Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tämä on tunnettu Volvon dieseleiden ongelma:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?P ... ic=52096.0
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mulla on menossa vähän vastaava systeemi. Tuohon mun 9-3 1,9 tid vaihdetiin marraskuussa 2019 koko jakopää vesipumppuineen kiristimet yms. Nyt tuossa noin kuukausi sitten ei lähtenyt käyntiin millään! Tutkin pitkään ja hartaasti luullen sähkövikaa!

Mutta oli kuitenkin jako hypännyt! Ja ainakin ventiilejä mennyt mutkalle yms! Nyt ne on arponut 2 viikkoa mitä tehdä?
Ilmeisesti kiristin oli väärin asennettu ja siitä johtui hyppääminen. Vähän niin kuin jo myönsivät, mutta.....

Saas nähdä miten tääkin soppa selviää !
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Psa:n ew koneissa yllättävänkin yleinen vaiva tuo apulaiteremelin jäännösten kulkeutuminen jakopään kopan alle. Joskus johtunut huonosta apulaitteen rissasta ja remmi on haljennut keskeltä/kulkeutunut väärille urille tai vaan katkennut ja sitten on käynyt huonosti. Itsellekkin oli yhden c5 sitikan koeajolla käydä vanhan remmin vuoksi kehnot. Konehuoneesta alkoi kuulumaan erikoinen läpätys ja remmihän oli osittain katkennut ja siivu siellä kopsahteli konepeltiin. Silloin selvittiin säikähdyksellä ja myyjäliike vaihtoi uuden remmin ja ohjainrissan ja sillä pirssillä tuli +60tkm ajettua.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Autoni matka apulaitehihnan hajoamisesta lunastukseen

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kalle37 kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 21:26
Mulla on menossa vähän vastaava systeemi. Tuohon mun 9-3 1,9 tid vaihdetiin marraskuussa 2019 koko jakopää vesipumppuineen kiristimet yms.
Huh, voin kuvitella miten ikävää tuollaiseen on lähteä hakemaan syypäätä reilun puolen vuoden jälkeen huollosta :x
AZP kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 20:59
Tämä on tunnettu Volvon dieseleiden ongelma:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?P ... ic=52096.0
Jeesus, tuota lukiessa alkaa omat ongelmat näyttämään pieniltä :(
jooseppi78 kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 22:07
Psa:n ew koneissa yllättävänkin yleinen vaiva tuo apulaiteremelin jäännösten kulkeutuminen jakopään kopan alle. Joskus johtunut huonosta apulaitteen rissasta ja remmi on haljennut keskeltä/kulkeutunut väärille urille tai vaan katkennut ja sitten on käynyt huonosti.
Tästä täytyy ottaa opiksi ainakin se, että rikkinäisellä apulaitehihnalla ei kannata moottoria käyttää yhtään. Itsellä meni edellisellä sitikalla ulkomailla apulaitehihna, se tosin kertaheitolla pakkaantui huolettomasti ja tiukasti jonkun rullan/hihnapyörän väliin, olin latausvalon syttymisen jälkeen jatkanut vielä pari km motaria seuraavalle rampille. Onneksi silloin ei mitään ylimääräistä hajonnut, auto täynnä varusteita ja matkustajia ja matkasuunnitelmat kesken. No sit olisi pitänyt vaan lennosta ostaa toinen auto alle :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin