millä saabisti nostaa....
- nalleolut
- "Hanki elämä"
- Viestit: 20435
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
millä saabisti nostaa....
Tuossa haaveissa/harkinnassa joku muu apuväline auton nostoon ku pelkkä tunkki..
keinutunkki =
matalanostin ?
huoltonostin ??
markkinoilla riittää valinnanvaraa ja kirjo on laaja... silloin tällöin saa lukea että tuote pitää palauttaa eli minkä uskaltaa ostaa..
öljynvaihto ja rengashommat pääasiassa ois kohde.
vinkkejä linkkejä... käytetty hyvä ois pop.. saa tarjota..
keinutunkki =
matalanostin ?
huoltonostin ??
markkinoilla riittää valinnanvaraa ja kirjo on laaja... silloin tällöin saa lukea että tuote pitää palauttaa eli minkä uskaltaa ostaa..
öljynvaihto ja rengashommat pääasiassa ois kohde.
vinkkejä linkkejä... käytetty hyvä ois pop.. saa tarjota..
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Re: millä saabisti nostaa....
Vinkkejä kaipailen minäkin. Jos arvon Turun rakennusvalvonta suo päättää rakennusluvasta lähikuukausina (hakemus ollut sisällä vasta vaatimattomat 6kk), niin ensi vuonna pääsis purkamaan vanhaa ja rakentamaan uutta tallia. Sinne ollut ajatuksissa hankkia jonkinlainen nosturi, joka saisi käyttämättömänä haitata mahdollisimman vähän tallin muuta käyttöä. Eli varmaan joku saksinostin, jolle tekis lattiaan valun yhteydessä syvennykset johon se uppoaa ala-asennossa.
Toinen ajatusmalli on ollut hankkia nosturi, joka mahdollistaisi kahden auton säilyttämisen päällekkäin, eli pilarinostin. korkeutta talliin tulee kuitenkin yli 3 metriä, joten voisi pinoaminenkin onnistua.
Toinen ajatusmalli on ollut hankkia nosturi, joka mahdollistaisi kahden auton säilyttämisen päällekkäin, eli pilarinostin. korkeutta talliin tulee kuitenkin yli 3 metriä, joten voisi pinoaminenkin onnistua.
Nyt: Töpselikärsä 2014 Mitsubishi Outlander PHEV
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Re: millä saabisti nostaa....
Minä oon kakspilarista haaveillu, kunhan päästään talliproggiksessa etiäppäin. Tuo lattiaan upotettavakaan ei kuulosta ajatuksena pahalta, mutta sen verran ottasin siinä varmuuden päälle, että tekisin upotuksen isommaksi ja irtolevyillä, vaikka puisilla, peittäisin sen ylimääräisen syvennysalueen. Meinaan muuten käy niin, että 2 vuoden päästä se nostin porsii ja kaikki markkinoilla on 2cm johonkin suuntaan isompia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: millä saabisti nostaa....
entäpä saksinosturi riittävän alas monttuun jonka päälle siis voisi autonajaa ja se olisi laskettavissa sinne monttuun pois tieltä ja lattiatilaa olisi taas vaikka millä mitalla tälläisen näin jossakin inkoon nurkilla aikoinaan
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas
Re: millä saabisti nostaa....
Siis just sellasta ajattelin että kuoppa lattiassa riittävän syvä että nostin ala-asennossa se ei ylety lattiapinnan yläpuolelle. Lankomiehellä on uudessa tallissaan tollaset kolot, nosturia ei ole vielä hankittu.
Vai tarkotitko että koko auton sais sinne monttuun laskettua?
Vai tarkotitko että koko auton sais sinne monttuun laskettua?
Nyt: Töpselikärsä 2014 Mitsubishi Outlander PHEV
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
- nalleolut
- "Hanki elämä"
- Viestit: 20435
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: millä saabisti nostaa....
Mä oon katsellu siirrettäviä matalanostimia juuri tuon takia ettei ole sidottu yhteen kohtaan asennukseen
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Re: millä saabisti nostaa....
Sellanen siirrettävä saksipari se pitäiskin olla. Saa halutessaan pois sieltä kuopasta ja toiseen paikkaan jos haluaa. Kuopan saa umpeen kuitenkin halutessaan, väliaikaisesti tai pysyvästi.
Nyt: Töpselikärsä 2014 Mitsubishi Outlander PHEV
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: millä saabisti nostaa....
Vajaan vuoden ollut saxinostin (Jl-tuonti), helmasta nostava. Pyöriä kun ei aina tarvi irrottaa, alkaa ärsyttää asettelu vettä käpälät osuu, vie aikaa. Ja mekanismi joskus tiellä, esim pa-suodattimen vaihdossa.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
Re: millä saabisti nostaa....
Löytyyköhän mistään edullisesti sellaisia paineilmatoimisia "tunkkeja", joita ainakin ennenwanhaan oli huoltamoiden rasvamontuissa? Siis niitä, joilla nostettiin auto ylös etu- tai taka-akselista montun päällä.
Katselin tätä Lerssisen remonttipukkia vesi kielellä, kun tallia ei ole, mutta tilaa moiselle kyllä löytyy:

Autoja kylläkin, ei ne tunkit jaksaisi/ylettyisi moista Valmettia nostamaan
Plussat:
- Öljynvaihdot, senkun kurvaa pukille
- Renkaanvaihdot, jos on ne tunkit
- Tukivarsien yms. vaihdot, usein niiden pultit vedetään momenttiin auton paino renkaiden päällä
- Ergonomia, tekee sellaisen kuin itelle sopii.
Mulla oli aikoinaan jämeristä lankuista tehty vastaava pukki. Kallioisella tontilla oli sopivan jyrkkä notkelma, johon tälläsin vain suorat lankut abaut 25 astetta yläviistoon + tukirakenteet.
Pukkien päädyssä mahtui työskentelemään polvillaan, alkupäässä selällään. Ei ollut mun juttu polvillaan ährätä. Jos en mahdu suorana seisten ruuvaamaan, niin sitten ruuvaan selällään.
Miinukset:
- Sään armoilla
- Ei niin esteettinen pysyvähkö rakennelma, jos se vaikka naapurustoon näkyy
- ?
Katselin tätä Lerssisen remonttipukkia vesi kielellä, kun tallia ei ole, mutta tilaa moiselle kyllä löytyy:
Tuollaiseen kun virittelisi kiskot parille kysymälleni tunkille, niin jopas kelpaisi kesäisin ropata

Autoja kylläkin, ei ne tunkit jaksaisi/ylettyisi moista Valmettia nostamaan

Plussat:
- Öljynvaihdot, senkun kurvaa pukille
- Renkaanvaihdot, jos on ne tunkit
- Tukivarsien yms. vaihdot, usein niiden pultit vedetään momenttiin auton paino renkaiden päällä
- Ergonomia, tekee sellaisen kuin itelle sopii.
Mulla oli aikoinaan jämeristä lankuista tehty vastaava pukki. Kallioisella tontilla oli sopivan jyrkkä notkelma, johon tälläsin vain suorat lankut abaut 25 astetta yläviistoon + tukirakenteet.
Pukkien päädyssä mahtui työskentelemään polvillaan, alkupäässä selällään. Ei ollut mun juttu polvillaan ährätä. Jos en mahdu suorana seisten ruuvaamaan, niin sitten ruuvaan selällään.
Miinukset:
- Sään armoilla
- Ei niin esteettinen pysyvähkö rakennelma, jos se vaikka naapurustoon näkyy
- ?
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: millä saabisti nostaa....
Keventimen nimellä myydään. Aika suolaset hintaisia vaan https://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet& ... &item=1424
Omalla pukilla oon tyytynyt lankku/hallitunkki nosteluun. Toki "ajosillat" on niin leveet ettei jarru yms rempat onnistu.
Pienellä lisäpanostuksella sit sais jo matalanostimen joka toimii jo monessa hommassa.
Niissäki vaan aika paljon ollu takaisinvetoja etten tiiä millaisen uskaltais ostaa.
Omalla pukilla oon tyytynyt lankku/hallitunkki nosteluun. Toki "ajosillat" on niin leveet ettei jarru yms rempat onnistu.
Pienellä lisäpanostuksella sit sais jo matalanostimen joka toimii jo monessa hommassa.
Niissäki vaan aika paljon ollu takaisinvetoja etten tiiä millaisen uskaltais ostaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
Re: millä saabisti nostaa....
Mulla on kans vielä tulossa tuonne ramppeina olevien ii-palkkien väliin sellainen rullilla kulkeva tunkinalunen johon tulee pullotunkille kolo, keskelle sekä molempiin laitoihin.. Näillähän on tapana kehittyä vuosien varrellaTermos kirjoitti: ↑Ma Marras 09, 2020 00:40Löytyyköhän mistään edullisesti sellaisia paineilmatoimisia "tunkkeja", joita ainakin ennenwanhaan oli huoltamoiden rasvamontuissa? Siis niitä, joilla nostettiin auto ylös etu- tai taka-akselista montun päällä.
Katselin tätä Lerssisen remonttipukkia vesi kielellä, kun tallia ei ole, mutta tilaa moiselle kyllä löytyy:
Tuollaiseen kun virittelisi kiskot parille kysymälleni tunkille, niin jopas kelpaisi kesäisin ropata
Autoja kylläkin, ei ne tunkit jaksaisi/ylettyisi moista Valmettia nostamaan
Plussat:
- Öljynvaihdot, senkun kurvaa pukille
- Renkaanvaihdot, jos on ne tunkit
- Tukivarsien yms. vaihdot, usein niiden pultit vedetään momenttiin auton paino renkaiden päällä
- Ergonomia, tekee sellaisen kuin itelle sopii.
Mulla oli aikoinaan jämeristä lankuista tehty vastaava pukki. Kallioisella tontilla oli sopivan jyrkkä notkelma, johon tälläsin vain suorat lankut abaut 25 astetta yläviistoon + tukirakenteet.
Pukkien päädyssä mahtui työskentelemään polvillaan, alkupäässä selällään. Ei ollut mun juttu polvillaan ährätä. Jos en mahdu suorana seisten ruuvaamaan, niin sitten ruuvaan selällään.
Miinukset:
- Sään armoilla
- Ei niin esteettinen pysyvähkö rakennelma, jos se vaikka naapurustoon näkyy
- ?

Iveco 50C14 -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Lada Niva -88
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Lada Niva -88
Re: millä saabisti nostaa....
Saksinosturi, matalanostin. Sen saa siirettyä ympäriinsä tai vaikka nostettua seinälle ja kun käyttää siinä apuna kahta pitkää lankkua ajoramppeina molemmin puolin niin se toimii tosi hyvin.
Jotkut mököttää siitä että saksinosturilla ei muka pääse auton alle kunnolla, mutta ite oon todennut saksinosturin paremmaksi kuin 2-pilarin ja tehnyt monenlaista remppaa sillä. Saat ovet auki kunnolla, helmat irti jne kun nostokohdat on kuitenkin samat kuin kakspilarillakin tai pääset myös vaihtoehtoisesti enemmän auton alle nostamaan.
Lisäksi saksinosturi ei vaadi kiinteää asennusta tai lattiaanpulttausta ja on järjestäen halvempia kuin 2-pilarit. Ja joissakin tosi harvinaisissa tapauksissa 2-pilarin jalat ei ylety auton alle kunnolla, mutta on niitäkin nähty
Erityisesti suosittelen tätä laitetta http://korjaamokone.fi/tuotteet/saksinostin-crl-6270-2
Mutta sellanenkin nostin missä auto ajetaan niille silloille on ihan ok, pääset auton alle vielä paremmin ja akselit saa ilmaan kerrallaan kun laskee nostimella auton pukin päälle
2-pilarille ajo ärsyttää aina kun se pilari on kuskin oven kohdalla, sitten pitää akrobatialla vääntyä ulos siitä 2 cm raosta jonka ovi vielä mahtuu avautumaan. Saksinosturilla voit ajaa kohdilleen vaikka ovi auki koko ajan
Jotkut mököttää siitä että saksinosturilla ei muka pääse auton alle kunnolla, mutta ite oon todennut saksinosturin paremmaksi kuin 2-pilarin ja tehnyt monenlaista remppaa sillä. Saat ovet auki kunnolla, helmat irti jne kun nostokohdat on kuitenkin samat kuin kakspilarillakin tai pääset myös vaihtoehtoisesti enemmän auton alle nostamaan.
Lisäksi saksinosturi ei vaadi kiinteää asennusta tai lattiaanpulttausta ja on järjestäen halvempia kuin 2-pilarit. Ja joissakin tosi harvinaisissa tapauksissa 2-pilarin jalat ei ylety auton alle kunnolla, mutta on niitäkin nähty
Erityisesti suosittelen tätä laitetta http://korjaamokone.fi/tuotteet/saksinostin-crl-6270-2
Mutta sellanenkin nostin missä auto ajetaan niille silloille on ihan ok, pääset auton alle vielä paremmin ja akselit saa ilmaan kerrallaan kun laskee nostimella auton pukin päälle
2-pilarille ajo ärsyttää aina kun se pilari on kuskin oven kohdalla, sitten pitää akrobatialla vääntyä ulos siitä 2 cm raosta jonka ovi vielä mahtuu avautumaan. Saksinosturilla voit ajaa kohdilleen vaikka ovi auki koko ajan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: millä saabisti nostaa....
Nyt tulee kyllä saksinosturille kovaa ylistystä.
Otetaanpa esimerkiksi hitsipaikka pyöränkaareen tai mihintahansa kohti helmaa. Mitenkään työtila ja ergonomia ei saksarilla mene 2-pilarinostimen edelle.
Saksinostimen jalat myös tahtoo olla käsien, työkalujen ja omien jalkojen tiellä
Saksarilla aina se ramppi edessä, pilarinostimella voit ottaa yhden tassun pois ja tilaa on vaihtaa vaikka koko kulma autoon.
Teen ölynvaihdot ajorampilla, muut hommat tunkilla pihalla kontaten siihenasti, kunnes talli ja 2-pilarinostin.
Kyllä ylivoimaisin nostin on 2-pilari, jos monikäyttöisyyttä mietitään ja ihan siitä syystä niitä on korjaamoissa eniten.
Suurimman osan minkätahansa korjauksen ajasta, korjattavan auton ovet ja ikkunat on yleensä suljettuna. Autoa siis korjataan yleensä ulkopuolelta ja sillähetkellä sisäänpääsy on toissijaista. Se työ mitä tapahtuu auton ulkopuolella, soisi olevan kohtuu esteetöntä.
Otetaanpa esimerkiksi hitsipaikka pyöränkaareen tai mihintahansa kohti helmaa. Mitenkään työtila ja ergonomia ei saksarilla mene 2-pilarinostimen edelle.
Saksinostimen jalat myös tahtoo olla käsien, työkalujen ja omien jalkojen tiellä
Saksarilla aina se ramppi edessä, pilarinostimella voit ottaa yhden tassun pois ja tilaa on vaihtaa vaikka koko kulma autoon.
Teen ölynvaihdot ajorampilla, muut hommat tunkilla pihalla kontaten siihenasti, kunnes talli ja 2-pilarinostin.
Kyllä ylivoimaisin nostin on 2-pilari, jos monikäyttöisyyttä mietitään ja ihan siitä syystä niitä on korjaamoissa eniten.
Suurimman osan minkätahansa korjauksen ajasta, korjattavan auton ovet ja ikkunat on yleensä suljettuna. Autoa siis korjataan yleensä ulkopuolelta ja sillähetkellä sisäänpääsy on toissijaista. Se työ mitä tapahtuu auton ulkopuolella, soisi olevan kohtuu esteetöntä.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: millä saabisti nostaa....
kun noita 2 pilari nostimia esim stenjhöd yms on aika monen korjaamon nurkalla ja vastaus on aina että seisoo kun nostomutterit on loppu eli toisinsanoen ne mutterit jolla se nosto tapahtuu
onko nyt niin että ne on liian kalliit ostettaviksi vai onko niin että ne ruuvit pitää uusia samalla?
onko nyt niin että ne on liian kalliit ostettaviksi vai onko niin että ne ruuvit pitää uusia samalla?
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: millä saabisti nostaa....
Tarvii uudet "mutterit" moni juu, sitte hyvä. Voim maksaa 500 pers puoli ja katastus pääle, eli ois hyvä jos tuntee halvan sorvarin, jos käytettyjä miettii.
Trapetsitangot kovaa terästä ja "mutterit" messinkiä tai jotai sinnepäin.
Trapetsitangot kovaa terästä ja "mutterit" messinkiä tai jotai sinnepäin.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005