Digikamerat

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Digikamerat

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Käytössä on Olympus c-450 eli sama kuin myy.. kameran makrotoiminto on aika onneton samoin kuin valotusautomatiikka, tarkennus ei käytännössä onnistu kuin maks 50cm:n etäisyydeltä, eli ei saa Saabeista lähäreitä :D

Onkos positiivisia kokemuksia edullisista digikameroista, 3- 4 megan kennollinen riittäisi mainiosti käyttööni.. aiempi kamera oli Fuji Finepix S5000, sen ominaisuudet olivat aivan toista luokkaa kuin tässä pokkarissa, pitäisikö hankkia taas samanlainen vai onko tietoa paremmista vaihtoehdoista??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Itselläni on käytössä Fuji S5500, peruskamera hieman taskukokoa suurempi. Hyvää on zoomi ja optiikka, lievästi kohinaa on. Edellinen oli Canon Ixus400 ja tyytyväinen olin siihen, helppo käyttää ja pienikokoinen. Tuli kannettua usein mukana.

Mikrobitinhintaseurannasta näkee hyvin Suomen hintatasoa.
BMW 320dA Coupe LCI
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Puolitoista vuotta vanha Nikon Coolpix E2200 löytyy. Oikein hyvä laite ollut mitä nyt kännipäissäni olen onnistunut näytön rikkomaan :oops: Maksoi muistaakseni 150 euroa ja varsin hyviä kuvia on tullut. Nikonin kameroissa käsittääkseni on hinta/laatusuhde kohdallaan ainakin...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

panan lumixit ollu hyviä
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

nikonin coolpix 4600 on ollut hyvä minun käytössä sillä parempaa en tarvitse 8)
bmw e46 alias proteesi
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Optiikaltaan laadukasta kameraa et tuosta 3...4 MPix luokasta löydä uutena. Tuon luokan kamerat on jo menneen talven lumia ja ne mitä vielä on markkinoilla on halppismalleja halppisoptiikalla.

... ja optiikka on se mihin digikamerassa kannattaa satsata, mutta ikävä kyllä myyjien puheiden mukaan ja esitteissä kaikkien optiikka on paras mahdollinen ja totuutta on itse ostotilanteessa mahdoton selvittää. Kannattaa lueskella esim http://www.dpreview.com/.

Paras vaihtoehto jos nimenomaan haluat kameran tuollaisella kennolla on muutaman vuoden vanha ja vähän käytetty huippumalli.

Itsellä on Sonyn DSC-V1, ihan ok kamera, mutta jos nyt olisin ostamassa uutta ostaisin Canonin G6:n.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Nyt on kolmas Canon menossa digikameroista. A70 ja S1is oli edelliset ja nyt on S2is. Ite tykkään koska on todella helppoja käyttää (jopa emäntä osaa :wink: ). Ja tuo pitkä zoomi antaa enemmän mahdollisuuksia tavalliseen pokkariin. Järkkärit on sitten asia erikseen. Mutsille ostin lahjaksi A520 ja hyvin tuntuu toimivan niin makrot kuin kauempaa otetut kuvat siinäkin hinta luokassa. Mulla suurin valintaperuste oli käteen sopivuus eli pitää olla kunnon "kahva" ,jotta saa kuvia yhdellä (isolla) kädellä. Laatikkomalliset kamerat jäi siis heti pois laskuista kuten Ixus. Nikon coolpix 5900 (voi olla että mallinumero on väärin) on paljolti myös kehuttu. Kaverini joka harrastaa kuvausta jo puoli tosissaan kantaa moista taskussa joka paikassa, jotta saa muistiin hyviä kuvauspaikkoja.
http://www.dpreview.com/ on tosiaan hyvä saitti kameran hankinnassa mutta arvosteluista kannattaa luottaa vain sivun ylläpitäjän lausuntoihin. Käyttäjien kommenteissa canonmies haukkuu nikonia, nikonmies sonya jne jne. Nyt joulua vasten on varmaan hyviä tarjouksia kaikista merkeistä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

On kyllä ihan totta, että kameroita myydään Megapikseleillä ja suurelle yleisölle menee optiikan puolelta läpi ihan mikä sonta hyvänsä. Itse olin ostamassa vajaa 1½ vuotta sitten kunnollista pokkaria ja päädyin Canon S60 -kameraan. Olen ollut erittäin tyytyväinen erityisesti laajakulmaobjektiiviin ja hyvään kuvanlaatuun, mutta varjopuoliakin on: Makrokuvausominaisuudet ovat onnettomat eikä laite osaa tarkentaa tummanpuhuvaan mattapintaan. Nykyisin on kai tarjolla samasta kamerasta hieman entrattu versio S70.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Jussi kirjoitti:Optiikaltaan laadukasta kameraa et tuosta 3...4 MPix luokasta löydä uutena. Tuon luokan kamerat on jo menneen talven lumia ja ne mitä vielä on markkinoilla on halppismalleja halppisoptiikalla.

... ja optiikka on se mihin digikamerassa kannattaa satsata, mutta ikävä kyllä myyjien puheiden mukaan ja esitteissä kaikkien optiikka on paras mahdollinen ja totuutta on itse ostotilanteessa mahdoton selvittää. Kannattaa lueskella esim http://www.dpreview.com/.

Paras vaihtoehto jos nimenomaan haluat kameran tuollaisella kennolla on muutaman vuoden vanha ja vähän käytetty huippumalli.

Itsellä on Sonyn DSC-V1, ihan ok kamera, mutta jos nyt olisin ostamassa uutta ostaisin Canonin G6:n.
Joskus saattaa tehdä löytöjäkin: ostin vajaa vuosi sitten uuden Panasonic/Leica DMC-LC5:n kahdella akulla yhteishintaan 250 euroa ovh oli aiemmin 1350 euroa. TM:n vertailutestissä tuommoinen oli 2003. Pikseleitähän tuossa on vain 4 megaa, mutta loistava optiikka (1:2.0-2.5 /7-21) korvaa aika monta puutetta.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Yksi juttu mihin kannattaa kiinnittää huomiota on säädöt. Myyjä saattaa väittää että niillä ei ole merkitystä, automatiikka mukamas osaa kaiken, mutta todellisuudessa yksikään automatiikka ei osaa yhtä hyvin kuin kuvaaja.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse hommasin hiljattain Panasonicin DMC-FZ5:n, mm. 12x optisella zoomilla, 5MPix kennolla jne..

http://www.dnainternet.fi/id/viihde/lai ... 87444.html

http://www.pixmania.com/fi/fi/87347/art ... musta.html
Foxbody turbo
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tällä viikolla pitäisi postin tuoda tuollainen:

http://www.topshot.fi/product_info.php? ... dc09a3e0e0

Saas nähdä tuleeko heräteostoksena millainen vehje...
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:Tällä viikolla pitäisi postin tuoda tuollainen:

http://www.topshot.fi/product_info.php? ... dc09a3e0e0

Saas nähdä tuleeko heräteostoksena millainen vehje...
Ei ole huono vehje tuokaan ja hinta on tullut aika kivasti alas. Aikamoisia noi "tekniset tiedot" listat :wink: . Kattelin omastakin saman listauksen ja alan kohta epäilemään että sillä saa keitettyä kahviakin :wink:
Tuo 9-5T heitto oli kyllä asiallinen vaikka sai minut kyllä repeämään. Kamera tosiaan käytötarkoituksen ja käyttäjän mukaan. Ite olen ottanut 1500-1800 kuvaa elokuun jälkeen ja tavallinen pokkari tyyppinen kamera riittää mainiosti.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Juu, melkoinen mainoslista. Tää oli lista paras (siksi mä ton tilasinkin...;)):

"Kuvaprosessointi: TruePic Turbo..." :lol:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

tevisu kirjoitti:Juu, melkoinen mainoslista. Tää oli lista paras (siksi mä ton tilasinkin...;)):

"Kuvaprosessointi: TruePic Turbo..." :lol:
Lastu tilattu??
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin