Nürburgring-Nordschleife Saabilla

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
sihvope
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 20:44
Paikkakunta: Kangasala

Nürburgring-Nordschleife Saabilla

Viesti Kirjoittaja sihvope »

Vihdoinkin pääsin ajamaan otsikon legendan 9-3 Saabilla, kylläkin köyhän miehen versiolla eli Xboxilla :D Yllättävän hyvää fiilikseen pääsee näinkin! Mutta ehkä vielä joskus oikeesti...

t. Pete

Saab 9-3t SE -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mikä peli?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
sihvope
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 20:44
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja sihvope »

Forza Motorsport
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Ei olis liian pitkä matka täältä

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Mutta ei ole vaan tullut lähdettyä. Poukkoiliko siinä peliversiossa edessä kaikki kinnerit ja asuntoautoilijat sotkua lisäämässä? No ehkäpä tänä kesänä vielä ehtii. Kuulemma on sen verta pitkä rata, että oppiakseen sen kunnolla, pitäis ajaa n. 100 kertaa.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tuli tuossa itsekin tyypitettyä hieman piristettyä 390 kW:sta Viggeniä siinä pelissä. Komeasti kulkee, vaikka etuvedosta ei ole nelivedon voittajaksi.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kyl toi on upee rata peleissäkin..gt nelosessa painelin sen 728heppasella amg mesellä ja siel radal 350 lasis teki pahaa pelissäkin
BMW 525iA Touring Executive
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Tilt! TV kehui tuota peliä parhaaksi XBOX autopeliksi.. taitanee pitää paikkansa?
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Koistisen Paavon kanssa ajeltiin kyseinen rata läpi viimekesänä niiden 9-5 aerolla, ja oli kyllä hieno kokemus. Parit keltaiset liputkin tuli vastaan kun oli porschet työntäneet radalta pihalle. Suosittelen lämpimästi, maisemat on tosi komeita. Tuon radan jälkeen ei kyllä osaa enää arvostaa näitä nykyajan mikkihiiri-formularatoja.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

orava kirjoitti:Koistisen Paavon kanssa ajeltiin kyseinen rata läpi viimekesänä niiden 9-5 aerolla, ja oli kyllä hieno kokemus. Parit keltaiset liputkin tuli vastaan kun oli porschet työntäneet radalta pihalle. Suosittelen lämpimästi, maisemat on tosi komeita. Tuon radan jälkeen ei kyllä osaa enää arvostaa näitä nykyajan mikkihiiri-formularatoja.
voin vain kuvitella, kun radasta saa jo hillittömät fiilarit gplegends tietsikkapelillä. jossain netistä löytyy muuten video kun joku puolinimekäs heppu vetää rataporschella lenkin seitsemään minuuttiin.

eikös kekellä ollut tuolla joskus joku rataennätys formula kakkosilla, 70 luvulla...? vai muistanko täysin väärin.

olisi kyllä unelmien täyttymys päästä ajamaan jotain endurance kisaa tonne radalle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Forza motorsportissa tuo rata on kyllä uskomattoman autenttinen, en toki väitä etteikö gp legendsissä ja gt4:ssä olisi myös.

Viggenillä kävin sitä pienen pätkän testimässä, mutta tuntui että pauhu loppuu kesken, joten vaihdoin loppuun viritetyn 911:n alle, muistaakseni ~600kW, painojakauma todella epäreilu, pienikin töyssy ja tuntuu että lähtee lentoon, mutta suoralla mennään reilusti yli 300kph ja ai että mahaa kouristelee.

Ja kyllä, olisi kiva joskus käydä ajamassa se rata oikeasti oikealla autolla, olisko kesäpäivät 2006 ulkomailla? :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

project gotham racing 2:ssa toi rata on kyllä muuten kans aivan uskomaton....ferrari enzolla sen painelin aikoinaan ja oli se huima kokemus sekin, tosin gt 4:n amg mersulla 370km/h siellä oli hurjempaa...vielä kun joskus aidosti pääsis
BMW 525iA Touring Executive
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kyllä kai tuolla vakioauto lentää kun formulakaan ei isoilla siivillänsä meinaa pysyä asfaltissa kiinni :)
olisko ihan hiukan siistiä jos tuolla pidettäis kohta 30 vuotisen tauon kunniaksi f1-kisa? siinä erottuis kylmäpäiset kuskit, vois olla aika tappomeinikiä tämän päivän formuloilla?

Kuva

Kuva
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

lucaf kirjoitti: eikös kekellä ollut tuolla joskus joku rataennätys formula kakkosilla, 70 luvulla...? vai muistanko täysin väärin.
Joo, oikein muistat, jotain hieman yli 7 minuuttia taisi Keke ajella Marchin F2:sella vuonna 79, hyvin lähelle samaa aikaa, joka ajettiin viimeisenä F1-vuonna 76. Siitä on olemassa kuva missä kaikki pyörät on ilmassa... Ja se aika ei ole vertailukelpoinen nykyaikoihin, rata oli tuolloin yli 2km pidempi, se kiersi silloin nykyisen pikkuradan lähtösuoran kautta. Eli puolisen minuuttia saa ainakin pistää nykyisiin aikoihin plussaa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

Aivan mahtava rata!!! Tuossa kuvia viime kesältä, kun Jonin kanssa ajettiin kierros. Aikaa taisi mennä "reilu" 8 minuuttia :D. Viimeisen kuvan Porsche ei ole kokenu konerikkoa, vaan esittää sitä ehjää kylkeä :D! Toinen kylki olikin sitten aika lohduttoman näköistä katsottavaa.

http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/aero.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring1.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring2.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring3.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring4.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring5.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring6.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring7.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring8.JPG
http://cc.joensuu.fi/%7Epkoisti/ring9.JPG
Saab 900s cc -90 , Saan 96 -73, Saab 99 ems -73 (mr), Saab 900 CD -84 (mr)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hienoja kuvia. mietin vaan jos on uudehko suorituskykyinen auto alla, miten sitä malttaa olla lähtemättä jonkun ohittavan perään?? vai malttaako? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin