-

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

-

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

-poistettu-
Viimeksi muokannut YuZzI, To Tammi 18, 2007 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Älä menetä hermojasi vaan luo ylimielinen katse ja naurahda, vänkäämällä ei tuollaisien kanssa pärjää, tietty voit hurauttaa sen matukan ohi joskus :)

Edit: ja mitä siihen takavetoisuuteen tulee, kun se kaveri saa kortin niin voit kysellä siltä että vetikö auto oikeasta päästä kun se on kietoutuneena jonkun puun ympärille ekana talvena :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Alkaa vi*uttaa....

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Saab900i kirjoitti:Niin kertokaahan ideoita/juttuja, että miten saan tuon hiljaseksi... Järki lähtee. :x
-Kysy ensin, että mitä mieltä hän on näistä uusista takavetoisista Fordeista, kuten Focus, Fiesta tai Mondeo :wink:
-Miksi Ford (ja muutkin merkit) ovat siirtyneet etuvetoisiin malleihin, toisin kuin Saab joka on aina ollut etuvetoinen. (mukaan ei lasketa näitä subaru-saab-sähellyksiä) Eli onko Saab ollut aikaansa edellä?
-Mihin kaikki vanhat Fordit häviävät? En edes muista, koska olisin nähnyt Taunuksen liikenteessä? :roll:

Ja viimeisenä kannattaakin sitten turvautua väkivaltaan :lol: :lol: (ei oikeasti :wink: )
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Siinä tulikin kaikki mitä tarvitsee tietää, lähden kiusaamaan foordisti-naapuriani :P
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

kysyppä siltä miksi 2 vuotta vanhat mondeot ja focukset ruostuvat??? pelkästään Vaasassa on ruostekorjausta odottanut yli 300 autoa. ja kysyppä niistä fordin vetareista, ei se niistä oo mitään "valituksia" kuullut??? :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

yks vaihtoehto on antaa kaverin provosoida ja nauttia tilanteesta uudella tavalla. ala vaikka kehumaan hänen mazdaansa, mieti ääneen pitäisikö sinunkin vaihtaa saabisi sellaiseen, ja kysy onko mazdalla merkkikerhoa. kysele häneltä myös hyviä vinkkejä takavetoisista ford-vaihtoautoista.

aina kun näet hänet, ole vähän anteeksipyytävän näköinen ja totea että et vielä ole vaihtanut takavetoiseen kun on ollut vähän muita kiireitä.

voit myös hiukan mollata omaa autoasi, kuinka meinasit puolen metrin hangessa jäädä kiinni, ja kuinka lapissa 40 asteen pakkasessa startilla oli vaikeuksia pyörittää konetta, eikä auto jaksanut lämmetä sisältä, ja ettet seuraavan auton kanssa jaksaisi tapella samojen puutteiden kanssa.

:lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hehe hehehe he hehe

okei okei... onhan se niin, että kun tehoa on PALJON, niin takaveto on parempi...

tosin etuveto ei tarvitte niin vitusti tehoa, kun häviöt on pienempiä, ja muutenki on nopeempi ajettava...

on se jotenki jännä jutska ,että rallipoluillaki etuvetonen on usein nopeempi, "vaikka se on niin huono"...

onko muuten joku hiljan kuullu kehuttavan jonku takavetosen ajo-ominaisuuksia??

korjaus.... tana onhan se 300 pippelinjatke kehuttu maasta taivaaseen, mutta VAIN kesäkelillä...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin ja jos nyt huumori-vittuilulinjalle haluat lähteä, niin kysyppä siltä "Miksi Fordin omistajat pääsevät suoraan taivaaseen? He ovat kokeneet maanpäällisen helvetin"
Ota valokuva sen ilmeestä kun oot kysyny :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Alkaa vi*uttaa....

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Saab900i kirjoitti:Tämä saattaa kuulostaa lapselliselta, mutta mulla alkaa kohta vi*uttaa, kun yks 17 kesäinen poika jaksaa tingata että takavetoiset on oikeita autoja, koska ne vetää "oikeasta" päästä. Ja tuntuu olevan fo*rdisti henkeen ja vereen vaikka ei oo edes korttii vielä taskussa... ja kehtas vielä väittää, että niitten mätä 2.0 12v kaasari 626 matukka (ma*da) -90, menee mun ruisku sabasta ohi. :lol: Niin kertokaahan ideoita/juttuja, että miten saan tuon hiljaseksi... Järki lähtee. :x
Ensinnäkin... makuasioista ei kannata kiistellä sano koira kun persettään nuoli, toisekseen kun se kaveri saa kortin niin pyydä kisaamaan, ensin saapilla hirmu kiihdytys ja ajelet sitten nopeusrajoituksen mukaan tutkaan 8) kysy sitten jälkeenpäin että paljon kulki ja sano että viksut pärjää päällään ja pöljät kärsii nahoissaan.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

turkkaki kirjoitti: onko muuten joku hiljan kuullu kehuttavan jonku takavetosen ajo-ominaisuuksia??
Juuh, oon kuullu. mee norkoilee tohon toisen ruottalaisen automerkin foorumille... siellä 85% käyttäjistä on sitä mieltä että takaveto on talvella parempi kuin etuveto.... jopa ihan normaaliajossa, kuulemma lähtee paremmin liikkeellekin 8O ...eikä oo niin uraherkkä ym... Niin, ja etuvedot on kuulemma arvaamattomia.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tuosta ura herkkyydestä niin tiedä...Omistin aikoinaan taunuksen ja jos tiehöylä oli talvella käynyt bussipysäkillä niin taunus kävi siellä myös. :lol:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Money For Nothing kirjoitti:
turkkaki kirjoitti: onko muuten joku hiljan kuullu kehuttavan jonku takavetosen ajo-ominaisuuksia??
Juuh, oon kuullu. mee norkoilee tohon toisen ruottalaisen automerkin foorumille... siellä 85% käyttäjistä on sitä mieltä että takaveto on talvella parempi kuin etuveto.... jopa ihan normaaliajossa, kuulemma lähtee paremmin liikkeellekin 8O ...eikä oo niin uraherkkä ym... Niin, ja etuvedot on kuulemma arvaamattomia.
Joo oon ihan saman huomannu, mikäs siinä kun ei paremmasta tiedä :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Molemmilla omat hyvät puolensa, mä olen hoidellut nelikon muutaman kerran sellaiseen paikkaan, ettei etuvetoisella, puhumattakaan takavetoisesta, ois tullut mieleenkään.

Nelikko on kiva, kun se makaa pakatussa lumihangessa pohjansa varassa kaikki renkaat ilmassa. Tulee meinaan lapiolle töitä.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

kf3461 kirjoitti:Molemmilla omat hyvät puolensa, mä olen hoidellut nelikon muutaman kerran sellaiseen paikkaan, ettei etuvetoisella, puhumattakaan takavetoisesta, ois tullut mieleenkään.

Nelikko on kiva, kun se makaa pakatussa lumihangessa pohjansa varassa kaikki renkaat ilmassa. Tulee meinaan lapiolle töitä.
Itsekkin olen työmaalla huomannut, että työmaan korkealla Mitsun avolavalla pääsee kyllä aika pahaan paikkaan, varsinkin, kun on etupään lukot kiinni. Tuollainen on kyllä aika kamala talvella pelkällä takavedolla :arrow: peräpää niin kevyt. Nelivedolla pääseekin sitten PITKÄÄ luisua :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tänään töissä yksi kysyi paljonko mun Turbossa on vääntöä, kun kehuin sitä mukavaksi ajaa ja 255Nm siinä sitä on. Röpistiin lisää autoista ja sama heppu kysyi auton tehoja ja vastasin 160hv. Ja kommenttia tuli heti, että "aika vähän" :D Se on miten sen ottaa. Mutta eikös turboissa ole enemmän vääntöä kuin samatehoisessa vaparissa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin