Kärventynyt sulake

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla alko lämppärin puhaltimen sulake tekemään tuota. Ihmettelin asiaa ja ei menny vähän aikaa (ihmisen elämässä) niin piti alkaa isolla teholla laittamaan puhallinta päälle, kun pikkuteholla puhaltanut mitään.

Rommarilta "uusi" moottori ja vanha vaihtoon. Vanhasta oli puslat kulunu puhki, kestomagneetit hiottu almost puhki jne. Kivasti oli metallirouhetta moottorin sisällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Breadfan86 kirjoitti:Hmm... Ei tuohon kuitenkaan kannata ruveta isompi-ampeerista laittamaan tilalle? Pian kärventyy jotain muuta ku sulake.
Juu ei. Pian johto tai laite suojaa sulaketta eikä päinvastoin

Kotona oli myös melkoinen asennus. Kiukaan vaihdon yhteydessä sähkömies vähän ihmetteli, kun 6 kW:n kiukaalle oli taulussa 3x25A sulakkeet ja johdot olivat kuitenkin vain 1,5mm2. Olisi saattanut oikosulun yhteydessä lämmetä joku muukin huone kuin sauna. :roll: Joku edellinen asukas vähän asentanut.

Oikea sulakekoko tuollaiselle pikkukiukaalle on 10 A.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Riskit sulakkeet ei takaa kuumia löylyjä :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin