Oli mukava lukea uudesta Tekniikan Maailmasta 12/05 Porschea koskeva artikkeli, ja siinä esitetyt huhut tuotannon keskittämisestä Uuteenkaupunkiin Valmetin tehtaille. Näyttäisi taas vaihteeksi ihan hyvälle tuotannon sekä sen olemassaolon suhteen!
Ja oli kyllä aika mairitteleva teksti koskien porschen uutta mallia... ihan mielenkiinnolla jää odottamaan millasen vastaanoton se muualla tulee saamaan.
Onkos jollakulla tietoa miten noi saksalaiset, sun muut porsche harrastajat kokevat automerkin osittaisen valmistuksen Suomessa? Itse nyt en ole hirveesti hyppinyt ilosta kun Saabia kampeavat ulos ruotsinmaalta muualle valmistukseen...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Money For Nothing kirjoitti:
Onkos jollakulla tietoa miten noi saksalaiset, sun muut porsche harrastajat kokevat automerkin osittaisen valmistuksen Suomessa? Itse nyt en ole hirveesti hyppinyt ilosta kun Saabia kampeavat ulos ruotsinmaalta muualle valmistukseen...
Tuntuu noi U:kin "porschen tehtaan" saksalaiset ainakin hyppivän ilosta joka ilta baariin parantamaan maailmaa...
Jep, parhaimmillaan siinä Hod Rock Cafen edessä on ollut neljä porkkea peräkkäin: Pari 911 Carrera S:ää, Boxster ja Cayenne. Valitettava tosiasia, ettei yksikään tehtaan työntekijä pysty itse ostamaan Porschea. Saab-aikaan tuo oli vielä mahdollista.
Tuossa Norjasta palaillessa viikko sitten luulin nähneeni viisi uutta Porsche Caymania Pyhäjärven rannalla Eurassa. No, nyt sitten varmistui, että taisin olla oikeassa. Lainaus Tuulilasin sivuilta:
Porschen kansainvälisistä lehdistösuhteista vastaavan Michael Baumannin mukaan Cayman S -mallilla on tehty varsin paljon tuotantoon ja laadunvarmistukseen liittyviä testejä myös suomalaisilla teillä.
– Tällä hetkellä Caymaneita saattaa näkyä enemmän liikenteessä Suomessa kuin missään muualla maailmassa, Baumann kertoo.
Kannattaa siis pitää silmät auki Uudenkaupungin lähistöllä liikkuessa.
Täällä Rovaniemellä niitä talvisaikaan pyörii, samoin kuin bemareita ja audeja ja ja..
Testirundilla ajelevat. Eipä sinänsä ollut kaukana, että itse olisin VAG konsernille päätynyt rälläämään Lappia ympäri. Opiskelupaikan varmistuminen "pelasti" tältä kohtalolta.
Money For Nothing kirjoitti:
Meikäläinen on sattuneesta syystä muutamassa kv. foorumissa jäsenenä ja eräässä aika kattavassa Porsche-forumissakin ja kyllä mulle on jäänyt se kuva että ei se keskimääräistä valistuneempaakaan friikkiä purista yhtään. Tärkeää on että auto on laadukas, se toimii ja oikea merkki keulalla.
Tekeehän ne Cayenneakin Slovakia - Itä-Saksa -linjalla
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --