-
Jahas. Vuodelta -90 peräisin olevan tietokirja antaa olettaa että Audi 90:n 2-litraisessa viisisylinterisessä koneessa olisi vain 115 kaakkia. Kyseessä on kyllä ilmeisesti kattimalli mutta tuskinpa 2-litraisessa tuonikäisessä on 150 hv:tä... kun 2.3E:ssäkin on 136. Ei se ainakaan vakio voi olla sitten
Mutta kyllä nuo Audit varmasti asiallisia autoja ovat, on niitä lähipiirissäkin ollut jokusia. Korin ei ainakaan pitäis päästä ruostumaan, täyssinkitty kun on.

Mutta kyllä nuo Audit varmasti asiallisia autoja ovat, on niitä lähipiirissäkin ollut jokusia. Korin ei ainakaan pitäis päästä ruostumaan, täyssinkitty kun on.
Viimeksi muokannut kristian, La Loka 01, 2005 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ihan asiallinen auto oli aikanaan...
Kat-malleissa ollut KE-Jetronic on varsin "mielenkiintoinen" ruisku... päteviä korjaajia noille ei oikein tahdo löytyä, eli jos sellasen mielii omistaa niin parempi ettei ole peukalo keskellä kämmenselkää. Liikkeessä korjauttaminen on kallista ja usein melko hedelmätöntäkin koska noiden ruiskujen kanssa täytyy oikeasti ymmärtää mitä siellä tapahtuu, ei voi leikkiä testerin kanssa ja vaihtaa palikoita summamutikassa.
Kat-malleissa ollut KE-Jetronic on varsin "mielenkiintoinen" ruisku... päteviä korjaajia noille ei oikein tahdo löytyä, eli jos sellasen mielii omistaa niin parempi ettei ole peukalo keskellä kämmenselkää. Liikkeessä korjauttaminen on kallista ja usein melko hedelmätöntäkin koska noiden ruiskujen kanssa täytyy oikeasti ymmärtää mitä siellä tapahtuu, ei voi leikkiä testerin kanssa ja vaihtaa palikoita summamutikassa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Audi tietoutta kaivattais...
Ainakin -89 2.0 E 5-syl. satkussa moottorin tyyppikoodi on RT, jolloin tehoja löytyy 85 kw (115 hv) ja vääntöä 172 Nm. Pitäisi kyllä olla 80:een ihan riittävä.Saab900i kirjoitti:Eli kertokaas hyviä ja huonoja puolia Audin 80 2.0 5-syl. -89:sistä... Kaveri meni ostamaan tollaisen (kyllä meni työntämään kätensä olkapäitämyöten paskaan) ja väitti siinä olevan 150hp jota en ihan heti usko...![]()
Ja noita huonoja puolia kaipailisin sen takia, että pääsee niitä sopivan tilaisuuden tullen laukomaan.
Hyviä puolia omassa Audissa on sinkityt pellit ja koneen käyntiääni.
RT-moottori on ns. pomminkestävä. Omassa kilometrejä n. 470 000.
Edelliseen tonnariin verrattuna Audin huonoja puolia ovat:
-9000i:hin verrattuna laiska.
-etupenkit (186 senttiselle kuskille liian pienet)
-ergonomia yleensä
-ajettavuus
-sähkölaitemurheet (ja niitä sitten riittää)
-hydrauliikkaosien hinta (ei taida tosin olla 80:ssä)
-K-jetin säätö ei onnistu tyhjäkäyntisäädön takia ilman korjaamoa.
-Audi Clubissa vanhoilla ajavia katsotaan hieman viistoon. Etenkin tapahtumissa, kun megawattiosasto on paikalla.
Kyllä Audi ihan kelpo auto on mutta silti seuraava auto on taas 9000 (tai 9-5)
Kommentteja kannattaa kysellä myös http://www.audiclub.fi/phpBB2
Viimeksi muokannut Svc, La Loka 01, 2005 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Audi TT quattro 1.8T:ssa on vakiona 150-225hv, sekä edelliskopan S3:ssa on 225hv.Stene kirjoitti:Mulla oli just viimeviikolla koulussa video- ja valokuvaus kurssilla sijainen (akka) ja se sano, että sillä on 1.8 litranen turbo audi, jossa on vakiona 215 hevosvoimaa![]()
Ja paskanmarjat
BMW 320dA Coupe LCI
Ainakin Audi A4 1,8T on vakiona 163 hv ja 2,0 FSI tasan 200.Stene kirjoitti:Mulla oli just viimeviikolla koulussa video- ja valokuvaus kurssilla sijainen (akka) ja se sano, että sillä on 1.8 litranen turbo audi, jossa on vakiona 215 hevosvoimaa![]()
Ja paskanmarjat
Saahan noista sitten lastuilla vaikka mitä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Audi tietoutta kaivattais...
Hieman OT: Mutta ohessa omia kokemuksia/havaintoja Audista (220000 km:n matkalta) - malli ei aivan sama kuin otsikossa:Saab900i kirjoitti:Eli kertokaas hyviä ja huonoja puolia Audin 80 2.0 5-syl. -89:sistä... Kaveri meni ostamaan tollaisen (kyllä meni työntämään kätensä olkapäitämyöten paskaan) ja väitti siinä olevan 150hp jota en ihan heti usko...![]()
Ja noita huonoja puolia kaipailisin sen takia, että pääsee niitä sopivan tilaisuuden tullen laukomaan.
- etupyöränlaakerit x 2
- etupyöränripustus/tukivarsien puslat
- jarrupääsylinteri(poljin painuu pikkuhiljaa lähes lattiaan - ennenkuin stoppaa)
- päävarokerasian liittimet (lämpenevät -> sulavat irti muovisesta pohjasta)
- kansi halki (öljyt nesteeseen)
- jarrupaineen säädin (ei painetta taakse)
- pakoputkisto (pitkittäinen kone tuettu rennosti -> heiluttaa putkistoa -> vuotaa liitoksista)
- vaihteiston apuakseli ei saa riittävästi voitelua -> minulla korjattiin kahdesti, jälkimmäisellä kerralla alkoi pyöriä laakerin ulkokehä vaihdelaatikon päädyssä.
Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvä peli ajella, mutta kallis korjata.
Re: Audi tietoutta kaivattais...
Kaverin 5syl. 2.0i paskatti... kaikki muu sama, paitsi ne loota ja jarrupaineensäädin... se vuosi ulospäin. Ja kaikki se alle 50tkm välillä 200-300tkm.Bob kirjoitti:
Hieman OT: Mutta ohessa omia kokemuksia/havaintoja Audista (220000 km:n matkalta) - malli ei aivan sama kuin otsikossa:
- etupyöränlaakerit x 2
- etupyöränripustus/tukivarsien puslat
- jarrupääsylinteri(poljin painuu pikkuhiljaa lähes lattiaan - ennenkuin stoppaa)
- päävarokerasian liittimet (lämpenevät -> sulavat irti muovisesta pohjasta)
- kansi halki (öljyt nesteeseen)
- jarrupaineen säädin (ei painetta taakse)
- pakoputkisto (pitkittäinen kone tuettu rennosti -> heiluttaa putkistoa -> vuotaa liitoksista)
- vaihteiston apuakseli ei saa riittävästi voitelua -> minulla korjattiin kahdesti, jälkimmäisellä kerralla alkoi pyöriä laakerin ulkokehä vaihdelaatikon päädyssä.
Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvä peli ajella, mutta kallis korjata.
Kyseisessä "pitkäkatossa" löytyi maadoitusvikojen jäljiltä jos jonkinnnäköistä piuhaa ja letkua ympäri auton, niin ruiskulle (K-jet) lisämaata kuin molemmille takavaloille. Siitä huolimatta kys. kulkine oli yksi suurimpia sähköongelmia jälkeen italian tuttavuuksien(omistanut 4*fiat, joista 1 edelleen minulla)... sentäs se ei ole vielä palanut, kuten parin tuttavan GTi-ranskikset.

Edit: Kyseinen farkkupaskatti on muuten kaupan, 2.0i 5syl koneella... ilmeisestikkin kansipahvi fuskaa.. koska en uskoisi juuri koeponnistetun kannen vuotavan. Leimaamisen tarpeessa, ei paljoa hitsattavaa... yleisolemus päälisin puolin suht-koht siisti, 250eur ja tinkivaraa ei ole penniäkään. Jos kiinnostaa, niin yv...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)