Kattorempasta harmia
Kattorempasta harmia
Pari vuotta sitten asennettu konesaumakatto. Nyt meinasin aloittaa maalaamisen ja huomasin että saumat onkin täynnä muoviretaletta. Maanantaina lähtee soitto firmaan. Unohtaneet repiä suojamuovin reunasta pois ilmeisesti ennen saumaamista. Nyt niitä ei sitten saa mitenkään samoista pois. Mitähän tossa pitäisi nyt vaatia. Muovien repiminen on iso homma kun on niin tiukkaan jämähtänyt ja lähtee pienissä paloissa. Lisäksi kaikkea muovia ei saa repimällä pois, esim. Saumojen sisällä on nyt tuota muovia ja se kun hapertuu sinne niin alkaako vuotaa mahdollisesti. Ja harjalle menevien rivien taitoksien alla on muovia eli sinne ei maalia saa levitettyä jne. Aika soppa tästä tulee joka tapauksessa. Onneksi on 5v asennustakuu.
Tossa muutama kuva.
https://imgur.com/a/hRUcF26
Tossa muutama kuva.
https://imgur.com/a/hRUcF26
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
No jos kerran viiden vuoden takuu on asennuksen suhteen, niin firman kuuluu virheensä korjata. Eri asia suostuuko siihen, mutta eiköhän joku virkamies niihinkin saa vauhtia, kenellä tällaiset mahdolliset kuluttaja riita asiat kuuluukaan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kattorempasta harmia
Eiköhän tuota pari vuotta vatuloida ja käräjöidä.
Kumpikaan ei voita.
Kumpikaan ei voita.
9-5 Aero - 00
Re: Kattorempasta harmia
enpä vielä ole törmännyt suojmuoviin kun konesaumakattoja on tehty, peltihän on peltiä ja saumoihin joissakin tapauksessa laitetaan pensselivetoista kirkasta tiivisteainetta, riippuen katon kaltevuuskulmasta
mistähän firmata se pelti olikaan peräisin
ja puhutaanko nyt iihan oikeesta konesaumakatosta vai jostakin potkusauma katosta?
mistähän firmata se pelti olikaan peräisin
ja puhutaanko nyt iihan oikeesta konesaumakatosta vai jostakin potkusauma katosta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kattorempasta harmia
Ota kosani ja polta/sulata ne muovit pois tai paremmin yritys joka ne asentanut tekee sen.
Re: Kattorempasta harmia
Tollanen suojamuovi niissä on ollut joka olisi pitänyt poistaa https://imgur.com/a/ZRWu8Kw.
En oo varma minkä firman peltiä, muistaakseni ruukin. Eikä ole potkusaumaa. Oikeasta konesaumasta en tiedä, mutta tämä on sellaista konesaumaa jota kaikki konesaumakatto on. Polttaminen kuulostaa aika radikaalilta, mutta toki en ole alan ihmisiä joten en osaa arvioida onko paras tapa. Mutta joka tapauksessa huomenna soittelen firman edustajalle asian selvittämiseksi.
En oo varma minkä firman peltiä, muistaakseni ruukin. Eikä ole potkusaumaa. Oikeasta konesaumasta en tiedä, mutta tämä on sellaista konesaumaa jota kaikki konesaumakatto on. Polttaminen kuulostaa aika radikaalilta, mutta toki en ole alan ihmisiä joten en osaa arvioida onko paras tapa. Mutta joka tapauksessa huomenna soittelen firman edustajalle asian selvittämiseksi.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
Millä konstilla tuolta välistä mitään poistaa vahingoittamatta itse peltiä? Ja kuinkahan monta kattoa on nyt samassa tilanteessa?
Re: Kattorempasta harmia
Joo välistä ei pysty poistamaan muovia kuin avaamalla kaikki saumat. Omalle paikkakunnalle ei ole yhtään konesaumaa ko. firma tehnyt oman lisäksi. Ponttisaumaa ja aaltokatteita ovat laittaneet useita. Mutta nää kaverit tuli jostain kauempaa kun olivat peltiseppiä jotka tekee vaan konesaumakattoja. Ainut mitä itse keksin syyksi muovien unohtamiselle on se, että kaverit eivät ole ennen tehneet pellistä jossa on tuo reuna suojattu kuljetuksen ajaksi. Ja sitten ovat tajunneet virheen kun on ollut jo myöhäistä. Eikä ole ollut munaa myöntää että persiilleen meni.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kattorempasta harmia
Olisin aika varovainen tulen kanssa. Aluskate saattaa tykätä kyttyrää ja pahimmassa tapauksessa jälki voi olla aika karua.
Firman nimi esiin, niin osaa muut varoa.
Firman nimi esiin, niin osaa muut varoa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kattorempasta harmia
ahaa nyt ymmärrän. eli pojat eivät itse sitä koneella oksentaneetkaan vaan tuli muualta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kattorempasta harmia
Tämä on kyllä erikoinen tapaus, vaikea käsittää miksi tuo muovi olisi jätetty paikalleen, olisihan se nyt siellä kupruillut ja ollut haittana kun tuplasaumaa olisivat väkertäneet, eli siis tuollaista: https://rakennushaapa-aho.fi/sites/defa ... /sauma.jpg
Meillä laittoivat konesaumajampat jotain butyylikittiä vielä saumoihin koska pulpettikattomme kaltevuus on aika pieni (tosin sanoivat että se on hätävarjelun liioittelua), jos se muovi on tosiaan jätetty saumoihin niin ei sinne ole ainakaan mitään aineita laitettu, ei edes sitä perinteistä öljyäkään? Olisiko voinut jäädä vaan jotain muovinjämiä johonkin tuohon uloimman taitoksen sisään tms?
Rekkulaa tuosta ilman muuta täytyy tehdä.
Olisi ollut hyvä joko itse valvoa, ta edes hiukan seurata kattoremppaa, tai ottaa ulkopuolinen valvoja, sori jälkiviisastelu.
Meillä laittoivat konesaumajampat jotain butyylikittiä vielä saumoihin koska pulpettikattomme kaltevuus on aika pieni (tosin sanoivat että se on hätävarjelun liioittelua), jos se muovi on tosiaan jätetty saumoihin niin ei sinne ole ainakaan mitään aineita laitettu, ei edes sitä perinteistä öljyäkään? Olisiko voinut jäädä vaan jotain muovinjämiä johonkin tuohon uloimman taitoksen sisään tms?
Rekkulaa tuosta ilman muuta täytyy tehdä.
Olisi ollut hyvä joko itse valvoa, ta edes hiukan seurata kattoremppaa, tai ottaa ulkopuolinen valvoja, sori jälkiviisastelu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kattorempasta harmia
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Firma tulee ja korjaa, vaikka sitten joutuisi uudet pellit laittamaan. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kattorempasta harmia
Butyylikittiä siellä saumassa pitäisi olla ainakin sopimuksen mukaan. Ja joo, itse en valvonut enkä hankkinut ulkopuolista valvojaa. Virhe. Tai siis toimenpidelupa piti hakea rakennusvalvonnasta kun oli kattomateriaalin muutos kyseessä varttikatteesta peltiin ja valvojaksi luvassa hyväksytettiin firman oma työmaajohtaja.
Tosiaan sitä muovia on vaan siinä viimeisessä taitteessa, kuten tuosta em. kuvasta taitos näkyy. Kittiä sitten sisemmissä taitteissa. Firmaan otin yhteyttä ja lupasivat soittaa takaisin, ei ole kuulunut. Soitin myös peltivalmistajalle ja jätin sinne soittopyynnön kun ei vastannut kuin vaihde, mutta sieltäkään ei ole vielä mitään kuulunut. Ajattelin valmistajalta saada ainakin kannanoton vaikuttaako materiaalitakuuseen jos on muovia välissä ym. Sekin kiinnostaa mitä muovia tuo on, jos sillä nyt toisaalta mitään merkitystä on mihinkään.
Mutta luultavasti se muovi ei siellä taitoksessa maata kaada kun on vain uloimmassa taitteessa. Toki muu muovi pitäisi nyt saada pois että pääsisi maalaamaan. Mutta esim. tuosta pokkauksen alapinnasta ja harjalle kääntyvien pokkausten alta voi olla hankala muovia irrottaa. Tai mahdotonta ilman saumojen avaamista jne. Yritin saada jonkinlaista kannanottoa rakennussuunnittelijalta, mutta hänellä ei ollut kompetenssia asiaan.
Jos ei huomenna firmasta kuulu mitään, niin sitten pitää soitella uudelleen. Eri numerosta tietenkin.
Tosiaan sitä muovia on vaan siinä viimeisessä taitteessa, kuten tuosta em. kuvasta taitos näkyy. Kittiä sitten sisemmissä taitteissa. Firmaan otin yhteyttä ja lupasivat soittaa takaisin, ei ole kuulunut. Soitin myös peltivalmistajalle ja jätin sinne soittopyynnön kun ei vastannut kuin vaihde, mutta sieltäkään ei ole vielä mitään kuulunut. Ajattelin valmistajalta saada ainakin kannanoton vaikuttaako materiaalitakuuseen jos on muovia välissä ym. Sekin kiinnostaa mitä muovia tuo on, jos sillä nyt toisaalta mitään merkitystä on mihinkään.
Mutta luultavasti se muovi ei siellä taitoksessa maata kaada kun on vain uloimmassa taitteessa. Toki muu muovi pitäisi nyt saada pois että pääsisi maalaamaan. Mutta esim. tuosta pokkauksen alapinnasta ja harjalle kääntyvien pokkausten alta voi olla hankala muovia irrottaa. Tai mahdotonta ilman saumojen avaamista jne. Yritin saada jonkinlaista kannanottoa rakennussuunnittelijalta, mutta hänellä ei ollut kompetenssia asiaan.
Jos ei huomenna firmasta kuulu mitään, niin sitten pitää soitella uudelleen. Eri numerosta tietenkin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
Nii se vielä, että eniten ihmetyttää miten ammattilaiset voivat jättää katon tuohon tilaan ja antaa takuupaperit katosta. Kun onhan se tiedossa että se tullaan maalaamaan ja muovit paljastuu viimeistään silloin.
Toki firma ilmeisesti käyttää aliurakoitsijoita eli onko sitten ukot ajatelleet että rahat kouraan ja häivytään maisemista. Ilmeisesti virolaisia olivat, mutta ne pari sanaa mitkä sain vaihdettua niin ihan suomea puhuivat. Firmalla kyllä oli avainlippu papereissa, mutta ei se taida mitään taata nykyään.
Toki firma ilmeisesti käyttää aliurakoitsijoita eli onko sitten ukot ajatelleet että rahat kouraan ja häivytään maisemista. Ilmeisesti virolaisia olivat, mutta ne pari sanaa mitkä sain vaihdettua niin ihan suomea puhuivat. Firmalla kyllä oli avainlippu papereissa, mutta ei se taida mitään taata nykyään.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kattorempasta harmia
Kait noilla jonkun näköinen takuu on oltava - tai jos ei niin sitten virhevastuu.
Jos ei firman yhteystiedot onnistu - niin usuta kuluttajasuoja niitä vastaan - jos homma ei korjaannu niin pääsevät rekisteriin... Voi vaan valitettavasti olla pitkä prosessi. Tsemppiä!
Jos ei firman yhteystiedot onnistu - niin usuta kuluttajasuoja niitä vastaan - jos homma ei korjaannu niin pääsevät rekisteriin... Voi vaan valitettavasti olla pitkä prosessi. Tsemppiä!
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86