Kattorempasta harmia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kattorempasta harmia
Onko toimenpideluvassa määritelty loppukatselmus? Tuskin on pidetty?
Jos ei, niin firmalle tiedoksi, että toimenpideluvassa määritelty ajan takaraja lähestyy ja loppukatselmusta ei voi pyytää, ennen kuin se on maalattu. Mahdollisen jatkoajan kustannukset suoraan firmalle vaateiksi, koska heidän källi estää maalaamisen.
Teoreettisen tarkastelun valossa se on se rakennusvalvonnan rekisteriin kirjattu työnjohtaja, joka sen katselmuksen tilaa...
Jos ei, niin firmalle tiedoksi, että toimenpideluvassa määritelty ajan takaraja lähestyy ja loppukatselmusta ei voi pyytää, ennen kuin se on maalattu. Mahdollisen jatkoajan kustannukset suoraan firmalle vaateiksi, koska heidän källi estää maalaamisen.
Teoreettisen tarkastelun valossa se on se rakennusvalvonnan rekisteriin kirjattu työnjohtaja, joka sen katselmuksen tilaa...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kattorempasta harmia
Ei ole loppukatselmusta pidetty. Selvitin raksatarkastajalta maanantaina asiaa ja saan haettua jatkoa sähköpostilla. Se valvojaksi nimettykään ei ole enää firmassa töissä jne.
Tänään sain lopulta soiton kattofirmasta kun eilen jo sinne uudelleen soitin. Nykyinen työnjohtaja oli sitä mieltä että heidän pellissä ei ole muovisuojaa. Ilmeisesti normaalisti tekevät plankosta rivirainasta, mutta nyt jostain syystä ovat käyttäneet valmiiksi profiloitua peltiä jossa se muovi oli. Laitoin kuvat nähtäväksi. Soittelin myös peltivalmistajalle ja heidän näkemys oli ettei se muovi haittaa siellä sauman viimeisellä pinnalla, kunhan saa maalattavilta osilta muovit poistettua.
Tänään sain lopulta soiton kattofirmasta kun eilen jo sinne uudelleen soitin. Nykyinen työnjohtaja oli sitä mieltä että heidän pellissä ei ole muovisuojaa. Ilmeisesti normaalisti tekevät plankosta rivirainasta, mutta nyt jostain syystä ovat käyttäneet valmiiksi profiloitua peltiä jossa se muovi oli. Laitoin kuvat nähtäväksi. Soittelin myös peltivalmistajalle ja heidän näkemys oli ettei se muovi haittaa siellä sauman viimeisellä pinnalla, kunhan saa maalattavilta osilta muovit poistettua.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
No onpa ikävä tilanne ja aika oudolta kuulosti noi selitykset... Mitä lie pelti mitä on käytetty.
Ovat tehneet sutta ja sekundaa. Mutta kun ovat itse tötöilleet, niin ei haittaa mitään ja takuu pysyy voimassa... Mutta auta armias jos olisit itse asentanu pellit tolla tavalla, takuu raukeaisi välittömästi ja sinua syytettäisi ties mistä lainrikkomuksista
Tsemiä taisteluun, toivottavasti lopputulema on sinun kannalta myönteinen.
Ovat tehneet sutta ja sekundaa. Mutta kun ovat itse tötöilleet, niin ei haittaa mitään ja takuu pysyy voimassa... Mutta auta armias jos olisit itse asentanu pellit tolla tavalla, takuu raukeaisi välittömästi ja sinua syytettäisi ties mistä lainrikkomuksista
Tsemiä taisteluun, toivottavasti lopputulema on sinun kannalta myönteinen.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kattorempasta harmia
Oliko muuten paljon halvempi laittaa pinnoittamaton pelti ja maalata se, vai onko huonot kokemukset 80-luvun muovipinnoitetusta pellistä pelotteena? Nykyiset valmiiksi värjätyt pellit taitaa kestää aikaa ja auringonpaahdetta, kai?
Re: Kattorempasta harmia
Meille peltisepät naputtelivat konesaumakaton pural-pinnoitteisesta Ruukin pellistä, taisi olla ainevahvuus 0,5mm. Ei mitään moitittavaa, ja katto on edelleen tietysti täysin uudenveroinen, mutta se tehtiinkin vasta 2011. Se Pural-pinnoite kestää ja pysyy kuin tauti, todella vähän tuli maalilla korjattavaa pinnoitteeseen vaikka aika hankalia läpivientejä naputtelivat jne. Ja pystyyhän tuon puralin maalaamaan jos joskus vaikkapa 50 vuoden päästä olisi tarvetta. Ja onhan sen Puralin alla sinkkikerros, tosin tietty ohuempi kuin sinkkipintaisessa pellissä, mutta kuluu kait sekin niiden 2-5 vuoden aikana joka kestää sen hapettuminen maalauskuntoon.
Naapuri teetti samoihin aikoihin, samoilla peltisepillä konesaumakaton sinkkipintaisesta pellistä, sen materiaali taisi olla 0,6mm, ja se maalattiin joskus 5 vuotta sitten. Aika näyttää kumpi on parempi ratkaisu, itse uskon kyllä tehdasmaalatun / pinnoitetun olevan aika kestävä, ja käyttämämme peltisepät olivat tehneet omiin taloihinsa konesaumakatot noista pural-pelleistä, niin siksikin päädyin siihen.
80-luvun muovipinnoitteella ei ole oikein mitään yhteistä noiden puraleiden ym. kanssa.
Ai niin hintaa tiedustelit, tuskin niissä oli materiaalissa paljoakaan hintaeroa, arvelisin että kalliimmaksi tulee sinkitystä pellistä tehty katto jonka joutuu maalaamaan kalliilla maaleilla + maalaustyö päälle jossei itse meinaa maalata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kattorempasta harmia
En kysellyt hintaeroja maalatun ja maalaamattoman välillä. Lähinnä ajattelin että mukava itse maalailla kun aika on sopiva eikä ainakaan mitään yhteensopivuusongelmia tule maalien suhteen. Hieman nyt tietysti harmittaa, että meni näin miten meni. Vaikka ne muovit firma saisi poistettua, niin taas pitää muutama vuosi odottaa että hapettuu ne muovin alla olleet kohdat. Maalit kuitenkin autotallissa ostettuna ja sävytettynä. Jokunen satanen niissäkin kiinni.
Kiitos vke tsempeistä. Itse toistaiseksi olen vielä ihan toiveikas, että tää hoituu kuntoon.
Kiitos vke tsempeistä. Itse toistaiseksi olen vielä ihan toiveikas, että tää hoituu kuntoon.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
Aihetta sivuten, onko täällä kokemuksia kattoremontteja tekevistä firmoista? Hintataso ja laatu kiinnostaa. Vesivekiltä saatu tarjous n.24ke 230m2 peltikaton uusimisesta kuulosti äkkiseltään aika suolaiselta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kattorempasta harmia
Tänne (vuokrakämppä) teki edellämainittu ryskäporukka katon ja sen voin sanoa, että omalta työmaalta olisi saanut lähdön siinä vaiheessa kun näin, että vanhaa kattoa aletaan purkamaan koura-autolla niin, että ruoteet lentelee. Sama sählinki tuntui jatkuvan, paljoa ei purun aiheuttamia vaurioita tai vanhoja vuotoja alettu selvitteleen kun oli jo paskat piilossa. Ikkunan onnistuivat vielä paskomaan ja tämän toki hoitivat kuntoon, mutta kommentit oli luokkaa, että näitä nyt menee kun hommia tehdään, eli hintaan voi vaikuttaa jos ikkunoita joutuu rutiininomaisesti katteeseen laskemaan...
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Re: Kattorempasta harmia
Naapurissa suunnilleen samankokoinen peltikatto uusittiin vuosi sitten. Vesivekin tarjous juurikin tuota luokkaa. Toteutunut remontti vähän alle puolet tuosta. En muista tekijää valitettavasti. Kannattaa kilpailuttaa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kattorempasta harmia
nuo vekkifirmat on erikoistunut asiakkaiden rahojen käärintään, olen tämän tainnut mainita enennkin. Takana on aika kattava hyväveliverkosto jossa samanhenkiset tehtailee näitä kaikenmaailman remontteja.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kattorempasta harmia
Ja sama juttu kolleegalla. Vesivek 27 tuhatta, valittu urakoitsija 14 tuhatta. Ja nimeä en muista, mutta ainakin Pohjanmaalla mainostaa lehdessä ”ei päivässä, vaan kunnolla”.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kattorempasta harmia
Parille muullekin firmalle on nyt lähetetty tarjouspyyntö. Kymppikaton ukko tulee huomenna käymään, Ruukilta tuli alustava arvio katemateriaalien hinnasta: 4150€.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kattorempasta harmia
Todellakin kannattaa kilpailuttaa, ja nuo kahden päivän firmat kannattaa heti kättelyssä unohtaa. Jos homma tehdään kunnolla, niin sitä ei todellakaan tehdä kahdessa päivässä. Meillä meni n.2 viikkoa. Ja olivat melkein puolet halvempia kuin vesivek, ja materiaali on rautaruukin tavaraa.
Myyjä kyllä kysyi...haluatteko halvan,nopeasti, vai hyvän.
No valitsimme hyvän.
Urakoitsija oli paikallinen yrittäjä.
Myyjä kyllä kysyi...haluatteko halvan,nopeasti, vai hyvän.
No valitsimme hyvän.
Urakoitsija oli paikallinen yrittäjä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kattorempasta harmia
Minun kattoremonttimies sanoi että tehdään hyvin tai ei ollenkaan, mutta edullisesti tai kalliisti se voidaan tehdä materiaalivalintojen ja oman työpanoksen mukaan. Nopea tuo projekti ei ollut. Tai itseasiassa on vieläkin himpun kesken, mutta pellit on katolla. Listoja ja tikkaita vielä on asentamatta. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kattorempasta harmia
Tänään kävi Kymppi-Katon ukkeli tekemässä tarjousta. Oli n.7ke halvempi kuin Vesivek.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977