-

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

-

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

-poistettu-
Viimeksi muokannut YuZzI, To Tammi 18, 2007 20:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jahas. Vuodelta -90 peräisin olevan tietokirja antaa olettaa että Audi 90:n 2-litraisessa viisisylinterisessä koneessa olisi vain 115 kaakkia. Kyseessä on kyllä ilmeisesti kattimalli mutta tuskinpa 2-litraisessa tuonikäisessä on 150 hv:tä... kun 2.3E:ssäkin on 136. Ei se ainakaan vakio voi olla sitten 8O

Mutta kyllä nuo Audit varmasti asiallisia autoja ovat, on niitä lähipiirissäkin ollut jokusia. Korin ei ainakaan pitäis päästä ruostumaan, täyssinkitty kun on.
Viimeksi muokannut kristian, La Loka 01, 2005 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Sori vaan mutta oli aikoinaan aivan hyvä auto, tehonpuutetta lukuunottamatta. Tosin aikoinaan liikkui vapariksi kiitettävästi.
Sähköissä oli hieman sanomista kuten muissakin VAG tuotteissa.
96 M75 i12 5-speed ;)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ihan asiallinen auto oli aikanaan...

Kat-malleissa ollut KE-Jetronic on varsin "mielenkiintoinen" ruisku... päteviä korjaajia noille ei oikein tahdo löytyä, eli jos sellasen mielii omistaa niin parempi ettei ole peukalo keskellä kämmenselkää. Liikkeessä korjauttaminen on kallista ja usein melko hedelmätöntäkin koska noiden ruiskujen kanssa täytyy oikeasti ymmärtää mitä siellä tapahtuu, ei voi leikkiä testerin kanssa ja vaihtaa palikoita summamutikassa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Audi tietoutta kaivattais...

Viesti Kirjoittaja Svc »

Saab900i kirjoitti:Eli kertokaas hyviä ja huonoja puolia Audin 80 2.0 5-syl. -89:sistä... Kaveri meni ostamaan tollaisen (kyllä meni työntämään kätensä olkapäitämyöten paskaan) ja väitti siinä olevan 150hp jota en ihan heti usko... :)
Ja noita huonoja puolia kaipailisin sen takia, että pääsee niitä sopivan tilaisuuden tullen laukomaan. :twisted:
Ainakin -89 2.0 E 5-syl. satkussa moottorin tyyppikoodi on RT, jolloin tehoja löytyy 85 kw (115 hv) ja vääntöä 172 Nm. Pitäisi kyllä olla 80:een ihan riittävä.

Hyviä puolia omassa Audissa on sinkityt pellit ja koneen käyntiääni.
RT-moottori on ns. pomminkestävä. Omassa kilometrejä n. 470 000.

Edelliseen tonnariin verrattuna Audin huonoja puolia ovat:
-9000i:hin verrattuna laiska.
-etupenkit (186 senttiselle kuskille liian pienet)
-ergonomia yleensä
-ajettavuus
-sähkölaitemurheet (ja niitä sitten riittää)
-hydrauliikkaosien hinta (ei taida tosin olla 80:ssä)
-K-jetin säätö ei onnistu tyhjäkäyntisäädön takia ilman korjaamoa.
-Audi Clubissa vanhoilla ajavia katsotaan hieman viistoon. Etenkin tapahtumissa, kun megawattiosasto on paikalla.

Kyllä Audi ihan kelpo auto on mutta silti seuraava auto on taas 9000 (tai 9-5)

Kommentteja kannattaa kysellä myös http://www.audiclub.fi/phpBB2
Viimeksi muokannut Svc, La Loka 01, 2005 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Mulla oli just viimeviikolla koulussa video- ja valokuvaus kurssilla sijainen (akka) ja se sano, että sillä on 1.8 litranen turbo audi, jossa on vakiona 215 hevosvoimaa :?:

Ja paskanmarjat :lol:
curry
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Stene kirjoitti:Mulla oli just viimeviikolla koulussa video- ja valokuvaus kurssilla sijainen (akka) ja se sano, että sillä on 1.8 litranen turbo audi, jossa on vakiona 215 hevosvoimaa :?:

Ja paskanmarjat :lol:
Audi TT quattro 1.8T:ssa on vakiona 150-225hv, sekä edelliskopan S3:ssa on 225hv.
BMW 320dA Coupe LCI
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Stene kirjoitti:Mulla oli just viimeviikolla koulussa video- ja valokuvaus kurssilla sijainen (akka) ja se sano, että sillä on 1.8 litranen turbo audi, jossa on vakiona 215 hevosvoimaa :?:
Ja paskanmarjat :lol:
Ainakin Audi A4 1,8T on vakiona 163 hv ja 2,0 FSI tasan 200.
Saahan noista sitten lastuilla vaikka mitä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Ja kyseessä oli siis hiukan vanhempi malli. Ei sanonut tarkalleen mikä.
Ja autossa ei ollut lastua :D
curry
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Todennäköisesti Audi TT.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Stene kirjoitti:Ja kyseessä oli siis hiukan vanhempi malli. Ei sanonut tarkalleen mikä.
Ja autossa ei ollut lastua :D
Taisi olla 1995, kun Audi otti tuon 1.8T:n käyttöön, sitä ennen ei pitäisi olla 1.8 litraista turboa.
BMW 320dA Coupe LCI
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Niinpä kai sitten :roll:

Tai sitte se akka *öhmm* korjataanpas nainen, kusetti tunnetessaan alemmuudentunnetta kun mä puhuin saabeista :D

Pitää kysyä ens keskiviikkona :lol:
curry
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Audi tietoutta kaivattais...

Viesti Kirjoittaja Bob »

Saab900i kirjoitti:Eli kertokaas hyviä ja huonoja puolia Audin 80 2.0 5-syl. -89:sistä... Kaveri meni ostamaan tollaisen (kyllä meni työntämään kätensä olkapäitämyöten paskaan) ja väitti siinä olevan 150hp jota en ihan heti usko... :)
Ja noita huonoja puolia kaipailisin sen takia, että pääsee niitä sopivan tilaisuuden tullen laukomaan. :twisted:
Hieman OT: Mutta ohessa omia kokemuksia/havaintoja Audista (220000 km:n matkalta) - malli ei aivan sama kuin otsikossa:
- etupyöränlaakerit x 2
- etupyöränripustus/tukivarsien puslat
- jarrupääsylinteri(poljin painuu pikkuhiljaa lähes lattiaan - ennenkuin stoppaa)
- päävarokerasian liittimet (lämpenevät -> sulavat irti muovisesta pohjasta)
- kansi halki (öljyt nesteeseen)
- jarrupaineen säädin (ei painetta taakse)
- pakoputkisto (pitkittäinen kone tuettu rennosti -> heiluttaa putkistoa -> vuotaa liitoksista)
- vaihteiston apuakseli ei saa riittävästi voitelua -> minulla korjattiin kahdesti, jälkimmäisellä kerralla alkoi pyöriä laakerin ulkokehä vaihdelaatikon päädyssä.

Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvä peli ajella, mutta kallis korjata.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Audi tietoutta kaivattais...

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Bob kirjoitti:
Hieman OT: Mutta ohessa omia kokemuksia/havaintoja Audista (220000 km:n matkalta) - malli ei aivan sama kuin otsikossa:
- etupyöränlaakerit x 2
- etupyöränripustus/tukivarsien puslat
- jarrupääsylinteri(poljin painuu pikkuhiljaa lähes lattiaan - ennenkuin stoppaa)
- päävarokerasian liittimet (lämpenevät -> sulavat irti muovisesta pohjasta)
- kansi halki (öljyt nesteeseen)
- jarrupaineen säädin (ei painetta taakse)
- pakoputkisto (pitkittäinen kone tuettu rennosti -> heiluttaa putkistoa -> vuotaa liitoksista)
- vaihteiston apuakseli ei saa riittävästi voitelua -> minulla korjattiin kahdesti, jälkimmäisellä kerralla alkoi pyöriä laakerin ulkokehä vaihdelaatikon päädyssä.

Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvä peli ajella, mutta kallis korjata.
Kaverin 5syl. 2.0i paskatti... kaikki muu sama, paitsi ne loota ja jarrupaineensäädin... se vuosi ulospäin. Ja kaikki se alle 50tkm välillä 200-300tkm.

Kyseisessä "pitkäkatossa" löytyi maadoitusvikojen jäljiltä jos jonkinnnäköistä piuhaa ja letkua ympäri auton, niin ruiskulle (K-jet) lisämaata kuin molemmille takavaloille. Siitä huolimatta kys. kulkine oli yksi suurimpia sähköongelmia jälkeen italian tuttavuuksien(omistanut 4*fiat, joista 1 edelleen minulla)... sentäs se ei ole vielä palanut, kuten parin tuttavan GTi-ranskikset. :|


Edit: Kyseinen farkkupaskatti on muuten kaupan, 2.0i 5syl koneella... ilmeisestikkin kansipahvi fuskaa.. koska en uskoisi juuri koeponnistetun kannen vuotavan. Leimaamisen tarpeessa, ei paljoa hitsattavaa... yleisolemus päälisin puolin suht-koht siisti, 250eur ja tinkivaraa ei ole penniäkään. Jos kiinnostaa, niin yv...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Alkuperäiseen aiheeseen palaten: On olemassa 2.0 20V (5-pyttyinen) kone, jossa on juuri tuon 150hv tehoa. Ei tosin kovin yleinen.
Vastaa Viestiin