Kattorempasta harmia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onko toimenpideluvassa määritelty loppukatselmus? Tuskin on pidetty?

Jos ei, niin firmalle tiedoksi, että toimenpideluvassa määritelty ajan takaraja lähestyy ja loppukatselmusta ei voi pyytää, ennen kuin se on maalattu. Mahdollisen jatkoajan kustannukset suoraan firmalle vaateiksi, koska heidän källi estää maalaamisen.

Teoreettisen tarkastelun valossa se on se rakennusvalvonnan rekisteriin kirjattu työnjohtaja, joka sen katselmuksen tilaa...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Ei ole loppukatselmusta pidetty. Selvitin raksatarkastajalta maanantaina asiaa ja saan haettua jatkoa sähköpostilla. Se valvojaksi nimettykään ei ole enää firmassa töissä jne.

Tänään sain lopulta soiton kattofirmasta kun eilen jo sinne uudelleen soitin. Nykyinen työnjohtaja oli sitä mieltä että heidän pellissä ei ole muovisuojaa. Ilmeisesti normaalisti tekevät plankosta rivirainasta, mutta nyt jostain syystä ovat käyttäneet valmiiksi profiloitua peltiä jossa se muovi oli. Laitoin kuvat nähtäväksi. Soittelin myös peltivalmistajalle ja heidän näkemys oli ettei se muovi haittaa siellä sauman viimeisellä pinnalla, kunhan saa maalattavilta osilta muovit poistettua.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5340
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja VKe »

No onpa ikävä tilanne ja aika oudolta kuulosti noi selitykset... Mitä lie pelti mitä on käytetty.

Ovat tehneet sutta ja sekundaa. Mutta kun ovat itse tötöilleet, niin ei haittaa mitään ja takuu pysyy voimassa... Mutta auta armias jos olisit itse asentanu pellit tolla tavalla, takuu raukeaisi välittömästi ja sinua syytettäisi ties mistä lainrikkomuksista :(

Tsemiä taisteluun, toivottavasti lopputulema on sinun kannalta myönteinen.
Sininen Saab 9-3, '99
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Oliko muuten paljon halvempi laittaa pinnoittamaton pelti ja maalata se, vai onko huonot kokemukset 80-luvun muovipinnoitetusta pellistä pelotteena? Nykyiset valmiiksi värjätyt pellit taitaa kestää aikaa ja auringonpaahdetta, kai?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

KN/Lieto kirjoitti:
To Touko 14, 2020 17:14
Oliko muuten paljon halvempi laittaa pinnoittamaton pelti ja maalata se, vai onko huonot kokemukset 80-luvun muovipinnoitetusta pellistä pelotteena? Nykyiset valmiiksi värjätyt pellit taitaa kestää aikaa ja auringonpaahdetta, kai?
Meille peltisepät naputtelivat konesaumakaton pural-pinnoitteisesta Ruukin pellistä, taisi olla ainevahvuus 0,5mm. Ei mitään moitittavaa, ja katto on edelleen tietysti täysin uudenveroinen, mutta se tehtiinkin vasta 2011. Se Pural-pinnoite kestää ja pysyy kuin tauti, todella vähän tuli maalilla korjattavaa pinnoitteeseen vaikka aika hankalia läpivientejä naputtelivat jne. Ja pystyyhän tuon puralin maalaamaan jos joskus vaikkapa 50 vuoden päästä olisi tarvetta. Ja onhan sen Puralin alla sinkkikerros, tosin tietty ohuempi kuin sinkkipintaisessa pellissä, mutta kuluu kait sekin niiden 2-5 vuoden aikana joka kestää sen hapettuminen maalauskuntoon.
Naapuri teetti samoihin aikoihin, samoilla peltisepillä konesaumakaton sinkkipintaisesta pellistä, sen materiaali taisi olla 0,6mm, ja se maalattiin joskus 5 vuotta sitten. Aika näyttää kumpi on parempi ratkaisu, itse uskon kyllä tehdasmaalatun / pinnoitetun olevan aika kestävä, ja käyttämämme peltisepät olivat tehneet omiin taloihinsa konesaumakatot noista pural-pelleistä, niin siksikin päädyin siihen.
80-luvun muovipinnoitteella ei ole oikein mitään yhteistä noiden puraleiden ym. kanssa.

Ai niin hintaa tiedustelit, tuskin niissä oli materiaalissa paljoakaan hintaeroa, arvelisin että kalliimmaksi tulee sinkitystä pellistä tehty katto jonka joutuu maalaamaan kalliilla maaleilla + maalaustyö päälle jossei itse meinaa maalata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja vitikka »

En kysellyt hintaeroja maalatun ja maalaamattoman välillä. Lähinnä ajattelin että mukava itse maalailla kun aika on sopiva eikä ainakaan mitään yhteensopivuusongelmia tule maalien suhteen. Hieman nyt tietysti harmittaa, että meni näin miten meni. Vaikka ne muovit firma saisi poistettua, niin taas pitää muutama vuosi odottaa että hapettuu ne muovin alla olleet kohdat. Maalit kuitenkin autotallissa ostettuna ja sävytettynä. Jokunen satanen niissäkin kiinni.

Kiitos vke tsempeistä. Itse toistaiseksi olen vielä ihan toiveikas, että tää hoituu kuntoon.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Aihetta sivuten, onko täällä kokemuksia kattoremontteja tekevistä firmoista? Hintataso ja laatu kiinnostaa. Vesivekiltä saatu tarjous n.24ke 230m2 peltikaton uusimisesta kuulosti äkkiseltään aika suolaiselta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Uteip
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja Uteip »

t.t.j kirjoitti:
Ke Heinä 22, 2020 14:15
Aihetta sivuten, onko täällä kokemuksia kattoremontteja tekevistä firmoista? Hintataso ja laatu kiinnostaa. Vesivekiltä saatu tarjous n.24ke 230m2 peltikaton uusimisesta kuulosti äkkiseltään aika suolaiselta.
Tänne (vuokrakämppä) teki edellämainittu ryskäporukka katon ja sen voin sanoa, että omalta työmaalta olisi saanut lähdön siinä vaiheessa kun näin, että vanhaa kattoa aletaan purkamaan koura-autolla niin, että ruoteet lentelee. Sama sählinki tuntui jatkuvan, paljoa ei purun aiheuttamia vaurioita tai vanhoja vuotoja alettu selvitteleen kun oli jo paskat piilossa. Ikkunan onnistuivat vielä paskomaan ja tämän toki hoitivat kuntoon, mutta kommentit oli luokkaa, että näitä nyt menee kun hommia tehdään, eli hintaan voi vaikuttaa jos ikkunoita joutuu rutiininomaisesti katteeseen laskemaan...
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2124
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja anv »

t.t.j kirjoitti:
Ke Heinä 22, 2020 14:15
Aihetta sivuten, onko täällä kokemuksia kattoremontteja tekevistä firmoista? Hintataso ja laatu kiinnostaa. Vesivekiltä saatu tarjous n.24ke 230m2 peltikaton uusimisesta kuulosti äkkiseltään aika suolaiselta.
Naapurissa suunnilleen samankokoinen peltikatto uusittiin vuosi sitten. Vesivekin tarjous juurikin tuota luokkaa. Toteutunut remontti vähän alle puolet tuosta. En muista tekijää valitettavasti. Kannattaa kilpailuttaa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 590
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

nuo vekkifirmat on erikoistunut asiakkaiden rahojen käärintään, olen tämän tainnut mainita enennkin. Takana on aika kattava hyväveliverkosto jossa samanhenkiset tehtailee näitä kaikenmaailman remontteja.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

anv kirjoitti:
Ke Heinä 22, 2020 21:12
t.t.j kirjoitti:
Ke Heinä 22, 2020 14:15
Aihetta sivuten, onko täällä kokemuksia kattoremontteja tekevistä firmoista? Hintataso ja laatu kiinnostaa. Vesivekiltä saatu tarjous n.24ke 230m2 peltikaton uusimisesta kuulosti äkkiseltään aika suolaiselta.
Naapurissa suunnilleen samankokoinen peltikatto uusittiin vuosi sitten. Vesivekin tarjous juurikin tuota luokkaa. Toteutunut remontti vähän alle puolet tuosta. En muista tekijää valitettavasti. Kannattaa kilpailuttaa.
Ja sama juttu kolleegalla. Vesivek 27 tuhatta, valittu urakoitsija 14 tuhatta. Ja nimeä en muista, mutta ainakin Pohjanmaalla mainostaa lehdessä ”ei päivässä, vaan kunnolla”. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Parille muullekin firmalle on nyt lähetetty tarjouspyyntö. Kymppikaton ukko tulee huomenna käymään, Ruukilta tuli alustava arvio katemateriaalien hinnasta: 4150€.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7532
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Todellakin kannattaa kilpailuttaa, ja nuo kahden päivän firmat kannattaa heti kättelyssä unohtaa. Jos homma tehdään kunnolla, niin sitä ei todellakaan tehdä kahdessa päivässä. Meillä meni n.2 viikkoa. Ja olivat melkein puolet halvempia kuin vesivek, ja materiaali on rautaruukin tavaraa.
Myyjä kyllä kysyi...haluatteko halvan,nopeasti, vai hyvän.
No valitsimme hyvän.
Urakoitsija oli paikallinen yrittäjä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

9000CD23T kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 17:01
Myyjä kyllä kysyi...haluatteko halvan,nopeasti, vai hyvän.
No valitsimme hyvän.
Urakoitsija oli paikallinen yrittäjä.
Minun kattoremonttimies sanoi että tehdään hyvin tai ei ollenkaan, mutta edullisesti tai kalliisti se voidaan tehdä materiaalivalintojen ja oman työpanoksen mukaan. Nopea tuo projekti ei ollut. Tai itseasiassa on vieläkin himpun kesken, mutta pellit on katolla. Listoja ja tikkaita vielä on asentamatta. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Kattorempasta harmia

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Tänään kävi Kymppi-Katon ukkeli tekemässä tarjousta. Oli n.7ke halvempi kuin Vesivek.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vastaa Viestiin