Mikä mylly celicassa?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Mikä mylly celicassa?

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Millaisilla myllyillä toyota celicaa on tehty, tuli tuossa mieleeni, kun postilenkin jälkeen lähdin 900:lla kotia kohti, ja oli jokin hopeanharmaa sportticoupe edelläni, kovasti päästeli menemään, muttei saanut karistettua sinistä paholaista niin pirullakaan (lukuunottamatta paikaltaan lähtöä risteyksessä), ihmettelin vaan kuinka vanhalla pysyin menossa mukana :lol:

Tai onhan tää mun gls myöskin sportcoupe, mutta kuitenkin 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tuuks mukaan Trollhättaniin, ostetaan sieltä raskaampi kaasupoljin. 8)
Celicassa taitaa olla mitä poijjaat laittaa. Peruskoneella tikkaa hyvinkin siksakkia lakanapakkaan. 8)
Jaapen kamulla on Celica jonka kanssa en kisaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ihmetytti vaan tuon japaninsportin "kiihtyvyys", tosin mua ihmetyttää tuon gls:n kiihtyvyys myöskin.

En uskalla lähteä ulkomaille, tulee vielä otettua pankkilainaa ja törsättyä johonkin naapurin poikien virittämään saabakseen, vaarallista touhua :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kerron kyllä Lefa kyllä kuis meni
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )

- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine with 79 mm bore, 91.7 mm stroke, 10 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder 1ZZ-FE
- Unleaded fuel 87
- Fuel economy EPA highway (mpg): 33 and EPA city (mpg): 27
- Multi-point injection fuel system
- 14.5 gallon main unleaded fuel tank
- Power: 104 kW , 140 HP SAE @ 6,400 rpm; 125 ft lb , 170 Nm @ 4,200 rpm

( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. :lol: )

Ja tässä satkun arvot..
Manufacturer: Saab
Type: S-4
SOHC
8 valves total
2 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 90.00mm × 78.00mm
Bore / stroke ratio: 1.15
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Compression: 9.20:1
Fuel system: Bo fuel inj.
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: N
Max. output: 119.6 PS (118.0 bhp) (88 kW)@5500 rpm
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Coolant: Water
Specific output: 59.4 bhp/litre
Specific torque: 84.13 Nm/litre
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tänkjuu, tuo celica vaikutti 90luvun alkupään mallilta, vaikken asiantuntija olekaan noiden suhteen.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Käsittääkseni noissa -90 luvun alun Celicoissa "hinnat alkaen" moottori oli 1,6litrainen 16v twincam kone, olisko ollut samat tehot kuin vastaavassa Corollassa, eli jotain 110hv...

Noniin, piti kurkata "Autotallista":

Toyota Celica 1.6 GSi (1991-1994):

Suorituskyky
Teho (kW): 77
Max vääntö (Nm): 142
Huippunopeus (km/h): 195
Kiihtyvyys (sek/0-100): 11
Kulutus (l/100km): 5,6 7,0 8,6

Eli kyllä tuon perässä tupliksella tai 8-tappisella ruiskullakin jo jotenkin pysyy :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä aika murina kävi tuon GLs:nkin konehuoneessa paikoitellen, mutta kyllä vaan yhtä vauhdikkaasti paukautin kurvit 120 lasissa siinä kuin celicakin, tuntuu olevan satkussakin alusta ihan kunnossa, vaikka ikää on jo 25 vuotta, eihän tuolla tosin ole ajettu kuin vasta 257tkm.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onhan noita myös 2.0 gti koneella, muistaakseni 156hv ja uudemmassa mulkosilmässä 175hv. Turbollisissa 200-240hv. Eli luultavasti kisasit 1.6:sta voimanpesää vastaan :).
Foxbody turbo
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hyvin todennäköistä :)

Tai sitten se celica-mies ei vaan kenkinyt omaansa tarpeeksi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, kyllä tommosten ompelukonemoottoristen "sporttiautojen" kiusaaminen on mukavaa, jonkinaikaa sitten yhdellä peltosuoralla tuli ajeltua munakadetti-GSi:n perässä, kun se läks ohittamaan edellä madellutta autoilijaa, ja minä heti perään. Kaveri polki ihan tosissaan ilmeisesti aikomuksenaan näyttää vanhalle Saapinrähjälle (olin satkulla liikenteessä) missä "voima" asuu :roll: No, eipä ollut suuria ongelmia T8-automaagillakaan pysyä puskurissa kiinni tuonne 160:n korville, sitten hellitin kun tultiin asuintaloalueelle. Harmitti kun ei ollut tonttu vielä tuolloin iskussa, oisin ihan piruuttani kuitannut heittämällä tuon "voimanpesän" :twisted:

Ohi ei kyllä satkulla ollut toivoakaan päästä, mutta kaiken kaikkiaan tuo oli hyvä "kisa", siinä pysyi järki päässä kummallakin, kadettimieskin hidasti heti kun totesi asuinalueelle saapumisen, ja seuraavaan risteykseen ajeltiin siivosti peräkanaa, sekä morjenstettiin vielä rehdisti (ei mitään keskisormenojennusharjoituksia), kun läksimme risteyksestä eri suuntiin. Pisteitä siis opelistillekin :!:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

9000CD23T kirjoitti:2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )

- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine ....

( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. :lol: )

Ja tässä satkun arvot..
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Missaanko mä nyt jotain.... :roll: Mun mielestä erittäin hyvä vääntö 4-tahti vaparille joka on vieläpä pari desiä baasin koneita pienempi.
Aki Peltola #1132
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Aksu900 kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:2005 Toyota Celica Performance Features ( vakio mylly )

- 1,794 cc 1.8 liters in-line 4 front engine ....

( katsokaa tuota huimaa vääntöä.. 170Nm.. :lol: )

Ja tässä satkun arvot..
Displacement: 1985 cc 121.13 cu in
Max. torque: 167.0 Nm (123 lbft) (17 kgm)@3700 rpm
Missaanko mä nyt jotain.... :roll: Mun mielestä erittäin hyvä vääntö 4-tahti vaparille joka on vieläpä pari desiä baasin koneita pienempi.

Joopa joo....mutta taitavat olla JIS:sejä nuo tehot.
SAE hepat ovat hiukan toisenlaisia...kuten tiedämme.
( japsit kun ilmoittavat moottoritehot ( JIS ) ilman lisälaitteita, kun taas
eurooppalaiset kertovat tehot lisälaitteiden kanssa..mm vaihteisto )
Ja kyllähän tuon väännön pitää alkaa 3:lla... :)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Kyllä aika murina kävi tuon GLs:nkin konehuoneessa paikoitellen, mutta kyllä vaan yhtä vauhdikkaasti paukautin kurvit 120 lasissa siinä kuin celicakin, tuntuu olevan satkussakin alusta ihan kunnossa, vaikka ikää on jo 25 vuotta, eihän tuolla tosin ole ajettu kuin vasta 257tkm.
otahan vielä rauhallisesti, kun 25 vuotta uusi ja 257tkm ajettu satku on vasta sisäänajossa.. :) sitten kun mittari pyörähtää 300tkm niin voi jo kyykyttää tosissaan noita celicoja.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Niin sanoin luottopelistäkin, mutta 300tkm jälkeen hukkasin väännön johonkin :cry:

Kyllä tuolla kelpaa muristella, niin kauan kuin se mulla vielä on 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin