Menee mutuiluksi, koska ei kokemusta telamallista - pyörällisiä kyllä on ajettu...
Ekaks - onko laatumerkki? Jos halpis niin ei välttämättä ole ajo-ominaisuudet ihan parhaasta päästä... Itse vierastaisin etenkin niitä useita malleja joissa on x kertaa vaihteita eteen ja y kertaa taakse - ja vaihtojen välissä voi joutua sammuttamaan koko värkin - tai ainakin stoppaamaan vedon ja lingon.
Itellä Hondan linko jossa siis pyörät ja hydrostaattinen veto; siis portaattomasti säädettävä nopeus ees-taas... En voi tuota kyllä kömpelöksi moittia - päin vastoin; ketterä, kääntyy todella helposti 180 astetta - jos lumi antaa myöden voi ajaa nopeammin ja sit kun tulee käännökseen niin pikkasen hidastaa (siis hydrostaattista konetta ei tarvitse tässäkohtaa stopata)... Itse ajan kylläkin ehkä vähän hitaan oloisesti joten nopeuteen en normaalisti puutu. Käännöt sujuu helpommin kun keventää etupäätä painamalla sarvista... Tuo mun linko on sähköstartilla, ja sen akku tekee siitä ehkä jopa liian takapainoisen - pyrkii siis helposti "nousemaan pystyyn" esim auran jättämässä kinoksessa...
Käsittääkseni (siis tämä on sitä mutua) teloja tarvitaan siinä vaiheessa kun on jyrkkää ylämäkeä, jossa fillarit ei tarjoa tarpeeksi pitoa. Telalinko käsittääkseni kääntyy jopa hitaammin ja kömpelömmin kuin pyörällinen.
Pistä budejttiin vähän lisää euroja ja osta Honda - voin ihan puhtain mielin suositella. Näitä uskaltaa ostaa käytettynäkin, koska ne kestää. Katsoo vain, että on siistin näköinen päältä ja öljyt on ok. Itse ostin käytettynä - Piti sitä vähän korjata: Vaihdoin tulpan, putsasin kaasuttimen neulan (joka oli ihan tukossa ja aiheutti ettei kone käynyt kuin ryypyllä), vaihdoin venttiilikopan kannen, josta oli huohotuksen takaisku (kannen sisällä oleva metalliläppä) antautunut ja vaihdoin akun. Kertaakaan kun lunta on tullu hitosti en ole katunut ostosta.
Ja noi vehkeet joissa on B&S moottorit voi heti raakata pois listalta - osta vaikka mieluummin sitten halpis kone jossa kiinakopioitu honda kone...
Edit: näyttäis olevan hyvä aika hommata käytetty - tori on täynnä ilmoituksia esmes. hondan lingoista... Porukka varmaan dumppaa ne pois kun luulee että lumiset talvet loppuu- heh - Suomi siirtyy siihen talvimoodiin, että sitten kun lunta tulee sitä tulee kunnolla - tässä voimiaan säästävä voi hurauttaa lingon käyntiin