rajuin patentti?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

rajuin patentti?

Viesti Kirjoittaja gls »

laittakaapa tänne rajuimmat/hauskimmat/parhaat autoon tekemänne pikakorjaus,ym.patentit :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Aerossa on pakoputki väliaikaisesti rautalangalla kiinni, enpä ole mielikuvituksettomana muita edes ajatellut. Asenteena on aina kuitenkin ollut, että kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Takalasin nostin kirrattu yläasentoon nippusiteellä. Patentti väliaikainen, lasinnostimen moottoria odotellessa (voi mennä ensi kevääseen ennenkuin saan edes tilattua)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jarrujen alipainetehostimen letku hyppi jatkuvasti irti, joten 3 kappaletta nippusiteitä yhdeksi pitkäksi ja imusarjan ympäri letku kiinni.

Kesällä 2003 meni vetarin suojakumi Pietarsaaren reissulla (asuttiin silloin Roissa) ja vaimon veljen työpaikalla satamassa trukilla Anni ylös ja "elmukelmulla" pikakorjaus. Reissun jälkeen sitten suojakumen vaihto.

Samassa paikkassa oli pari päivää aiemmin korjattu "taka-akseliin" paukuttava pakoputki. ...tu se akseliin hakannu. Pohjaan paukutti ja OGsatkun takapöntön kumella pudotettiin pakoputkea alas ja pauke loppu.

Kaksi ekaa korjattiin melko pian mutta kolmas jäi pysyväksi ratkaisuksi aina viime syksyyn asti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Mimmi kirjoitti:Toivottavasti tulee ennätyslyhyt lista.

Itse en ole koskaan tehnyt patentteja korjauksissa.
meinaan tässä nyt sellasia hätäsiä väliaikais patentteja.. :D
ja tämä topicci otetaan täysin huumorilla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jaahas... enpä muista mut nähnyt oon mm. takalasi ilmastointi teipillä kiinni.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8099
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tässä ekoteko

Viesti Kirjoittaja mestari »

kerran 96:sta tippui takapöntön kiinniikkeet ja putki räpsähti alas 120km vauhdissa kun ei niitä etukiinnikkeitäkään ollut,joten paalinarua peräkontista esiin mutta paalinaru ei kesta 140km/h ajoa vaan suli poikki joten pysäytin auton otin lähimmästä lepikosta Y-muotoisen pajunvitsan ja köytin sillä takaputken huilun ja puskurin välistä puskurin päälle oksat,jotka kiinnitin lukkopihdeillä yhteen ja kesti ajaa loput 100km kotiin.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tulipas yksi mieleen sittenkin. Joskus muinoin oltiin faijan kanssa jossain käymässä ja Volvo 340:n tavaratilan luukun saranat irtosivat auton päästä luukkua suljettaessa, olivat ilmeisesti päässeet vähän ruostumaan. :lol: Muutaman kymmenen kilometrin kotimatkaa varten takaluukun yläreuna kiinnitettiin takaikkunoiden kautta kierretyillä kuormahihnoilla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Bensatankin toinen laita kiinni paalinarulla - toinen panta katkesi reissussa, sulake korvattu Maggyver -tyylisesti purukumen tinapaperilla ( no ei sentään, sähköjohdon palasella :) )
Pissapojan pumppu tilttas toijotassa - vedin letkun painepesurilta, vuotava vesiletku jeesus-teipillä tukkoon, virtalukon pohja hajos - piuhoilla käyntiin..onhan noita väliaikais-patentteja tullu tehtyä tarpeen niin vaatiessa :oops:
Foxbody turbo
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Enemmänkin (toivottavasti) modifikaatio kuin patentti, mutta tälläkin hetkellä tuossa omassa 99:ssä on slightly-modified 900:n lämppärin puhallin, lämppärisysteemejä tms. ei ole muokkailtu...
EDIT: Jos jäärata-himinät lasketaan mukaan, niin:
Joskus jäärata-masukassa oli poijjaat patentoineen keulan pakettiin kuormaliinalla, kun ripustukset oli vähän pettäny ja vetarit pomppi sisäpäästä pois paikoiltaan...
Ladasta roppasi pyörän pultit (kuin myös jääradalla, mutta ihan tieliikenne-vehje), eri jaolla oleva vanne hitsaamalla kiinni... :oops:
Lukuisia syylärin ohituksia tms. pikkujuttuja on joutunut tekemään...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla oli satkussa rautalangalla kuskin lasinnostin yläasennossa. Kylmäkäynnistysventtiilin piuha meni omia reittejään virtalukkoon.

Nyt on toistaiseksi hälyn konepellinavaustunnistin sähköteipillä kiinni. :? Nippusidettä on joutunut käyttään vähän tuolla konehuoneen puolella kun ruostuneet ruuvit katkeilee ruuvatessa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Satkusta tippu kesken Keskisen reissun takareaktiotanko. Onneksi tuli vesalta ostettua tunkki ja takaluukustakin löytyi subbarin kaiutin johtoa niin ei ollut mitään hätää. Hyvin pysyi reaktitanko kiinni siihen asti kunnes saatiin hitsilöityä sinne uutta peltiä. Tämän hitsaamisen seurauksena tosin autosta paloi puoli sisustaa, mutta se onkin sitten eri tarina.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ngsatkun ylävesiletku teipillä kiinni, kunnes uusi 243mk letku tuli Laakkoselle (eikun laakkoselle) 3pv Ruotsista.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Öljyvuoto korjattu "kemiskmetallilla",pari ruman näköstä ruostereikää laisikuitumattoa,pakkelia ja maalia :wink:
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

kaks kappaletta katkenneita pakoputkia korjattu tonnikalapurkilla ja kahella putkilemmarilla. Ei siitä nyt ehkä ihan tiivis tuolla lain tuu, mutta sen pakollisen matkan kestää tippumatta tielle.

Entisen Nissanin keulaan tais pikku kolhun jäliltä jäädä paikalleenki viritys, eli ku ajovalo-umpio oli painunu sisään semmoset vajaan sentin verran, niin kiinnityspulttiin vaan muutama isompi mutteri väliin "korokkeeksi", että sai suunnilleen linjaan, eikä tarvinu etupalkkia alkaa oikomaan.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vastaa Viestiin