Onko sinulla varmasti urheiluauto?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Onko sinulla varmasti urheiluauto?

Viesti Kirjoittaja SEPA »

>>Volvo: Alvar Aallon muotoilema ruumisauto. Miten tuollaista piimäpurkista
askarrellun näköistä lullaa kukaan voi pitää urheilullisena. Volvo olisikin
ainoa urheiluauto jossa säilytetään lastenvaunuja takakontissa ja jonka
ikkunoissa on imukupilla kiinnitettävät Pokemon-aurinkosuojat vakiovarusteena.
Näitä näkee usein kiihdyttelemässä MC Donaldsin autokaistoilla ja päiväkotien
parkkipaikoilla. Ruotsalaisten näkemys urheiluautosta on, että sen tulee olla
muovia ja painaa kolme tonnia !
>>
>>TDI-hässäkät: Auto joka kuulostaa kuorma-autolta ei voi olla urheilullinen.
Tätäkin autotyyppiä vaivaa lastenvaunujen kuuluminen vakiovarusteisiin, mutta
sillä erolla, että tässä tulee kiinteät lastenistuimet mukana. Oikeaa
urheiluautoa ei tankata samalla pumpulla pakettiautojen ja maatyökoneiden
kanssa kuten TDI-hässäkät. Oikeiden urheiluautojen takapenkillä ei
rintaruokina lapsia, eikä etupenkillä istu satakiloista papiljottipäistä
hirviötä. TDI-auton tunnistaa perästä tupruavasta savuvanasta jollaisia näkee
esim. lentonäytöksissä ja paperitehtaiden piipuissa.
>>
>>Japanilaiset ja muut idän ihmeet: Sinun ei tarvitse olla origami-taitelija
pystyäksesi taittelemaan paperista Celican näköismallin. Kaukoidässä elää vahva
usko, että eurooppalaiset haluavat urheiluautokseen Nintendo-hahmoja
muistuttavia pieniä autoja joissa on voimanlähteenä kompostori tai aurinkokenno.
Suomalainen XL-kokoinen pilkkihaalari on viiden hengen japanilainen makuupussi
ja japanilainen urheiluauto on Suomalaiselle perässä vedettävä pulkka.
>>
>>Tuning-rassit: Ämpärimuoviset ulokkeet ovat autossa yhtä urheilullinen näky
kuin levytanko teekkarilla. Oikeassa urheiluautossa ei helmat laahaa maata,
eikä vanteet maksa enempää kuin auto. Oikea urheiluauto saavuttaa 120km/h
nopeuden kakkosvaihteella, ei ilokaasulla. Myöskään oikeisiin urheiluautoihin
ei löydy varaosia Bilteman katalogista eikä niitä maalata pensselillä
violetiksi. Jos sinulla komeilee naapurin pojan sormiväreillä taiteilema
auringonlasku Grand Canyonissa konepellillä, niin todennäköisesti sinulla ei
ole urheiluautoa. Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan
saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan
oravan häntä edes hulmuaisi.
>>
>>Lastu-kiesit: VW Golf ja Seat Malaga. 90 pollea ja lastulla tehoa irtoaa
täydet sata...kuin suoraa ulkohuussin lattialla lojuvasta kusen polttamasta
pörssilehdestä. Miksi lastuttaa 10 hevosta lisää, kun auto ei kestä sitä
90:täkään vapisematta? Mikään perhelintta ei ole urheiluauto vaikka siinä olisi
hyppymiina pakoputkessa ja Ariane katolla. Diesel auton lastuttaminen on vähän
kuin mies liimaamassa vauhtiraitateippiä MB 200D:hen.
>>
>>Tuontiautot: Hermannin noppalamppuinen nokivasara ei muutu urheiluautoksi
vaikka sen raadon laivaisi palsamoituna Suomeen. Näissä on usein
verkostomarkkinointifirman mainokset kyljissä: Rikastu munashamppoolla ja aja
urheiluautolla. Kun männän ja sylinterin väliin mahtuu peukalo, niin
urheilullisuus on jo haihtunut pakoputkesta autobaanalle, vaikka matkamittarin
mukaan sisäänajo olisikin vielä kesken. Oikeita urheiluautoja eivät kaupittele
somalit ja mustalaiset kebab-kioskin kulmalla, eivät edes saksassa.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Melkeinpä täytyy tulostaa tämä ja uittaa kahvipöydälle töissä heti aamutuimaan... ja mailata vielä varmuudeksi kaikille... aamukahville pojille jutunjuurta :D :D :D

-J-
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ei, mulla ei ole Urheiluautoa. :lol:


Mulla on SAAB, sillä en urheile. 8)
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Mulla on Alvar Aallon suunnittelema ruumisauto, joka tankataan samalla mittarilla maatyökoneiden kanssa, savuttaa kuin sellutehdas ja kuullostaa ruotsinlaivalta, mutta se ei ole muovia vaikka painaakin kolme tonnia vaan valurautaa ja suoraa peltiä. Kuskinpenkillä istuu satakiloinen hirviö, jolla ei ole tukkaa eikä siis papiljottejakaan...

Sporttista.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

vilpertti kirjoitti:Mulla on Alvar Aallon suunnittelema ruumisauto, joka tankataan samalla mittarilla maatyökoneiden kanssa, savuttaa kuin sellutehdas ja kuullostaa ruotsinlaivalta, mutta se ei ole muovia vaikka painaakin kolme tonnia vaan valurautaa ja suoraa peltiä. Kuskinpenkillä istuu satakiloinen hirviö, jolla ei ole tukkaa eikä siis papiljottejakaan...

Sporttista.
Sama täällä.
Mutta kuskinpenkillä istuu yleensä siro elämänkumppani, joka ei missään olosuhteissa muistuta hirviötä.

Jos OG 900 turbo 16 kat on sporttinen, niin sitten tämä ruumisautokin, kun suoritusarvot on likimain 1:1 vaikka työkoneiden ja kuorma-autojen kanssa samaa lientä nauttiikin. Ja vääntöähän oli jopa enemmän ruumiskirstussa. :wink:

Urheiluautona sitä ei ole koskaan ostettukaan, vaan perheautona, joten vastaus on, ettei ole, muttei ole tarvekaan.
Vastaa Viestiin