitoin kuvat nähtäväksi. Soittelin myös peltivalmistajalle ja heidän näkemys oli ettei se muovi haittaa siellä sauman viimeisellä pinnalla, kunhan saa maalattavilta osilta muovit poistettua.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t

VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

No onpa ikävä tilanne ja aika oudolta kuulosti noi selitykset... Mitä lie pelti mitä on käytetty.

Ovat tehneet sutta ja sekundaa. Mutta kun ovat itse tötöilleet, niin ei haittaa mitään ja takuu pysyy voimassa... Mutta auta armias jos olisit itse asentanu pellit tolla tavalla, takuu raukeaisi välittömästi ja sinua syytettäisi ties mistä lainrikkomuksista :(

Tsemiä taisteluun, toivottavasti lopputulema on sinun kannalta myönteinen.
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

KN/Lieto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Oliko muuten paljon halvempi laittaa pinnoittamaton pelti ja maalata se, vai onko huonot kokemukset 80-luvun muovipinnoitetusta pellistä pelotteena? Nykyiset valmiiksi värjätyt pellit taitaa kestää aikaa ja auringonpaahdetta, kai?

ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

KN/Lieto kirjoitti:
To Touko 14, 2020 17:14
Oliko muuten paljon halvempi laittaa pinnoittamaton pelti ja maalata se, vai onko huonot kokemukset 80-luvun muovipinnoitetusta pellistä pelotteena? Nykyiset valmiiksi värjätyt pellit taitaa kestää aikaa ja auringonpaahdetta, kai?
Meille peltisepät naputtelivat konesaumakaton pural-pinnoitteisesta Ruukin pellistä, taisi olla ainevahvuus 0,5mm. Ei mitään moitittavaa, ja katto on edelleen tietysti täysin uudenveroinen, mutta se tehtiinkin vasta 2011. Se Pural-pinnoite kestää ja pysyy kuin tauti, todella vähän tuli maalilla korjattavaa pinnoitteeseen vaikka aika hankalia läpivientejä naputtelivat jne. Ja pystyyhän tuon puralin maalaamaan jos joskus vaikkapa 50 vuoden päästä olisi tarvetta. Ja onhan sen Puralin alla sinkkikerros, tosin tietty ohuempi kuin sinkkipintaisessa pellissä, mutta kuluu kait sekin niiden 2-5 vuoden aikana joka kestää sen hapettuminen maalauskuntoon.
Naapuri teetti samoihin aikoihin, samoilla peltisepillä konesaumakaton sinkkipintaisesta pellistä, sen materiaali taisi olla 0,6mm, ja se maalattiin joskus 5 vuotta sitten. Aika näyttää kumpi on parempi ratkaisu, itse uskon kyllä tehdasmaalatun / pinnoitetun olevan aika kestävä, ja käyttämämme peltisepät olivat tehneet omiin taloihinsa konesaumakatot noista pural-pelleistä, niin siksikin päädyin siihen.
80-luvun muovipinnoitteella ei ole oikein mitään yhteistä noiden puraleiden ym. kanssa.

Ai niin hintaa tiedustelit, tuskin niissä oli materiaalissa paljoakaan hintaeroa, arvelisin että kalliimmaksi tulee sinkitystä pellistä tehty katto jonka joutuu maalaamaan kalliilla maaleilla + maalaustyö päälle jossei itse meinaa maalata.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

vitikka
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja vitikka »

En kysellyt hintaeroja maalatun ja maalaamattoman välillä. Lähinnä ajattelin että mukava itse maalailla kun aika on sopiva eikä ainakaan mitään yhteensopivuusongelmia tule maalien suhteen. Hieman nyt tietysti harmittaa, että meni näin miten meni. Vaikka ne muovit firma saisi poistettua, niin taas pitää muutama vuosi odottaa että hapettuu ne muovin alla olleet kohdat. Maalit kuitenkin autotallissa ostettuna ja sävytettynä. Jokunen satanen niissäkin kiinni.

Kiitos vke tsempeistä. Itse toistaiseksi olen vielä ihan toiveikas, että tää hoituu kuntoon.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t

Vastaa Viestiin