Nokian puhelimien laatu

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.

Minkä merkkinen puhelin löytyy taskusta

Nokia
55
80%
Siemens
6
9%
Motorola
2
3%
Samsung
1
1%
Sony Ericsson
5
7%
 
Ääniä yhteensä: 69

Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Nokian puhelimien laatu

Viesti Kirjoittaja Make »

Tyttökaverille ostin joululahjaksi Nokian 6610 puhelimen. Tyttökaverin kummatkin siskot ostivat myös samanlaisen puhelimen. Kaikki ovat rikki. Tuntuu aika oudolta. Eihän tämä tietenkään ensimmäinen kerta ole, kun puhelin on sökö. Tuntuu vaan oudolta että kaikki kolme on rikki, ei niinkään jos se yksi olisi ollut.. :twisted: Haluaisin kuulla mielipiteitä näistä eri merkkisistä puhelimista. Millaisia kokemuksia löytyy? Vaikka itse olen tähän asti suosinut Nokian puhelimia, niin alkaa menemään ehkä jo vähän ymmärryksen yli. En väitä etteikö muun merkkisissä puhelimissa olisi vikaa. Haluan kuulla mielipiteitä ja jos mahdollista niin vaikka faktaa näistä laatuasioista.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

6610 puhelimen vikaisuus johtuu todennäköisesti siitä, että ne ovat niin halpoja. Itse ostin puhelimen kun se maksoi vielä reilu 500e. Seuraavalla viikolla puhelimen hinta oli joka kaupassa 295e. Oma kallis puhelin on osoittautunut korkealaatuiseksi ja on toiminut ilman ongelmia :) Ainoastaan näytön suojalasi meni halki melkein ekalla viikolla kun kurotin ostoskärryn yli puhelin taskussa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vaihdettiin puoli vuotta sitten koko perheen puhelimet. Vaimolle ja vanhimmalle muksuista tuli Nokian blondipuhelimet ja itse vaihdoin Nokian Ericsoniin.

Ei Nokioissa itselläni ole koskaan mitään ihmeempiä vikoja ole ollut vaikka parikin pahamaineista luukkumallin Nokiaa on ollut käytössä (8110 ja 7110)... nyt vain sai hinnottelu valitsemaan Ericsonin. Nokiasta olisi joutunut maksamaan autosarjan kanssa liki 200eur enemmän vastaavilla ominaisuuksilla (Outlook yhteensopiva kalenteri/muistio/puh.luettelo, bluetooth, irda). On se vaan yhtä helvettiä opetella käyttämään ericsonia kun on nokiaan tottunut, mutta käypänen peli sekin on kun siihen tottuu.

Huonoin puhelin meillä on ollut Siemens joka vietti vuoden aikana pari kuukautta huollossa ja tuli kuntoon vasta kun soitin suoraan tehtaalle ja pyysin kovistelemaan suomen maahantuojaa. Viimeisen huoltokerran jälkeen vanhaa oli akkukotelon kansi ja sen kiinnitysruuvi. Toinen surullinen puhelin oli Motorola 90-luvun alussa, mutta sillon kait kaikki puhelimet oli enemmän tai vähemmän surullisia.

Kun katselee ja kuuntelee niin tuntuu olevan tuurista kiinni millaisen puhelimen saa, merkistä riippumatta... kaikki ne samanlaisia romuja ovat.

Nokian 2110:n pudotin kertaalleen lillumaan veneen pilssiin ja kertaalleen peruutin ylitse autolla... aina vain toimi... ja sen piti sillosten huhujen mukaan olla täysin kelvoton epäluotettava romu, joka hajoaa pienimmästäkin kolhusta.

-J-
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tässä olen pyöritellyt viime aikoina kolmea eri Nokian mallia taskussani, eli 3210, 6210 ja 7650. Nyt käytössä vanha uskollinen 6210, mutta ehkä tuo 3210 olisi noista paras, jos siinä olisi värinähälytys ja kestävämpi akku. Tuo 7650 on lähinnä sellainen tulevaisuutta suuntaava malli, joka on omassa käytössäni aivan liian kömpelö ja hidas käyttää.

Näitä nokialaisia on ollut vuodesta 1995 eikä yhtään noin kymmenestä perheen käytössä olleesta puhelimesta ole tarvinnut käyttää huollossa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

puhelimista..

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Joo elikkäs itelläni on Nokian 3650. Vähän turhan iso luuri on tosiaan ainakin kun aikasemmin oli 8210....
Ominaisuuksia ihan kivasti, vaikkakin "videokamera" on aivan onneton. Ekan käyttöviikon aikana puhelimesta meni näyttö rikki, mutta huollosta sain uuden puhelimen tilalle nopeasti. Nyt on toiminut puoli vuotta ilman minkäänlaista vikaa.
Vanhoja puhelimia kaapissa on 5110, 3210, 8210, 6210 ja eka communicator....Elikkäs aika nokiavoittoista ollut...
5110 toimii vieläkin ilman mitään vikoja, vaikka piti olla todella huonolaatuinen...
3210 toimii myös täysin ilman vikoja, näytön olen vain vaihtanut pariin kertaan. (On muuten helppo vaihtaa itse)
8210 toimii muuten, mutta surullisenkuuluisa näyttövika vaivaa. Elikkä puhelimella ei oikein tee mitään...
6210 on selkeesti ollut tähän mennessä huonoin puhelin. Kuuluvuus lähti aina sillon tällöin ja puhelut katkeilivat. Näppäimet eivät toimineet kunnolla...jne..
ja communicator toimii myöskin vaikka vanha onkin. Akku vaan on ihan lopussa...

Jatkossa tulen varmasti ostamaan Nokialaisen, koska ne ovat helppoja käyttää, eivät kovin kalliita, niissä on paljon ominaisuuksia ja ovat käytössä osoittautuneet suht kestäviksi..
Joskus huollon ajaksi on saanut jonkun motorolan tms. En ainakaan sellaista osta...
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jariha kirjoitti:tuo 3210 olisi noista paras, jos siinä olisi värinähälytys ja kestävämpi akku.
Kyllähän tuohon värinähälyn saa oikein helposti. Asennuksessa menee varmaan n. 5min eikä muistaakseni maksanutkaan paljon mitään....
En vain satu muistamaan missä noita myydään....
Tomppa & Saabit myyty :(
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sama homma kuin makella.Ostin meijän isännälle nokian 6610 lahjaksi ni nyt jo paskana!! Huomena takasi puotiin kyseleen vähän et missä mennään. :evil: :twisted: Itellä 6210 nyt kohta 3 vuotta ollut käytössä niin ei mitään muuta vikaa kuin kerran pikku sooseissaan menin hakeen frispiitä järvestä luuri taskussa ni pikkasen kastu. :oops: :D
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Paljon näyttää kestävän nuo Nokialaiset,kunhan ei käsittele soosissa(Milli huom!)Annan kännyn olla taskussa,ku korkki on auki.Muuten on kestäny aika hyvin 6610,jo yli vuoden verran.Kerran oon käyny päivittään,ei muuta :lol:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla on Sony Erkkison T68i joka on aasialaisilla näppäimillä joten voin lähettää viestejä kiinaksikin. Kätevä puhelin joka maksoi puolet siitä mitä täällä härmässä. Mä en tarvii muita ominaisuuksia ne on tossa luurissa. Ainut jaska homma on toi Bluetooth HF laite joka on saman valmistajan ja siitä meni akku. Tietenkään uutta akkua ei saa mistään joten on ostettava kokonaan uusi Bluetooth HF. Sama luuri toimii Bluetoothin avulla sitten reissuilla modeemina mun kannettaville (ihanaa ei johtoja) ja data siirtyy kivasti GPRS avulla. ½ vuotta sitten puhelin pätki jonkin aikaan mutta sekin on kadonnut. Puhelin on aina päällä.

Toinen luurini on NOksu 5110 jota oon vaan käyttänyt soittamiseen, en ole tutustunut edes ominaisuuksiin kun ei kiinnosta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jees. Taskusta löytyy Nokian 6310i. Ollut jo puolitoista vuotta :? Mystistä, yleensä pidän puhelimia 3-9kk. No, tämä nykyinen on niin jumalattoman hyvä, ajattelin et käyn vaihtaan uuden samanlaisen.

Yleensäkin Nokialaiset ovat hyviä, ei sillä ettenkö tiedostaisi niiden viat. Itselläkin on ollut yksi Nokialainen, jossa oli pikkuvikaa, 6210. Kolmen huollon jälkeen pelas ku junanvessa, sikavarmasti. Yks puhelin mulla oli 8110i, "ruisku-banaani". Olin menossa vaihtamaan uutta puhelinta, pyöräilin kaupunkiin. Vauhdin noustessa turhan korkeaksi, otti etukumi "yliotteen" ja lähti vanteelta. Siitä sitten ilmojen halki reilu 5 metriä betonilaatoitukselle (Kauppatorin Supermarketin pääoven eteen) turvalleen ja pyörä komeassa kaaressa penkki edellä selkärankaan. Ainoa joka hommasta säilyi, oli 8110i Nokialaisen sisuskalut (piirilevy ja näyttö). Muuten koko puhelin oli säpäleinä vyökotelossa (jota en ole sen jälkeen pitänyt). Reissusta tulikin puhelimen huolto, jonka tein itse Ounastelen (päämies-liike) huollon tiskillä, uusista osista. Puhelin korjaaja ihmetteli taitoani korjata puhelimia, onhan niitä tullut muutama jo "korjattua".

P.S. Pyörästä meni etukumi poikki, ihan tosi, poikki. Itseltä aukes molemmat kyynärpäät ja polvet. Vasempaan polveen ja kyynärpäähän tuli melkoiset "vekit", veri valu kivasti :twisted:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Nokian 6610 on kans käytös. Makso 280e keväällä ja kahden viikon päästä siittä huoltoon (sammuilu eikä menny enää päällekään). Nyt on toiminu moitteetta. Ihan hyvä känny, perusominaisuudet (eikä noilla mms-touhuillakan oo käyttöö ollu) ja sopivan kokonen.
BMW 320dA Coupe LCI
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Tällä hetkellä taskussa perus nuukia 3330. Mut ku ei meinaa taskussa sama luuri yli puolta pysyä, tuo taitaa olla viies tänä vuonna. Mutta paras mitä on ollu niin nokia 6250. Se kesti kaikkee viinaa, kemikaaleja, pölyä, vettä, iskuja,,,, ja kaikki testattu. Veden kanssa meinas vaan olla jos heitti sen kovin syvällä järven pohjaan niin tiivisteet meni mutta ei se hätä kovin suuri ollu ku takuu korvas kaiken. Ja mikä parasta pysty puhuu saunan lauteilla siis ihan lämmitetyssä saunassa. Viime uutena vuotena oli hyvä soitella kavereille 80asteisesta sunasta -30asteen pakkaseen. 8) Korjaus kuitesta tuli yhteensä yli kolmen puhelimen hinta. (2kpl ihan uusia ja joitain kertoja kuorien vaihtoo....) mut sen takia sitä ei varmaan enää tehtykkään. Oisin käyny vaihtaa uuen samanlaisen ku meni takuu umpeen mut eipä saanutkaan. :cry:
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Sisso mitä sikakäyttäjiä!

Mä olen sattuneesta syystä pikkusen jäävi ottamaan kantaa tähän keskusteluun, mutta muutama ohje kumminkin:

1) Ostaessasi uuden puhelimen, kokeile ainakin siinä kaupan tiskillä jotta se toimii. Ei tartte sitte lähtee takaisin ihan heti.

2) Puhelin ei välttämättä ole rikki, vaikka sen toimintaa et ymmärtäisikään... (näitä tapauksia on paljon)

3) Jos myyjä ei osaa esitellä sinulle jotain puhelimen ominaisuutta, et sitä osaa todennäköisesti itsekään käyttää.

4) Kännykän sähköiset osat ovat elektroniikkaa, jota ei ole tarkoitettu kasteltavaksi, eikä myöskään saunassa käytettäväksi...

5) Kastuneen puhelimen ensiavuksi kuivaus akku irroitettuna, ja sitten varovasti kokeilemaan, virrat päällä kastunut hajoaa todennäköisemmin.

6) Puhelinta ei ole tarkoitettu vasaraksi eikä ikkunaskrapaksi...

Mitenkähän tuon yhden huoltoliikkeen korjaushommat täyttää ESD-vaatimukset, jos asiakas korjaa itse puhelimensa tiskillä...

Ihmeellinen on kännykänkäyttäjän maailma näin suunnittelijan näkökulmasta... mihin kaikkeen sitä pitäisikään varautua...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ajn kirjoitti:Sisso mitä sikakäyttäjiä!

6) Puhelinta ei ole tarkoitettu vasaraksi eikä ikkunaskrapaksi...

Höh, no kai sitä kännyä saa edes pullonavaajana ja heittovälineenä käyttää (nimim. kokemusta löytyy)? :D
ajn kirjoitti: Ihmeellinen on kännykänkäyttäjän maailma näin suunnittelijan näkökulmasta... mihin kaikkeen sitä pitäisikään varautua...
Kyllä mua vähän harmittaa, kun kolme juhannusta sitten hukkasin "pienessä" maistissa puhelimeni eräälle mökille. No, tänä keväänä se löytyi jonkun risukasan juurelta. Hämmästykseni oli suuri, kun puhelin EI enää toiminutkaan. Kaikenlaisia susia sitä suunnitellaan, kun ei edes paria talvea ulkosalla kestä... :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

V.J.S kirjoitti:
ajn kirjoitti:Sisso mitä sikakäyttäjiä!

6) Puhelinta ei ole tarkoitettu vasaraksi eikä ikkunaskrapaksi...

Höh, no kai sitä kännyä saa edes pullonavaajana ja heittovälineenä käyttää (nimim. kokemusta löytyy)? :D

Ja minkäs sille mahtaa jos valmistajaja lupaa esim. 6250

-pudotus 3m kovalle alustalle
-vedessä 0,5m syvyydessä 1min alle 50asteista vettä
-kemikaaleja :?: en tiiä mitä sitten tuokin tarkotti, pakkasella mikki jääty
-pölyä
oli kai siinä vielä jotain muutakin...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin