Opel Corsan koeajo

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Opel Corsan koeajo

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Elikkäs kieli poksella väännettynä mietteitä (juttua on mukailtu Tuulilasin lehden nron 1/04 saman auton testistä) päivältä jolloin Saabisti "koeajoi" (lue sai/joutui ottamaan huollon ajaksi) Opel-merkkisen värkin

Koeajossa Opel Corsa Twinsport :?: 1.4 5 door

"Corsa mallistolle on tehty kasvojenkohotus uuden mallivuoden kunniaksi, tosin kovin onnistuneeksi en sitä voisi kutsua; jo autoa koejoon noudettaessa Itäauto Ay:stä pistää silmään auton oksettava väri. Dagen efter-fiilareissa lentäisi, ja pitkälle.Siis oksu.Multa. (niin auton väri on sellainen mintun vihreä)

Autossa olevaa 1.4 litraista moottoria on vuosimallinvaihdoksen yhteydessä edelleenkehitetty, mm taloudellisuutta on parannettu. Eipä

silti tankki oli kyllä jo käynnistettäessä tyhjä. Moottorissa pitäisi oleman 90 hv, mutta kiihdyttely on todella ponnetonta, ääntä tosin kuuluu, ja monenlaista. Räminää ja kolinaa halvan oloisesta mustasta kojetaulusta. Jopa tuulilasin pyyhkimet pitävät ärsyttävää melua. Melua on siksi paljon että epämääräisestä vivusta kytkettävän vilkun releen äänikään ei alta kuulu..

Autossa on sähköinen ohjaustehostin. Varmasti omasta mielestään tehtaan insinöörit ovat tehneet loistovalinnan kun tähän ovat päätyneet. Nyt vain on näin että omistin polkuauton, vuonna 1977. Senkin ohjaustuntuma oli parempi kuin tämän, Opelin.

Auton istuimet ovat todella kovat ja epämukavat. Muistuttavat minua sedälläni 1980-luvulla olleesta Wartburgista, liekö istuimien valmistaja sama?

Jarrutuntuma on outo:poljin on raskas eli vaatii kovaa painallusta, mutta eipä silti tuo vauhtikaan tällä värkillä kovaksi pääse kohoamaan

Vaihteet lonksuvat kytkeytyessään ja liikkeet ovat pitkät, no ei niitä kauheasti tarvinnut vaihdella, sillä "auton" tyhjähkö tankki ei sallinut n 20km pidempää koeajolenkkiä, ja vaikka auto olisi ollut käytössäni koko Saabini määräaikaishuollon (n 2-3h) ajan, palasin mieluummin takaisin liikkeeseen ja kahvittelin ja istuskelin huollon vastaaanotossa loput n 2h lukien Autorekisterikeskuksen mielenkiinnottomia lomakkeita..

Kyllä oli mahtava fiilis karauttaa tämän jälkeen omalla Saabilla kotiin

(Ainiin jotain hyvääkin tästä löytyi: Autolla oli ajettu vasta 640 km, joten se oli sisältä selvästi puhtaampi kuin omani, joka tosin sekin sisäsiistittiin huollossa)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

TOTTA! :lol: :lol: :lol:
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Opel Corsan koeajo

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

pertti666 kirjoitti:
Auton istuimet ovat todella kovat ja epämukavat. Muistuttavat minua sedälläni 1980-luvulla olleesta Wartburgista, liekö istuimien valmistaja sama?
Itselläni tulee mieleen _juuri_ sama asia ahtautuessani japsin romuun tai muuhun pikkuihmeeseen -> Penkki on epämiellyttävän kova, ja tulee mieleen fiilistelyt sedän farmari Warrella joskus vuosia sitten.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei pidä valittaa pikkuasioista, itse olen joutunut olosuhteiden pakosta ajamaan -86 1.2 litraisella corsalla tajuttomassa lumimyräkässä helvetinmoisella ylikuormalla roiskeläpät maata viiltäen 1600km:n matkan lofooteille ja sieltä tyhjällä autolla ruotsin läpi(1400km) pois.
Viikon oli selkä siinä kunnossa että eukko sai nykiä aamuisin käsistä ylös kun ei omin avuin punkasta päässyt..

Samaisella kotterolla tuli tehtyä toinenkin lofoottien keikka, mutta tälläkertaa sentään oli jo kesäkeli eikä kuormaakaan ollut kuin toinen kuski elikkäs en tarvinnut ajaa yksin koko matkaa.

Kolmas keikka olikin jo puhdasta nautintoa ahtimen vihellystä kuunnellen..
8)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Huh. Ööppelillä tommonen matka ajaa!! 8O :oops: On varmasti ollut aivan kauhea kokemus!
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Voinko laittaa paremmaksi: olin kymmenkuntavuotta sitten Nordkapissa vm 86 Nissan Micra 1.0:lla.ja toinen samankokoinen (lue n 100 kg ukko) kaveri vieressä. Ajoa kertyi Täältä sinne ja mutkitellen takaisin lähemmäs 4000km reilussa viikossa. Arvaa lähtisinkö samalla värkillä uudestaan :P

Nuorena sitä on kahjompi (vaiko luovempi?)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Höh, no kyllähän sitä itsekin tuli reissattua viitisen vuotta sitten kesällä Täältä (pks) hieman mutkitellen Tornioon ja takas. Matkaa tuli n.2000km. Polkupyörällä 8O :D Itse asiassa ihan takas asti en päässyt kauramoottorilla, kun fillarista taittui etuhaarukka Turussa ihan normaalissa jarrutustilanteessa 8O Eli rauta (okei, kevytmetalliseos) taipui ennen äijää ja oli tultava junalla Turusta kotio :lol:

Noh, se oli reilut 20kg sitten se...Mutta oli kyllä hyvä reissu enkä kadu tippaakaan siihen "uhraamaani" kesälomaa. Ei kyllä enää tulis varmaan lähdettyä, sen verran sitä on "vässyköitynyt"
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

pertti666 kirjoitti:Voinko laittaa paremmaksi:...
Joo, muuten laittaisitkin paremmaksi mutta minä ajoin matkat sitä 1600km:n lumituiskua lukuunottamatta pelkillä 2 tankkaus/kahvitauolla.. :twisted:

Niin, ja opelilla tietty piti tankkaustaukojen yhteydessä lisätä öljyä myös.. pommikaks-satanen ei tykännyt oikein kun laskin koko matkat urku auki saaden keskinopeudeksi jopa huimat 100km/h.. :lol:
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Myrkky kirjoitti:
pertti666 kirjoitti:Voinko laittaa paremmaksi:...
Joo, muuten laittaisitkin paremmaksi mutta minä ajoin matkat sitä 1600km:n lumituiskua lukuunottamatta pelkillä 2 tankkaus/kahvitauolla.. :twisted:

Niin, ja opelilla tietty piti tankkaustaukojen yhteydessä lisätä öljyä myös.. pommikaks-satanen ei tykännyt oikein kun laskin koko matkat urku auki saaden keskinopeudeksi jopa huimat 100km/h.. :lol:
Okei voitit, olet enemmän Marco Polo tai Folke West kuin mä :P
(sen verran vielä yritän, että matkaan lähtiessä meillä oli rahaa yhteensä 500mk + Opiskelijaluottorajallinen Visa, tarkoituksena yöpyä teltassa, mutta koska koko viikon satoi, nukuimme autossa ja peseydyimme järvissä tai huoltoasemien vessoissa pl yksi yö leirintäalueen mökissä, siihen rahat riitti, ruuat tehtiin ite trangialla, eli keittoja ja säilykkeitä jnejne)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Vauhdin hurmaa on koettu -70 mallisella MB 405:lla, jossa on tuon ajan 220 D:n kone eli kaksi litraa dieselvoimaa. Autosta oli tehty matkailuauto, erittäin hienolla kirkkaanpunaisella tekonahalla. Ensin sippasi akku, pohjoissaksassa räjähti kaksi rengasta ja lopulta munchenin eteläpuolella pamahti kansi. Huiput reissulla oli 95 vapaalla valutellessa alppitietä alamäkeen.

Kiihkein kisailu oli vetää Tsekeissä paikallisen ZIL:n kanssa ylämäkeä kakkosella n. 23 km/h rintarinnan moottoritiellä. Sillä oli kaksi kaivinkonetta lavetilla tasottamassa tilannetta. Pitkän taistelun jälkeen mesen kanssa jätettiin se...
JK
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ootte aika Tartsaneita!

Silmät märkänä saa nauraa teidän jutuille :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin