Nykypakettiautot

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Nykypakettiautot

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No huh, olihan taas kokemus. Tutustuin uuteen jakeluautooni (tämän vuotinen transporter), ja täytyy sanoa, että melkoinen yllätys oli. Pakettiauto, jossa perstuntumaan mukaan hienosti toistasataa hevosta, 6-vaihteinen tomaatti ja helvetin jämäkkä alusta. Edellinen mersun vitokin oli ihan menevä, mutta tämä se lähtee, mitä tekee pakettiautossa sport-valinta vaihdekepissä? :) Plussaa annan myös mukitelineestä, jossa 0,5l cola pysyy hienosti. Polkimet tuntuivat olevan liian lähekkäin isokenkäiselle, muuten suht. hyvä hytti.

En toki kaipaa edellistä T4:sta (vaparidiesel ja arpova tomaatti), mutta jotenkin huvittava tämä malli. Ilmankos ne poliisitkin täällä niin hymyilevät uuden transporterinsa kanssa. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
frenzy
"Aero"

Viesti Kirjoittaja frenzy »

tehokkain 4veto transporter taitaa kehittää peräti 174hv vakiona.. 8O

esim. ford transit 6 lovisella vaihteistolla 135hv..aikamoinen ero
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hulluja pelejä, mutta eipähän ole tientukkona, kuten minä ajellessani tuolla nissan urvan kingillä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Itsekin eilen ekan kerran firman uuden Transitin puikoissa. Täytyy myöntää, että nykypakuilla voisi ajella ihan mielikseen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Itse ajelen välillä Mersun Sprinter-pikkukuorma-autolla (316 CDI-koneella josta löytyy 156 hevosta pellin alta). Kyllä sillä on mukava painella jossain moottoritielläkin, sataakuuttakymppiä olen päässyt parhaimmillaan. Tavara kulkee ainakin nopeasti perille :D
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

kristian kirjoitti:Itse ajelen välillä Mersun Sprinter-pikkukuorma-autolla (316 CDI-koneella josta löytyy 156 hevosta pellin alta). Kyllä sillä on mukava painella jossain moottoritielläkin, sataakuuttakymppiä olen päässyt parhaimmillaan. Tavara kulkee ainakin nopeasti perille :D
Ei paha! 60 km/h ylinopeutta! :wink:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Aerochick kirjoitti:
kristian kirjoitti:Itse ajelen välillä Mersun Sprinter-pikkukuorma-autolla. Kyllä sillä on mukava painella jossain moottoritielläkin, sataakuuttakymppiä olen päässyt parhaimmillaan. :D
Itseasiassa 80 km/h jos kyseessä on kuorma-auto. :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
kristian
"Hölösuu"

Svc kirjoitti:
Aerochick kirjoitti:
kristian kirjoitti:Itse ajelen välillä Mersun Sprinter-pikkukuorma-autolla. Kyllä sillä on mukava painella jossain moottoritielläkin, sataakuuttakymppiä olen päässyt parhaimmillaan. :D
Itseasiassa 80 km/h jos kyseessä on kuorma-auto. :wink:
Joo, kuorma-autohan se paperilla on kun paino ylittää sen 3500 kiloa... :oops:

kuva

Edit: Kuva linkki korjattu, oli sen verta suuri kuva T: Potkis
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Katsos vain, mä suodatin vaan sen Sprinter-sanan..:D

Niin mikä rajoitin? :roll: Vai tarviiko pulliksiin rajoitinta? Ei? joo?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Tuosta tuli mieleen viimekesä, kun jossain kehä 3:lla jonottelin valoissa. Edellä oli musta MB Vito ja katselin, että ompa omistaja tehnyt makeen jakelupakun, kun oli kromia, isot renkaat jne.
Persetti, kun se lähti valoista liikkeelle, niin oli kyllä HIUKAN tehty jotain muutakin konelle, kuin pelkkä "lastutus". Poistui, meinaan nopeammin, kuin "Taisto työkkäristä... 8O
Ja tietty, voimasavupilvi takana...

Tuli mieleen se nettiautossa myynnissä oleva (ollut) W123Diesel (5s./100km/h) :lol:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
kristian
"Hölösuu"

Aerochick kirjoitti:Katsos vain, mä suodatin vaan sen Sprinter-sanan..:D

Niin mikä rajoitin? :roll: Vai tarviiko pulliksiin rajoitinta? Ei? joo?
Ei noissa vielä ainakaan vaadita mitään rajoittimia. Lainsäädäntö kai muuttuu piakkoin ikävä kyllä... :(
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joo, viime kesän euroopan turneella tuli ihmeteltyä autobahnilla muutamaa pakettiautoa, semmonen leppoisa 160-170 tuntui kavereilla olevan matkavauhti. Yhtään paketinkuljetusvälinettä ei kyllä pyrkinyt ohi kun mentiin kolmannelle sadalle...Mutta kieltämättä, hiukan on kehitys noissakin mennyt eteenpään tojota lite-acen ajoista...

Ja itse asiassa, muistuipa tässä vielä mieleen koominen tapahtuma viimeviikon Bauhaus-keikalta. Olin siinä romuja pakkaamassa tonnariin tuon kotinikkaroijan ostoshelvetti-kompleksin parkkiksella, kun läheisellä tiellä joku ranskanrapee sitroääni otti kisaa MB Viton kanssa...Karmee huudatus ykkösellä ja sitikka kuski missasi vaihdon, pakettimese poistui horisonttiin, eli kyykytti ns. kunnolla tuon sitikan (oli vissiin joku xsara farmari tai jotain). Mikään ei varmaan hävetä enempää, kun liikennevalohaasteessa PAKETTIAUTOLLE tappiolla ollessaan missaa vaihteen ja jää oikeen kunnolla jalkoihin :lol: :lol: Niin, ja tontulla ei uskalla kisaan lähteä kenenkään kanssa paikoiltaan, ykkösellä lämä pohjaan ja rajotin tulee vastaan nanosekunnissa paineiden noustua, eli jää sutimaan "lähtöruutuun"...Ja sitten varmaan heittää vielä loputkin öljyt tantereelle ja se on siinä :roll:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kristian
"Hölösuu"

Kyllä noita kovakulkuisia tavara-autoja alkaa näkymään nykyään aika paljonkin. Hyvänä suunnannäyttäjänä toimii Oy Pacecar Ltd (http://www.demec.fi) jonka rakentamia MB-pakuja voi bongailla siellä sun täällä :)
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllä noilla nykyajan pakettiautoilla kerkeää, jos lakia rikkoo. Veljeni ajaa työkseen Mersun 313CDI Sprinterillä ja se vois turinoida vaikka kuinka siitä miten niillä ajetaan lujaa.

Se mikä näissä uusimmissa on parempaa on se, että niissä nopeammin reagoiva luistonesto. Esim. vanhanmallin Sprinterissä on niin hidas luistonesto ettei aina kerkeä reagoimaan, varsinkin jos tilauskaavakkeessa on raksi lukkoperän kohdalla. Saattaa hyvinkin lähteä sladiin eikä lukkoperän ansiosta vetoeroa tule takapyörille, joten vakionopeuden säädin päällä luistonesto ei tee yhtään mitään. Uudemmissa "soo-soo"-valo välkkyy paljon herkemmin eikä em. sladeja synny kovin herkästi.

Roissa tuli Postin jakopäivystäjälle tuommoinen uusi Volkkarin TDI-portteri kuusilovisella tomaatilla ja väkisin vaihdolla. Ainakin yksi jakopäivystäjistä tykkäsi :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"

Tuo Sprintteri millä itse ajan on mallia 2002. Kyllä se ASR:n merkkivalo vilahtelee aika tiuhaan. Hieman hullumpi kuljettajahan ottaa sen talviliukkailla pois toiminnasta saadakseen jotain haastetta ajamiseen 8)
Vastaa Viestiin