Törmäsimpä isoon lintuun (A380)
Törmäsimpä isoon lintuun (A380)
Tuli Saksanmaalla vastaan konetyypin toinen lentävä yksilö....
http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=4623
Firon
http://vacc.fi/df/viewtopic.php?t=4623
Firon
Viimeksi muokannut Firon, Ke Marras 02, 2005 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1899
Kyllä tuo vaan tuntuu jokaisella kerralla herättävän kunnioitusta allekirjoittaneessa, mahtava olisi nähdä livenä, tai jopa päästä kyytiinkin joskus. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Näin tuon sekä lennossa että platalla Le Bourgetissa kesäkuussa. Se on yllättävän epäsuhtainen kone, siis verrattuna muihin isoihin matkustajakoneisiin... lyhyt paksu tumppi, jossa on julmat siivet ja peräsin. Sen todellisen koon tajuaa muiden isojen koneiden rinnalla vasta kun näkee sen suoraan edestä tai takaa päin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8098
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Mielenkiintoisena ja ennenkaikkea erittäin oleellisena faktana kys. koneesta kerrottakoon, että siipien väsymislujuustestissä siiven kärkeä taivutettiin +7...-7metriä, eli siiven kärki liikkui korkeussuunnassa 14metriä per sykli. Eli ihan pienistä siipien vapinoista ei kannattane huolestua. Ja on muuten varma fakta, sillä tuli testeissä mukana olleelta venymäliuska yms. anturointi valmistajalta kun käytiin germaaniassa tekemässä businesta kys. valmistajan kanssa muissa asioissa. Runttasivat siiven myös rikki, mutta laho pää on jo unohtanut paljonko sitä piti taivuttaa ennen kuin hajosi. Sinänsä oli kyllä ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe yleensä niin tylsille pisneslounaille (yleensä viunatarjoilu alkaa vasta illallisilla
) 


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Väsytystesti tehtiin tämännäköisessä härvelissä:V.J.S kirjoitti:Mielenkiintoisena ja ennenkaikkea erittäin oleellisena faktana kys. koneesta kerrottakoon, että siipien väsymislujuustestissä siiven kärkeä taivutettiin +7...-7metriä, eli siiven kärki liikkui korkeussuunnassa 14metriä per sykli. Eli ihan pienistä siipien vapinoista ei kannattane huolestua. Ja on muuten varma fakta, sillä tuli testeissä mukana olleelta venymäliuska yms. anturointi valmistajalta kun käytiin germaaniassa tekemässä businesta kys. valmistajan kanssa muissa asioissa. Runttasivat siiven myös rikki, mutta laho pää on jo unohtanut paljonko sitä piti taivuttaa ennen kuin hajosi. Sinänsä oli kyllä ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe yleensä niin tylsille pisneslounaille (yleensä viunatarjoilu alkaa vasta illallisilla)

Isoilla pojilla on isojen poikien lelut

Mitä pisnesneuvottelujen viunatarjoiluihin tulee niin venäläisten kanssa aloitetaan viunatarjoilu jo aamiaisella

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Minä taas ihmettelin Espoossa kun kaksimoottorinen kone lehtää todella matalalla. Ylilentoja tuli ainakin viisi. Lähin kenttäkin on vaan 30km päässä. Tietääkö kukaan mitä lentoja nyt tehdään täällä?


Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Olikos toi potkurikone? Tuli vaan värityksestä mieleen vanha kunnon KarAir... ja siitä taas vaasan kentällä joskus nähty samassa värityksessä ollut "jonkinasteinen mittauskone"... jotakin mittalentoja ne sillä teki, ja lensivät matalalla. (sekin oli joskus selvillä mitä "mittauksia", mutta se muisti...) Valitettavasti koneen malliakaan en muista/tiedä (atr 42?) kun olin silloin niin pieni vielä (siis lyhyempi kuin nykyään)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
joo tekevät mittauslentoja.
kone on Kar-Airin Otteri. OH-KOG.
Olishan tollasista hyvä varoittaa asukkeja, ennakolta.
Taitaa mennä samaan kategoriaan kuin Ilmavaivojen Höönet, joka oli kuulemma normaalilla koululennolla.

Tulee mieleen hokema; " Hei me lennetään"
Whittuuks se teille kuuluu, sarjaan
kone on Kar-Airin Otteri. OH-KOG.
Olishan tollasista hyvä varoittaa asukkeja, ennakolta.
Taitaa mennä samaan kategoriaan kuin Ilmavaivojen Höönet, joka oli kuulemma normaalilla koululennolla.







Tulee mieleen hokema; " Hei me lennetään"
Whittuuks se teille kuuluu, sarjaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Se meni välillä todella matalalla siis puhutaan jotain 100m ja alle. Se meni aina niin nopaa yli että kamerani ei kerennyt mukaan ja tarkentamaan kuvaa.
Oli koulussakin lapset pompanneet aina ikkunaan
Pakko myöntää että taitavia lentäjiä kun katselin sitä.
Oli koulussakin lapset pompanneet aina ikkunaan

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
kuulemma 50m esteistä, helppo homma, mutta aiheuttaa jo häiriötäpotkuhousu kirjoitti:Se meni välillä todella matalalla siis puhutaan jotain 100m ja alle. Se meni aina niin nopaa yli että kamerani ei kerennyt mukaan ja tarkentamaan kuvaa.
Oli koulussakin lapset pompanneet aina ikkunaanPakko myöntää että taitavia lentäjiä kun katselin sitä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3