
rajuin patentti?
rajuin patentti?
laittakaapa tänne rajuimmat/hauskimmat/parhaat autoon tekemänne pikakorjaus,ym.patentit 

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jarrujen alipainetehostimen letku hyppi jatkuvasti irti, joten 3 kappaletta nippusiteitä yhdeksi pitkäksi ja imusarjan ympäri letku kiinni.
Kesällä 2003 meni vetarin suojakumi Pietarsaaren reissulla (asuttiin silloin Roissa) ja vaimon veljen työpaikalla satamassa trukilla Anni ylös ja "elmukelmulla" pikakorjaus. Reissun jälkeen sitten suojakumen vaihto.
Samassa paikkassa oli pari päivää aiemmin korjattu "taka-akseliin" paukuttava pakoputki. ...tu se akseliin hakannu. Pohjaan paukutti ja OGsatkun takapöntön kumella pudotettiin pakoputkea alas ja pauke loppu.
Kaksi ekaa korjattiin melko pian mutta kolmas jäi pysyväksi ratkaisuksi aina viime syksyyn asti.
Kesällä 2003 meni vetarin suojakumi Pietarsaaren reissulla (asuttiin silloin Roissa) ja vaimon veljen työpaikalla satamassa trukilla Anni ylös ja "elmukelmulla" pikakorjaus. Reissun jälkeen sitten suojakumen vaihto.
Samassa paikkassa oli pari päivää aiemmin korjattu "taka-akseliin" paukuttava pakoputki. ...tu se akseliin hakannu. Pohjaan paukutti ja OGsatkun takapöntön kumella pudotettiin pakoputkea alas ja pauke loppu.
Kaksi ekaa korjattiin melko pian mutta kolmas jäi pysyväksi ratkaisuksi aina viime syksyyn asti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tässä ekoteko
kerran 96:sta tippui takapöntön kiinniikkeet ja putki räpsähti alas 120km vauhdissa kun ei niitä etukiinnikkeitäkään ollut,joten paalinarua peräkontista esiin mutta paalinaru ei kesta 140km/h ajoa vaan suli poikki joten pysäytin auton otin lähimmästä lepikosta Y-muotoisen pajunvitsan ja köytin sillä takaputken huilun ja puskurin välistä puskurin päälle oksat,jotka kiinnitin lukkopihdeillä yhteen ja kesti ajaa loput 100km kotiin.
Tulipas yksi mieleen sittenkin. Joskus muinoin oltiin faijan kanssa jossain käymässä ja Volvo 340:n tavaratilan luukun saranat irtosivat auton päästä luukkua suljettaessa, olivat ilmeisesti päässeet vähän ruostumaan.
Muutaman kymmenen kilometrin kotimatkaa varten takaluukun yläreuna kiinnitettiin takaikkunoiden kautta kierretyillä kuormahihnoilla.

Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Bensatankin toinen laita kiinni paalinarulla - toinen panta katkesi reissussa, sulake korvattu Maggyver -tyylisesti purukumen tinapaperilla ( no ei sentään, sähköjohdon palasella
)
Pissapojan pumppu tilttas toijotassa - vedin letkun painepesurilta, vuotava vesiletku jeesus-teipillä tukkoon, virtalukon pohja hajos - piuhoilla käyntiin..onhan noita väliaikais-patentteja tullu tehtyä tarpeen niin vaatiessa

Pissapojan pumppu tilttas toijotassa - vedin letkun painepesurilta, vuotava vesiletku jeesus-teipillä tukkoon, virtalukon pohja hajos - piuhoilla käyntiin..onhan noita väliaikais-patentteja tullu tehtyä tarpeen niin vaatiessa

Foxbody turbo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Enemmänkin (toivottavasti) modifikaatio kuin patentti, mutta tälläkin hetkellä tuossa omassa 99:ssä on slightly-modified 900:n lämppärin puhallin, lämppärisysteemejä tms. ei ole muokkailtu...
EDIT: Jos jäärata-himinät lasketaan mukaan, niin:
Joskus jäärata-masukassa oli poijjaat patentoineen keulan pakettiin kuormaliinalla, kun ripustukset oli vähän pettäny ja vetarit pomppi sisäpäästä pois paikoiltaan...
Ladasta roppasi pyörän pultit (kuin myös jääradalla, mutta ihan tieliikenne-vehje), eri jaolla oleva vanne hitsaamalla kiinni...
Lukuisia syylärin ohituksia tms. pikkujuttuja on joutunut tekemään...
EDIT: Jos jäärata-himinät lasketaan mukaan, niin:
Joskus jäärata-masukassa oli poijjaat patentoineen keulan pakettiin kuormaliinalla, kun ripustukset oli vähän pettäny ja vetarit pomppi sisäpäästä pois paikoiltaan...
Ladasta roppasi pyörän pultit (kuin myös jääradalla, mutta ihan tieliikenne-vehje), eri jaolla oleva vanne hitsaamalla kiinni...

Lukuisia syylärin ohituksia tms. pikkujuttuja on joutunut tekemään...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Mulla oli satkussa rautalangalla kuskin lasinnostin yläasennossa. Kylmäkäynnistysventtiilin piuha meni omia reittejään virtalukkoon.
Nyt on toistaiseksi hälyn konepellinavaustunnistin sähköteipillä kiinni.
Nippusidettä on joutunut käyttään vähän tuolla konehuoneen puolella kun ruostuneet ruuvit katkeilee ruuvatessa.
Nyt on toistaiseksi hälyn konepellinavaustunnistin sähköteipillä kiinni.

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Satkusta tippu kesken Keskisen reissun takareaktiotanko. Onneksi tuli vesalta ostettua tunkki ja takaluukustakin löytyi subbarin kaiutin johtoa niin ei ollut mitään hätää. Hyvin pysyi reaktitanko kiinni siihen asti kunnes saatiin hitsilöityä sinne uutta peltiä. Tämän hitsaamisen seurauksena tosin autosta paloi puoli sisustaa, mutta se onkin sitten eri tarina.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
kaks kappaletta katkenneita pakoputkia korjattu tonnikalapurkilla ja kahella putkilemmarilla. Ei siitä nyt ehkä ihan tiivis tuolla lain tuu, mutta sen pakollisen matkan kestää tippumatta tielle.
Entisen Nissanin keulaan tais pikku kolhun jäliltä jäädä paikalleenki viritys, eli ku ajovalo-umpio oli painunu sisään semmoset vajaan sentin verran, niin kiinnityspulttiin vaan muutama isompi mutteri väliin "korokkeeksi", että sai suunnilleen linjaan, eikä tarvinu etupalkkia alkaa oikomaan.
Entisen Nissanin keulaan tais pikku kolhun jäliltä jäädä paikalleenki viritys, eli ku ajovalo-umpio oli painunu sisään semmoset vajaan sentin verran, niin kiinnityspulttiin vaan muutama isompi mutteri väliin "korokkeeksi", että sai suunnilleen linjaan, eikä tarvinu etupalkkia alkaa oikomaan.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--