Mikä mylly celicassa?
Mikä mylly celicassa?
Millaisilla myllyillä toyota celicaa on tehty, tuli tuossa mieleeni, kun postilenkin jälkeen lähdin 900:lla kotia kohti, ja oli jokin hopeanharmaa sportticoupe edelläni, kovasti päästeli menemään, muttei saanut karistettua sinistä paholaista niin pirullakaan (lukuunottamatta paikaltaan lähtöä risteyksessä), ihmettelin vaan kuinka vanhalla pysyin menossa mukana
Tai onhan tää mun gls myöskin sportcoupe, mutta kuitenkin
Tai onhan tää mun gls myöskin sportcoupe, mutta kuitenkin
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ihmetytti vaan tuon japaninsportin "kiihtyvyys", tosin mua ihmetyttää tuon gls:n kiihtyvyys myöskin.
En uskalla lähteä ulkomaille, tulee vielä otettua pankkilainaa ja törsättyä johonkin naapurin poikien virittämään saabakseen, vaarallista touhua
En uskalla lähteä ulkomaille, tulee vielä otettua pankkilainaa ja törsättyä johonkin naapurin poikien virittämään saabakseen, vaarallista touhua
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )
- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine with 79 mm bore, 91.7 mm stroke, 10 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder 1ZZ-FE
- Unleaded fuel 87
- Fuel economy EPA highway (mpg): 33 and EPA city (mpg): 27
- Multi-point injection fuel system
- 14.5 gallon main unleaded fuel tank
- Power: 104 kW , 140 HP SAE @ 6,400 rpm; 125 ft lb , 170 Nm @ 4,200 rpm
( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. )
Ja tässä satkun arvot..
Manufacturer: Saab
Type: S-4
SOHC
8 valves total
2 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 90.00mm × 78.00mm
Bore / stroke ratio: 1.15
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Compression: 9.20:1
Fuel system: Bo fuel inj.
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: N
Max. output: 119.6 PS (118.0 bhp) (88 kW)@5500 rpm
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Coolant: Water
Specific output: 59.4 bhp/litre
Specific torque: 84.13 Nm/litre
- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine with 79 mm bore, 91.7 mm stroke, 10 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder 1ZZ-FE
- Unleaded fuel 87
- Fuel economy EPA highway (mpg): 33 and EPA city (mpg): 27
- Multi-point injection fuel system
- 14.5 gallon main unleaded fuel tank
- Power: 104 kW , 140 HP SAE @ 6,400 rpm; 125 ft lb , 170 Nm @ 4,200 rpm
( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. )
Ja tässä satkun arvot..
Manufacturer: Saab
Type: S-4
SOHC
8 valves total
2 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 90.00mm × 78.00mm
Bore / stroke ratio: 1.15
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Compression: 9.20:1
Fuel system: Bo fuel inj.
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: N
Max. output: 119.6 PS (118.0 bhp) (88 kW)@5500 rpm
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Coolant: Water
Specific output: 59.4 bhp/litre
Specific torque: 84.13 Nm/litre
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Käsittääkseni noissa -90 luvun alun Celicoissa "hinnat alkaen" moottori oli 1,6litrainen 16v twincam kone, olisko ollut samat tehot kuin vastaavassa Corollassa, eli jotain 110hv...
Noniin, piti kurkata "Autotallista":
Toyota Celica 1.6 GSi (1991-1994):
Suorituskyky
Teho (kW): 77
Max vääntö (Nm): 142
Huippunopeus (km/h): 195
Kiihtyvyys (sek/0-100): 11
Kulutus (l/100km): 5,6 7,0 8,6
Eli kyllä tuon perässä tupliksella tai 8-tappisella ruiskullakin jo jotenkin pysyy
Noniin, piti kurkata "Autotallista":
Toyota Celica 1.6 GSi (1991-1994):
Suorituskyky
Teho (kW): 77
Max vääntö (Nm): 142
Huippunopeus (km/h): 195
Kiihtyvyys (sek/0-100): 11
Kulutus (l/100km): 5,6 7,0 8,6
Eli kyllä tuon perässä tupliksella tai 8-tappisella ruiskullakin jo jotenkin pysyy
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kyllä aika murina kävi tuon GLs:nkin konehuoneessa paikoitellen, mutta kyllä vaan yhtä vauhdikkaasti paukautin kurvit 120 lasissa siinä kuin celicakin, tuntuu olevan satkussakin alusta ihan kunnossa, vaikka ikää on jo 25 vuotta, eihän tuolla tosin ole ajettu kuin vasta 257tkm.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, kyllä tommosten ompelukonemoottoristen "sporttiautojen" kiusaaminen on mukavaa, jonkinaikaa sitten yhdellä peltosuoralla tuli ajeltua munakadetti-GSi:n perässä, kun se läks ohittamaan edellä madellutta autoilijaa, ja minä heti perään. Kaveri polki ihan tosissaan ilmeisesti aikomuksenaan näyttää vanhalle Saapinrähjälle (olin satkulla liikenteessä) missä "voima" asuu No, eipä ollut suuria ongelmia T8-automaagillakaan pysyä puskurissa kiinni tuonne 160:n korville, sitten hellitin kun tultiin asuintaloalueelle. Harmitti kun ei ollut tonttu vielä tuolloin iskussa, oisin ihan piruuttani kuitannut heittämällä tuon "voimanpesän"
Ohi ei kyllä satkulla ollut toivoakaan päästä, mutta kaiken kaikkiaan tuo oli hyvä "kisa", siinä pysyi järki päässä kummallakin, kadettimieskin hidasti heti kun totesi asuinalueelle saapumisen, ja seuraavaan risteykseen ajeltiin siivosti peräkanaa, sekä morjenstettiin vielä rehdisti (ei mitään keskisormenojennusharjoituksia), kun läksimme risteyksestä eri suuntiin. Pisteitä siis opelistillekin
Ohi ei kyllä satkulla ollut toivoakaan päästä, mutta kaiken kaikkiaan tuo oli hyvä "kisa", siinä pysyi järki päässä kummallakin, kadettimieskin hidasti heti kun totesi asuinalueelle saapumisen, ja seuraavaan risteykseen ajeltiin siivosti peräkanaa, sekä morjenstettiin vielä rehdisti (ei mitään keskisormenojennusharjoituksia), kun läksimme risteyksestä eri suuntiin. Pisteitä siis opelistillekin
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Missaanko mä nyt jotain.... Mun mielestä erittäin hyvä vääntö 4-tahti vaparille joka on vieläpä pari desiä baasin koneita pienempi.9000CD23T kirjoitti:2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )
- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine ....
( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. )
Ja tässä satkun arvot..
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Aki Peltola #1132
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Aksu900 kirjoitti:Missaanko mä nyt jotain.... Mun mielestä erittäin hyvä vääntö 4-tahti vaparille joka on vieläpä pari desiä baasin koneita pienempi.9000CD23T kirjoitti:2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )
- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine ....
( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. )
Ja tässä satkun arvot..
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Joopa joo....mutta taitavat olla JIS:sejä nuo tehot.
SAE hepat ovat hiukan toisenlaisia...kuten tiedämme.
( japsit kun ilmoittavat moottoritehot ( JIS ) ilman lisälaitteita, kun taas
eurooppalaiset kertovat tehot lisälaitteiden kanssa..mm vaihteisto )
Ja kyllähän tuon väännön pitää alkaa 3:lla...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
otahan vielä rauhallisesti, kun 25 vuotta uusi ja 257tkm ajettu satku on vasta sisäänajossa.. sitten kun mittari pyörähtää 300tkm niin voi jo kyykyttää tosissaan noita celicoja..lefa42 kirjoitti:Kyllä aika murina kävi tuon GLs:nkin konehuoneessa paikoitellen, mutta kyllä vaan yhtä vauhdikkaasti paukautin kurvit 120 lasissa siinä kuin celicakin, tuntuu olevan satkussakin alusta ihan kunnossa, vaikka ikää on jo 25 vuotta, eihän tuolla tosin ole ajettu kuin vasta 257tkm.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80