Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Mullakin tais jäädä jo pyörä talliin kun eka syysflunssa jo iski. About 6300km tuli mittariin tänä kesänä. Varmaan puolet jonkinlaisessa sateessa :twisted:
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13217
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noin 600 km ajettu tänä kesänä, eli noin 40 % normaalikesästä. Noin kaksi tankillista siis meni enkä ajatellut enää tankata. Eipä noita kilsoja kyllä tullut mihinkään ajopeliin kovinkaan paljoa kesän aikana.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Bandittiin tuli joku 2500 km ja bussiin 7500 km, eipä tässä oo muutamaan viikkoon tullut ajeltua että vois kai nuo panna kohta talvehtimaan...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Meinasin kanssa käydä Heinakuussa ostamassa pyörän Tallinnasta, mutta kelit oli ja on edelleen niin surkeat että mietityttää koko moottoripyöräilyharrastuksen jatkamisen mielekkyys ylipäätään täällä pohjoisessa (Herttoniemi).
Joka helvetin päivä on satanut Toukokuusta lähtien, Elokuun lopussa oli kaksi sateetonta viikkoa, silloin oli pirun kylmää tosin koko ajan. Tänä kesänä on ollut vain yksi jollain tavalla lämmin päivä, se osui Kesäkuuhun, silloin oli "lämpöä" 28 astetta, illalla vähemmän. Muun osan kesästä on joutunut palelemaan, vaikka lapion varressa on joutunut olemaankin.
Myöntääkö Syyriä turvapaikkoja ilmastollisista syistä?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Syys 16, 2015 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Eikait tämä kesä nyt niin huono ole ollut ajokelien puoleen (ainakaan Keski-Suomessa)? Itsellä ohan muut syyt että ajokilometrit jäi jonnekin +3tkm. Tuntuu että moni tuttu sysää kelien piikkiin sitä ettei ole tullut ajettua...
Aina jankataan lämpimistä keleistä mutta itse kyllä pidän 15-21 asteen keleistä eniten kun ei tule kuuma ajokamoissa. Ei se hauskaa helteellä ole.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja haffu »

Heinäkuun puolivälissä tuli tosiaan pyörä ostettua ja kilometrejä kertynyt n.3000. Nytkin Hondalla töissä, kun aamulla oli yllättävänkin lämpöistä. Onhan noita ajopäiviäkin osunut tuohon elokuulle, mutta pitkälti työt tuolloin häiritsivät. Tosin pian taitaa tuo talli kutsua...
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
aero
-
Viestit: 8694
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja aero »

Lasu kirjoitti: Aina jankataan lämpimistä keleistä mutta itse kyllä pidän 15-21 asteen keleistä eniten kun ei tule kuuma ajokamoissa. Ei se hauskaa helteellä ole.
Sama. Tuosta kun lisätään lämpöä, niin on kiva ajaa, mutta ihan perseestä pysähtyä :D. Ja muutenkin tuosta kuumemmalla kelillä starttaan mieluummin avoauton kuin pyörän.

Sekin on koettu, että kuumalla kelillä alkaa tauolla hikoilemaan päästä asti ja kun sitten taas liikkuessa kypärän läpi kulkeva ilmavirta haihduttaa hien, tulee pääkopalle kylmä. Ei ollut kiva efekti, jatkossa osaa kyllä pyyhkiä hien huolellisesti pois jos noin kuuma pääsee tulemaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

aero kirjoitti:
Sama. Tuosta kun lisätään lämpöä, niin on kiva ajaa, mutta ihan perseestä pysähtyä :D. Ja muutenkin tuosta kuumemmalla kelillä starttaan mieluummin avoauton kuin pyörän.

Sekin on koettu, että kuumalla kelillä alkaa tauolla hikoilemaan päästä asti ja kun sitten taas liikkuessa kypärän läpi kulkeva ilmavirta haihduttaa hien, tulee pääkopalle kylmä. Ei ollut kiva efekti, jatkossa osaa kyllä pyyhkiä hien huolellisesti pois jos noin kuuma pääsee tulemaan.
Tähän täytyy vastata että: pukeutumiskysymys. Jos ajaa mieluummin avoautolla kuin prätkällä niin jotain yhtälössä on väärin. Lyhythihainen paita, shortsit ja sandaalit (kypärän lisäksi) kun on ajovarusteina niin ei tule kovin kuuma taajamassakaan (liikenneruuhkissahan moottoripyörällä ei onneksi tarvitse seisoskella).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

ng900aero kirjoitti:Jos ajaa mieluummin avoautolla kuin prätkällä niin jotain yhtälössä on väärin.
Ajatusmaailma..? :D Minä ajaisin aina mieluummin (hyvällä) avoautolla kuin moottoripyörällä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja haffu »

^^Itse kun kaksipyöräisen päälle hyppään niin minimivaatetus on ajokengät, ajofarkut ja ajotakki. Tämä siis ihan omaa turvallisuutta ajatellen. Valoissa pitkään seistessä saattaa lämmin tulla, mutta muutoin kyllä tarkenee ihan hyvin.

En ole tutustunut noihin kevyempiin ajoasuihin, että millaiset suojata näissä on. Kaiketi kevlaria ainakin on vahvisteena noissa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ai niin täällä ei saanutkaan lainalla viestejä. ^ Napolissa oltiin kuukausi sitten reissussa, enkä nähnyt siellä yhdelläkään motoristilla kypärää päässä.Taisi yleisimmät ajokengät olla jeesussandaalit. Ajolaseina sentään oli kaikilla tyylikkäät aurinkolasit :D
Miksi ihmeessä pitää moottoripyöräillessä ylivarustautua johonkin kauheisiin kevlar-vermeisiin, sadekelillä on hyvä toki olla kevyt sadehaalari mukana jotta sen avulla selviytyy seuraavaan levehdyspaikkaan ilman että ovat vaatteet ihan läpimärkiä?
Radalla ajaessa ymmärrän ajopuvut kaikkine vahvikkeineen mutta Suomen nopeusrajoituksilla körötellessä on kyllä aika samantekevää mitä vaatetusta pitää yllä.
Olen itse kaatunut useita kertoja moottoripyörällä, kovemmassakin nopeudessa, ja aina kaatumiset johtuivat kyllä Metzeler-renkaista jotka oli hengenvaaralliset, vaikka uudet olivatkin 8O
Verinaarmuilla tuli selvittyä, pahempi homma olisi ollut jos kalliit ajohousut olisivat menneet puhki, vanhat farkut näyttivät entistä hienommilta kun niihin tuli vähän lisää asfaltti-ihottumaa 8)

Tämän tästä tulee vastaan motoristeja joilla on huomioliivi päällä ja jotka ajavat pitkillä valoilla, hohhoijaa mitä urpoja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Lasu »

:lol: :lol: :lol:
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Ajan käytännössä aina nahkalla vuorattuna kelissä kuin kelissä. Samat kamat on ollu -3°c - +34°c.
En pidä vedon tunteesta enkä asfalttiihottumasta.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Piti oikein vilkaista ulos että onko pyörä vielä pystyssä. Oli se, vaikka siinä on metzelerit alla 8O
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9388
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^Kyseessä oli vuosi 1990, alla kevytmoottoripyörä jossa alla uudet Metzelerit (uskomattoman liukkaat renkaat, hengenvaaralliset suorastaan). Sittemmin taisin kerran kaatua Moto Guzzilla (Le Mans III) jossain upottavalla hiekkapihalla madellessa joskus 2001. Nahkatakki on ok, sellainen 50-luvun malli, nahkahousuja en kokeile.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin